Gå til innhold

sopp til besvær


Fremhevede innlegg

Gjest stakkar
Skrevet

Hei alle kvinner, eg treng litt støtte her, er det nokon som har vore i liknande situasjon...:

I jula byrja det å klø der nede, inni skjeden, og rundt åpningen. Eg møtte igjen typen min til nyttår, etter å ha vore borte frå han sidan rett før jul, og me hadde sex nokre ganger dei fyrste par dagane, men til slutt måtte eg berre seie stopp, det klødde og svei og var rett og slett vondt.

5.jan fekk eg legetime, konstatert sopp, byrja Canestenbehandling; stikkpille og krem. Men det klødde og klødde, so etter nokre dagar utan mindre kløe, satte eg i endå ei stikkpille.

Og då byrja moroa... I området mellom skjeden og urinrøyrsåpninga hovna det opp til ein hard klump, som ei klinkekule, evt litt større, ein kunne lett kjenne det på utsida av kjønnsleppane, eller sjå den i spegel. Typen var sikker på at dette måtte vere ei cyste. Men - eg gjekk til legen igjen, og fekk høyre at dette var ein allergisk reaksjon på Canesten. Og soppen var fortsatt der.

So no har eg svalgt ei Fluconazol-pille, og smør på Daktacort-krem to ganger dagleg. Byrja med dette for to dagar sidan. Men likevel klør det som eit helvete, og klumpen er fortsatt der, eg kjenner det til og med når eg sit og går!!! Kor lenge skal dette vare?? Eg vil ha sex med typen min, blir snart gal om det ikkje går over...

Iflg legen er ikkje alle soppinfeksjonar like lette å få bukt med, so kanskje har eg fått ein veldig gjenstridig ein.

Men altso-eg skriv no for å kanskje få råd, erfaringar, ol, for denne tilstanden er frykteleg frustrerande...!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Nå er ikke jeg noen lege.. på ingen måte.. men jeg vil bare komme med et lite tips. Sopp utvikles innenfra, og miljøet i kroppen din har ganske mye å si for hvordan den bekjemper sopp, bakterier osv.

Hvis du vil prøve en litt alternativ metode kan du lese en bok som heter Ph-Mirakelet.

Gjest Revenka
Skrevet

Jeg er også plaget med kløe, men dette er pga ettervirkninger på p-sprøyten (går til spesialist). Det har vært periodevis i ett år, og jeg fører dagbok i excel. Ganske smart. Har lagd en tabell som følger p-pille syklusen. Krysser av når det er tørt, når det klør og når vi har sex ( i dåsa, ikke analen). Og nå ser jeg tydelig mønster. Kløen kommer ved EL og varer til mensen kommer. HVER gang. Problemet mitt har med hormoner å gjøre.

Men det er så kjipt at det skal hemme sexlivet. Du får nøye deg med analen inntil videre. Det gjør vi :)

Skrevet

Gynophilus (melkesyrebakterier i stikkpilleform) virker bra forebyggende. Blir dessverre uappetittlig grøt når den løser seg opp.. . og restene kommer ut ...æsj...

Skrevet

Synes du skulle prøve å smøre på litt youghurt naturell tre-fire ganger om dagen. Det virker veldig gunstig på bakteriefloraen(stabiliserer den),og det hjelper også mye på kløen. Dette høres kanskje rart ut men det er jo verd et forsøk! :)

Skrevet

Hei.

I helsekostforretninger får du kjøpt helsedrikken Lactovitale, denne er utmerket mot soppinfeksjoner.

Du skal ikke smøre på, men drikke.

Vet ikke om du har brukt en del antibiotika, dette gir ofte soppinfeksjoner som bivirkning fordi den økologiske balansen i kroppen brytes ned.

Lactovitale tilfører kroppen lactobasiller-som vi naturlig skal ha i tarmsystemet, men som vi ofte har underskudd av.

Lactovitale retter opp den økologiske balansen i kroppen og soppen forsvinner.

Du finner mye nyttig info. på www.lactovitale.no

Hilsen meg.

Skrevet

Jeg har aldri hatt sopp før,men lurer på om jeg har det nå.Må jeg til GU for å få dette påvist?Eller finnes det reseptfrie legemidler for det?

Skrevet
Jeg har aldri hatt sopp før' date='men lurer på om jeg har det nå.Må jeg til GU for å få dette påvist?Eller finnes det reseptfrie legemidler for det?[/quote']

Du trenge ikkje gå til legen, men handle canesten krem og stikkpille reseptfritt på apoteket.. om det ikkje gir seg bør du gå til lege.

Gjest Anonymous
Skrevet

Be om å få resept på Diflucan av legen din, det hjelper mye bedre enn gjentatte Canesten-behandlinger.

  • 2 år senere...
Gjest Gjest_Anita_*
Skrevet
Hei alle kvinner, eg treng litt støtte her, er det nokon som har vore i liknande situasjon...:

I jula byrja det å klø der nede, inni skjeden, og rundt åpningen. Eg møtte igjen typen min til nyttår, etter å ha vore borte frå han sidan rett før jul, og me hadde sex nokre ganger dei fyrste par dagane, men til slutt måtte eg berre seie stopp, det klødde og svei og var rett og slett vondt.

5.jan fekk eg legetime, konstatert sopp, byrja Canestenbehandling; stikkpille og krem. Men det klødde og klødde, so etter nokre dagar utan mindre kløe, satte eg i endå ei stikkpille.

Og då byrja moroa... I området mellom skjeden og urinrøyrsåpninga hovna det opp til ein hard klump, som ei klinkekule, evt litt større, ein kunne lett kjenne det på utsida av kjønnsleppane, eller sjå den i spegel. Typen var sikker på at dette måtte vere ei cyste. Men - eg gjekk til legen igjen, og fekk høyre at dette var ein allergisk reaksjon på Canesten. Og soppen var fortsatt der.

So no har eg svalgt ei Fluconazol-pille, og smør på Daktacort-krem to ganger dagleg. Byrja med dette for to dagar sidan. Men likevel klør det som eit helvete, og klumpen er fortsatt der, eg kjenner det til og med når eg sit og går!!! Kor lenge skal dette vare?? Eg vil ha sex med typen min, blir snart gal om det ikkje går over...

Iflg legen er ikkje alle soppinfeksjonar like lette å få bukt med, so kanskje har eg fått ein veldig gjenstridig ein.

Men altso-eg skriv no for å kanskje få råd, erfaringar, ol, for denne tilstanden er frykteleg frustrerande...!!

Skrevet

Det er jo ikke sikkert at det er sopp du har, og isåfall skulle du jo hatt en annen behandling...

Har du andre symptomer? Hvitt belegg som ikke kan vaskes bort, f.eks.?

Bor du i nærheten av Oslo?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...