Gå til innhold

Det å kalle ting "harry"


Gjest Blondie65

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65

Jeg ser stadig vekk at ditt eller datt er så harry.

Siste er i en tråd der hobby, boss og snop er harry. Dette gjelder også væremåter, klesstil osv.

Hvorfor føler enkelte - ikke spesielt de i den tråden, men generelt - at det er ok å kalle det andre sier og gjør for "harry"? Jeg gjør ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke OK? Hva er egentlig problemstillingen her? Mener du det er en fornøyelse mot de som heter Harry lr noe?

Anonymkode: 7cd9f...744

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som for eksempel lange negler, det er nasty og harry.

Anonymkode: 45e07...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt kult med alt som er harry faktisk. Jeg er særdeles lite harry selv, men jeg synes det ser ut som mennesker som dyrker de tingene som kalles harry ofte ser så livsglade ut. 

I mitt neste liv skal jeg gå i harryklær, reise på harryturer og gå på harryfester! :laugh:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg forstår deg helt, er det det å snakke nedsettende om andre (eller ting)du reagerer på? Det er selvfølgelig ikke bra, men hvorfor folk gjør det... Å kalle noe "harry" er i hvertfall en ganske mild form for negativ omtale, det betyr nesten alltid atferd eller konkrete ting (sånne gardiner er harry, å røyke er harry). Akkurat harrybegrepet er vel noe som liksom skal skille mellom dem med god smak, klasse, dannelse og stil, og de uten. Men igjen, noen veldig elegante mennesker kan ha én harry ting, og da er det vel litt misunnelse eller noe ("porshe er harry" har jeg hørt). Nyrike russere er jo superharrye. Man mener sjeldent at ens egen familie eller venner er harrye, da har man heller forståelse for at smaken er forskjellig, mors gardiner hadde vært harry hjemme hos meg, far klarer ikke slutte å røyke, men er en dannet mann, "venninnen min kler den stilen, hun er mer kitch/original/upretansiøs/jordnær/eksentrisk". Den fremmede dama på gata i samme klær detimot, hun så harry ut. Det ligger noe oss-dem, meg-andre i det.

Men du postet denne under språk, mener du "hvorfor bruker enkelte ordet harry, når de kunne sagt smakløst/kjedelig/noe annet? Jeg syns harry er ganske presist, fordi det er så upresist og personlig og sier ingen ting annet enn noe om ordbrukerens egen smak og hva vefkommende ikke liker.

Anonymkode: 89ab4...138

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet, grøsser alltid litt inni meg når jeg hører at folk sier at ting er så harry også ler de alltid etterpå. Greia er; det er utrolig lite reflektert å kalle noen harry.

Anonymkode: 25292...905

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sol-nede
23 minutter siden, Trolltunge skrev:

Jeg synes det er litt kult med alt som er harry faktisk. Jeg er særdeles lite harry selv, men jeg synes det ser ut som mennesker som dyrker de tingene som kalles harry ofte ser så livsglade ut. 

I mitt neste liv skal jeg gå i harryklær, reise på harryturer og gå på harryfester! :laugh:

You and me both sistah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet, grøsser alltid litt inni meg når jeg hører at folk sier at ting er så harry også ler de alltid etterpå. Greia er; det er utrolig lite reflektert å kalle noen harry.

Anonymkode: 25292...905

Spikeren på hodet!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.8.2017 den 0.27, Trolltunge skrev:

Jeg synes det er litt kult med alt som er harry faktisk. Jeg er særdeles lite harry selv, men jeg synes det ser ut som mennesker som dyrker de tingene som kalles harry ofte ser så livsglade ut. 

I mitt neste liv skal jeg gå i harryklær, reise på harryturer og gå på harryfester! :laugh:

Enig i dette, jeg har fått mye kjeft for å være litt vulgær eller harry. Sist jeg hørt det var da jeg hadde rigget opp juletrebelysning i farger på et tre ute, men jeg lar meg ikke påvirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.8.2017 den 0.49, AnonymBruker skrev:

Jeg vet, grøsser alltid litt inni meg når jeg hører at folk sier at ting er så harry også ler de alltid etterpå. Greia er; det er utrolig lite reflektert å kalle noen harry.

