Gå til innhold

LILITH's Lovely Lounge

Fremhevede innlegg

Skrevet

:evil: Det kalles å strø salt i såret. Men sykling kan utføres i all slags vær. Det eneste er at jeg savner at lysløypa og stiene er bare; det er så kjipt å herje inne i boligfeltene.

lysløypa er så tørr at støvet irriterer halsen....

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

lysløypa er så tørr at støvet irriterer halsen....

Salt nok nå....Men når lysløypa blir bar, har jeg ingen unnskyldning for ikke å løpe i stedet for å sykle.

Gjest Litjmæ
Skrevet

:ler:

Det ække greit nei...

Kommer forresten nettopp (ja, for et par timer siden da, men) inn fra en deilig joggetur i tørre og fine løyper, 16 grader og sol ;)

Skrevet
Men Tristessa, semikolon er en fin ting å ha når man ikke har lyst til å sette punktum. I hvertfall hvis den ikke blir overbrukt.

Men det essayet der NEKTER jeg å legge ned noe særlig energi i. Onde tunger sier at "ingen leser det", og det er bare for å få godkjent noen vekttall. Planen er å bli ferdig i løpet av (senest) i morgen. :)

Jeg har fått forbud mot å bruke semikolon i de skriftlige oppgavene mine av språkforeleseren min. :-? Han sier at det er det mest unødvendige skrifttegnet i språket vårt, og at det alltid kan erstattes med et annet tegn. Jeg er ikke enig. :evil:

Den største utfordringen med journalistikk er å lære å skrive alt i korte, klare setninger. Jeg liker lange, intrikate utgreininger der man må trekke pusten minst 4 ganger pr.setning.

Skrevet

semikolon er har jo aldri vært mye brukt her.Jeg begynte å se verdien av tegnet etter engelsk grunnfag jeg...

Gjest Tristessa
Skrevet

Jepp, jeg og fikk restriksjoner på semikolonbruk av en tidligere norsklærer. Mye fordi feilbruk var hyppig, og fordi det i flere av tilfellene ville være bedre å bruke et annet tegn.

Gjest Gjesta
Skrevet

Den største utfordringen med journalistikk er å lære å skrive alt i korte, klare setninger. Jeg liker lange, intrikate utgreininger der man må trekke pusten minst 4 ganger pr.setning.

Der er jeg enig! Jeg liker å pakke mest mulig informasjon inn i en og samme setning, mens jeg fremdeles har leserens oppmerksomhet (eller? :klø:)

Skrevet

Der er jeg enig! Jeg liker å pakke mest mulig informasjon inn i en og samme setning, mens jeg fremdeles har leserens oppmerksomhet (eller? :klø:)

Jeg er vm i korte konsise setning når ejg skal skrive. Lange setninger kan virke smart, men man mister leseren en stund før 25 ord er involvert (lærte jeg på proft skrivekurs på jobben en gang).

Gjest Gjesta
Skrevet

Forsøk på tredemølle. Løp 5 km i 10 km/t. Blir spennende å se resultatet i morgen. Har jeg vondt, MÅ jeg ringe til fysioterapeuten. Men nå er jeg så sulten at jeg holder på å dø.

Skrevet

Jeg er vm i korte konsise setning når ejg skal skrive. Lange setninger kan virke smart, men man mister leseren en stund før 25 ord er involvert (lærte jeg på proft skrivekurs på jobben en gang).

Jeg prioriterer å virke smart foran å få formidlet budskapet mitt. :P

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg prioriterer å virke smart foran å få formidlet budskapet mitt. :P

Det ser ut som om vi er delt i to leirer her :wink:

Gjest Gjesta
Skrevet

Nå har jeg prøvd meg på det ekle proteinpulveret igjen. Da jeg brukte stavmikseren, ble i hvertfall konsistensen til å leve med. Nå gjenstår det å se hvordan magen reagerer på melken. Jeg HÅPER det går bra! Klarer ikke å se for meg å blande den ut i vann, akkurat. :roll:

Gjest Gjesta
Skrevet

Magen har ikke reagert hittil, i hvertfall :håpe:

Gjest Gjesta
Skrevet

Ingen lyskesmerte i dag :fornøyd:

Men har ikke rosiner! :cry: typisk når jeg har lyst på grøt. Uten kommer ikke på tale.

Gjest Gjesta
Skrevet

Hmm, lurer på om jeg må sloss med kjæresten om iPoden når vi skal trene? Jeg har jo lovet at han skal få bruke den, men så har jeg plutselig lyst til å løpe selv, også...

Gjest Dalwhinnie
Skrevet
Hmm, lurer på om jeg må sloss med kjæresten om iPoden når vi skal trene? Jeg har jo lovet at han skal få bruke den, men så har jeg plutselig lyst til å løpe selv, også...

Si at han kan synge selv? :sjarmor:

Gjest Gjesta
Skrevet

Si at han kan synge selv? :sjarmor:

Hehe, skal foreslå det. Men han er i ultraseriøst modus i dag, så jeg vet ikke om det vil slå an :ler:

Gjest Gjesta
Skrevet

Var godt å få rørt seg, men nå har jeg veldig lyst på ett eller annet. Spesielt noe vi ikke har i hus, men vet ikke hva. Vi har jo til og med sjokolade og italiensk is, men ikke noe av dette frister.

Gjest Gjesta
Skrevet

Moro å se på at andre jobber :sjarmor: Kjæresten prøvde å lure meg til å stryke skjorta si, men jeg blånektet. Nå ligger jeg og iakttar.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...