Gå til innhold

Hun brøt taushetsplikten!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjenner at jeg er litt sint nå!

For noen måneder siden var jeg innlagt på psykiatrisk avdeling, og til min store skrekk så var det ei jente jeg kjente litt fra før av som hadde praksisen sin der, de som jobbet der sa jeg skulle ta det med ro, at hun ikke ville ha innsyn i min journal og at hun uansett hadde taushetsplikt.

Denne jenta er ikke en venninne av meg, men jeg har møtt henne noen ganger da hun er venninne av ei god venninne av meg.

Uansett; i fylla fortalte nå min venninne at denne jenta hadde fortalt henne at jeg var pasient der..., jeg hadde ikke fortalt min venninne at jeg var innlagt, det er noe jeg har holdt hemmelig for alle bortsett fra foreldrene mine. Hun jenta hadde sagt at venninnen min måtte love å ikke fortelle noen (spesielt meg!) at hun hadde sagt noe...

Hva ville dere gjort i en sånn situasjon? Jeg er forbanna på denne jenta, dette var noe jeg absolutt ikke ville skulle ut....!

Anonymkode: be4be...e52

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dette ville jeg meldt til stedet du var innlagt og til skolen hun studerer ved. Regner med at hun er student siden du sier hun hadde praksis på avdelingen. Brudd på taushetsplikten er alvorlig og hun bør ikke få autorisasjonen sin uten videre etter en sak som dette!

Endret av Nemigirl
  • Liker 38
Skrevet

Klag til behandlingsstedet! 

Anonymkode: ec6be...cec

• Liker 10
Skrevet

Jeg hadde blitt fly forbannet. Hadde i det minste sendt en melding til henne og sag at du vet at hun brøt taushetsplikten og at det er skikkelig uprofesjonelt, og at hun ikke burde jobbe i et slikt yrke hvis hun ikke klarer å holde kjeften igjen. 

Så får hun sitte og svette litt.

• Liker 5
Skrevet

Meld fra til skolen!

Anonymkode: 10682...012

• Liker 12
Skrevet

Jeg hadde meldt fra 

Anonymkode: bdbc1...5e1

• Liker 13
Skrevet

Meld ifra! Tvert! 

Anonymkode: 44c6a...f72

• Liker 12
Skrevet
4 minutter siden, Nemigirl skrev:

Dette ville jeg meldt til stedet du var innlagt og til skolen hun studerer ved. Regner med at hun er student siden du sier hun hadde praksis på avdelingen. Brudd på taushetsplikten er alvorlig og hun bør ikke få autorisasjonen sin uten videre etter en sak som dette!

Akkurat dette!
Som Nemigirl skriver, brudd på taushetsplikten er alvorlig, og dette bør hun ikke slippe unna med! Kjenner jeg blir skikkelig forbanna på dine vegne!

• Liker 14
Skrevet

Meld ifra =) 
Dumt av henne å bryte taushetsplikten, for dette vil følge henne videre i livet og kan mye mulig gjøre at hun aldri får lov til å jobbe med slikt igjen.

• Liker 12
Skrevet
1 minutt siden, Chibi skrev:

Meld ifra =) 
Dumt av henne å bryte taushetsplikten, for dette vil følge henne videre i livet og kan mye mulig gjøre at hun aldri får lov til å jobbe med slikt igjen.

Og godt er det når man ikke klarer å holde stryta si på fylla.

• Liker 19
Skrevet

Du må definitivt melde fra! Hun er jo tydeligvis ikke egnet for dette yrket. Hvis jeg var deg ville jeg både meldt fra til lederen på institusjonen og hvis hun fremdeles er student meldt henne som uskikket. Da må skolen vurdere om hun er skikket til yrket, og du og venninnen din skal få anledning til å forklare hva som har skjedd. Du får ikke være anonym, men hun vet vel hva det gjelder. Og hun burde jo tenkt seg om før hun gjorde noe forbudt. 

• Liker 13
Skrevet
14 minutes ago, Nemigirl said:

Hun er student ja! Hvem til skolen melder man fra til da? Jeg er ikke student selv, så jeg har null peiling.

Kanskje jeg kan si det til psykologen min? Og så kan hun si det til avdelingen og så får de ta kontakt med skolen?
Jeg vet ikke om jeg tør å ringe avdelingen...., føler meg så teit.

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun er student ja! Hvem til skolen melder man fra til da? Jeg er ikke student selv, så jeg har null peiling.

Kanskje jeg kan si det til psykologen min? Og så kan hun si det til avdelingen og så får de ta kontakt med skolen?

Det kan du absolutt gjøre, synes det var en god idé!

Anonymkode: dc88f...a4c

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan fint klage den veien, ja. Hvis ikke det blir gjort noe skal du/psykologen rette klagen til fylkesmannen. Dette skal så absolutt tas på alvor!

• Liker 13
Gjest NotNaomi
Skrevet

Meld fra til arbeidsgiveren hennes. Han eller hun vil melde fra på studieplassen vil jeg tro!

Det er utrolig umodent og uprofesjonelt av henne! Burde muligens se seg om etter annen jobb?

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er IKKE teit om du ringer avdelingen. Som student selv kjenner jeg selvsagt at det knyter seg i magen av en sak som dette, for hun kommer nok til å miste sine sjanser til å jobbe i helsevesenet, men mennesker som bryter taushetsplikten må det meldes i fra om. Jeg synes det er helt forferdelig at denne personen har sagt til andre at du har vært pasient der. 

Anonymkode: 79e13...8a0

• Liker 10
Skrevet

Ring institusjonen og hør hvilken skole hun studerer ved og snakk med leder for den aktuelle linjen. Brudd på taushetsplikten er alvorlig

Her på sykehuset var det en student som mistet pasient listene og be suspendert fra studiet for brudd på taushetspliken

Anonymkode: d78c1...bfb

• Liker 8
Skrevet

Helsetilsynet er veien å gå for fagfolk, men om hun er student så hjelper vel ikke det. Om du synes det er ubehagelig å kontakte avdelingen du var innlagt på, så la psykologen din gjøre det. Ikke gi dere før hun er fjernet fra studiet, sånne folk har ingenting i helsevesenet å gjøre. 

Anonymkode: 68556...317

• Liker 10
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ring institusjonen og hør hvilken skole hun studerer ved og snakk med leder for den aktuelle linjen. Brudd på taushetsplikten er alvorlig

Her på sykehuset var det en student som mistet pasient listene og be suspendert fra studiet for brudd på taushetspliken

Anonymkode: d78c1...bfb

Seriøst? Er du sikker på at dette er eneste grunnen? Jeg har sett leger som har mistet pasientlister i kantina flere ganger, men de har absolutt ikke blitt suspendert. At en avdeling opererer med pasientlister i seg selv uten strengere rutiner rundt dette (f.eks kun at pasientlistene er på vaktrommet) er kritikkverdig i seg selv. 

Anonymkode: 79e13...8a0

Skrevet

Sørg for at hun sparkes! Hevn er digg!

Anonymkode: 29726...446

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...