Anonymkode: 25292...905

Hva er en reflektert beskrivelse av en handletur til Svinesund da?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
12 minutter siden, kvinneguide skrev:

Hva er en reflektert beskrivelse av en handletur til Svinesund da?

Handletur til Sverige? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Blondie65 skrev:

Handletur til Sverige? 

Legger merke til at ordet reflektert stadig brukes når man ønsker å fremstå velformulert og med godt vokabular, men i denne sammenheng så gir det ikke mening. Det er kanskje upresist eller lite beskrivende å kalle noen harry, men ureflektert?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65
Akkurat nå, kvinneguide skrev:

Legger merke til at ordet reflektert stadig brukes når man ønsker å fremstå velformulert og med godt vokabular, men i denne sammenheng så gir det ikke mening. Det er kanskje upresist eller lite beskrivende å kalle noen harry, men ureflektert?

Hvis en kaller alt en selv ikke gjør eller ikke liker for harry mener jeg det er ureflektert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hvis det hadde het at ting var "anne" eller "lise" i stedet ville feministene ha funnet enda en ting å hevde var skapt for å undertrykke kvinner. Når menn undertrykkes er det ikke en feminist som åpner sin kjeft.

Siden hevder de at "feminsme er ikke mannehat". Riiiiight...

Anonymkode: fa69f...b8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Blondie65 skrev:

Hvis en kaller alt en selv ikke gjør eller ikke liker for harry mener jeg det er ureflektert. 

Det er upresist og unyansert. Harry er vel synonymt med simpelt, du kan ikke si at det er Harry å gå på museer selv om du ikke liker det. Isåfall har begrepet harry blitt utvannet

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65
Akkurat nå, kvinneguide skrev:

Det er upresist og unyansert. Harry er vel synonymt med simpelt, du kan ikke si at det er Harry å gå på museer selv om du ikke liker det. Isåfall har begrepet harry blitt utvannet

Nettopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

Synes Harry er en glimrende beskrivelse av ganske så mye..

Tennissokker i mokkasiner; Harry.

Hawaiskjorte; Harry

Matchende grilldress; Harry.

skinnvest og bart; Harry

trampstamp og tribal tatooes; Harry.

Harry er GULL! I love it! 

hva er egentlig det engelske ordet eller beskrivelsen for Harry..? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
På 27.8.2017 den 0.49, AnonymBruker skrev:

Jeg vet, grøsser alltid litt inni meg når jeg hører at folk sier at ting er så harry også ler de alltid etterpå. Greia er; det er utrolig lite reflektert å kalle noen harry.

Anonymkode: 25292...905

Hvorfor er det lite reflektert å kalle ting harry? 

Jeg innrømmer lett at tanker er min fiende, og jeg har nettopp reflektert rundt det å kalle ting harry. Jeg synes det er harry å høre på danseband-musikk, gå på date på Burger King eller å kalle barnet sitt for Tahluhlah-Merete. Noen av tingene kan i tillegg være idiotisk, men at de er harry er ikke synonymt med at jeg dømmer dem eller at de er idiotisk. Noen ganger er mennesker som gjør det jeg anser som harry fri fra streben etter å oppfylle andre uvedkommendes krav og forventninger. Det er imponerende. De rocker harry, og jeg skulle ønske mine preferanser for mitt liv kunne trumfe behov for å tekkes andre selv når det gjaldt ting andre ville rynket nesen over. Å ha formeninger om hva som er harry sier jo gjerne mest om en selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Blondie65 skrev:

Nettopp.

Jeg grøsser av alle ord som ikke passer eller brukes på feil måte for å pynte på eget språk og fremstå mer intellektuell. Begrepet harry er neppe brukt for å virke mer intellektuell, men muligens brukt i mangel på andre ord?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...