AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #1 Skrevet 25. august 2017 I dag skulle jeg egentlig stå opp klokken 7, men det gikk bare ikke. Var så sliten at jeg så vidt klarte å skru av mobilen, så jeg sov i to timer til, til klokken 9. Da sto jeg opp, dro på skolen og var der til klokken 12. Klokken 13 kom jeg hjem og sov til klokken 16. Nå har jeg gått rundt i et par timer og vært kjempetrøtt og sliten. Har null energi. Jeg har akkurat flyttet hjemmefra for å studere, og det har nok noe med det å gjøre, men det passer så utrolig dårlig. Jeg har så vidt energi til å bli kjent med nye folk og jeg får bare gjort minimalt av skolearbeid. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få mer energi og ikke være så trøtt. Klarer ikke konsentere meg skikkelig og vil bare sove. Jeg prøver å trene og spise sunt, men det har ikke hjulpet hittil. Noen tips til hvordan jeg kan få mer energi? Anonymkode: 331ff...68a
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #2 Skrevet 25. august 2017 Hvor lenge har dette pågått, Ts? Altså: det er stressende både fysisk og psykisk å flytte, starte ny skole ++ så om du har fått deg en liten knekk av det så er det ikke unormalt. Dersom dette har vart kort tid og typisk oppstått rundt din nye situasjon så ville jeg derfor fortsatt med å spise sunt og nok og sett det an. Dersom dette er noe du har hatt over litt tid så må du komme deg til lege. I "beste" fall er dette en simpel vitaminmangel som du er ute av om få uker, i motsatt fall må en jo finne ut hvorfor du er så sliten. For en skal jo ikke, over tid og uten sykdom eller stress, være det. Er du ved et universitet eller større høyskole har de lege som tilbys studenter (siden det ellers er vanskelig med fastlege når en studerer). Anonymkode: 02aa0...13c
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #3 Skrevet 25. august 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge har dette pågått, Ts? Altså: det er stressende både fysisk og psykisk å flytte, starte ny skole ++ så om du har fått deg en liten knekk av det så er det ikke unormalt. Dersom dette har vart kort tid og typisk oppstått rundt din nye situasjon så ville jeg derfor fortsatt med å spise sunt og nok og sett det an. Dersom dette er noe du har hatt over litt tid så må du komme deg til lege. I "beste" fall er dette en simpel vitaminmangel som du er ute av om få uker, i motsatt fall må en jo finne ut hvorfor du er så sliten. For en skal jo ikke, over tid og uten sykdom eller stress, være det. Er du ved et universitet eller større høyskole har de lege som tilbys studenter (siden det ellers er vanskelig med fastlege når en studerer). Anonymkode: 02aa0...13c Er vel litt under 2 uker, akkurat så lenge det er siden jeg flyttet. Anonymkode: 331ff...68a
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #4 Skrevet 25. august 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er vel litt under 2 uker, akkurat så lenge det er siden jeg flyttet. Anonymkode: 331ff...68a Da foreslår jeg at du finner noen du kan prate med. For sannsynligheten er stor for at det er stress. Og stress skal en ta på alvor. Snakk med foreldre, venner eller benytt deg av studenttjenestene som er på ditt studiested - de er der for å brukes. Forsøk også å komme deg ut og gjøre ting du liker og som du gjorde før. Drev du med trening eller hobby? Plukk opp dette igjen, for sånt virker avslappende. Og du? Du har bare akkurat begynt. Det går seg til. Anonymkode: 02aa0...13c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå