Gå til innhold

LILITH's Lovely Lounge

Suzy

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Jeg blir forundret over at folk kan legge på seg 10-15kg uten å gjøre noe med det. Hva med klærne? Blir ikke de trangere? Jeg ville tenkt på helsa lenge før det kom så langt. Forfengeligheten er også en vesentlig del; hvorfor forfalle når man har fått kjæreste, da burde man vel heller gjøre det motsatte? Jeg ser at det kan være fristende for noen å sette seg foran dvden med cola og potetgull, men det kan da ikke føles bra i lengden?

Forøvrig observerer jeg at alle desperate slanke-seg-10-kg-på-to-uker og hvordan-bli-slank-mens-jeg-sitter-på-ræva-trådene som har florert på K&H-forumet på forsommeren er borte. De dukker nok opp igjen til neste vår, det er naturlov.

Dette innlegget er forøvrig rent subjektivt, og ikke noen kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du mener den fra Clarins, så er den super. Veldig lett i konsistensen, tørker ikke ut huden, og gir lett, fin farge. Nesten idiotsikker. :)

så bra! kanskje jeg må prøve en sånn da, selv om jeg egentlig er veldig fornøyd med å blande st.tropez med ansiktskrem, slik at fargen ikke blir så veldig mørk. hvordan synes du forskjellen er fra st.tropez(skummet)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
så bra! kanskje jeg må prøve en sånn da, selv om jeg egentlig er veldig fornøyd med å blande st.tropez med ansiktskrem, slik at fargen ikke blir så veldig mørk. hvordan synes du forskjellen er fra st.tropez(skummet)?

Mye mindre klin. ST må jeg bruke på kveldstid, denne går fint under sminke. ST gjør at huden min blir tørr og flasser, denne gir fuktighet. Tror jeg betalte 215,- eller noe slikt for 125ml, så den er egentlig ganske billig i bruk. Jeg bruker fingrene til å ta den på med, så jeg ikke kaster bort ekstra produkt på bomullspads. Konsistensen er som en tynn lotion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Dumme kiosken hadde bare forsteinede krokodiller, så dermed endte jeg opp med en stor ferdigpakket pose av samme dyreart. Verdens beste godteri. Nå har jeg lagt dem i skuffen og prøver å glemme at jeg har dem.

Kan man spise krokodille til middag? Det er jo et dyr? :engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krokodiller er ypperlig middagsmat, i alle fall en gang i blant :)

nå ble jeg overbevist om den clarinsen! må prøves! og helst i dag!

har den et spesielt navn eller kan jeg bare be om "den selvbruneren til ansiktet fra clarins"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
nå ble jeg overbevist om den clarinsen! må prøves! og helst i dag!

har den et spesielt navn eller kan jeg bare be om "den selvbruneren til ansiktet fra clarins"?

Jeg husker ikke navnet.... :roll: Den er ny av i år, og er i en gulaktig flaske med brun kork. Hmm, den heter visst Liquid Bronze(Eau Lactee på fransk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker ikke navnet.... :roll: Den er ny av i år, og er i en gulaktig flaske med brun kork. Hmm, den heter visst Liquid Bronze(Eau Lactee på fransk).

ok, takk skal du ha! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie
Jeg blir forundret over at folk kan legge på seg 10-15kg uten å gjøre noe med det. Hva med klærne? Blir ikke de trangere? Jeg ville tenkt på helsa lenge før det kom så langt. Forfengeligheten er også en vesentlig del; hvorfor forfalle når man har fått kjæreste, da burde man vel heller gjøre det motsatte? Jeg ser at det kan være fristende for noen å sette seg foran dvden med cola og potetgull, men det kan da ikke føles bra i lengden?

Forøvrig observerer jeg at alle desperate slanke-seg-10-kg-på-to-uker og hvordan-bli-slank-mens-jeg-sitter-på-ræva-trådene som har florert på K&H-forumet på forsommeren er borte. De dukker nok opp igjen til neste vår, det er naturlov.

Dette innlegget er forøvrig rent subjektivt, og ikke noen kritikk.

Noen merker det på buksa om de går opp eller ned halvannen kilo, andre når de går ope eller ned fem. Jeg vet om jenter som hele livet har strevd febrilsk for å holde seg tynne og som bare gleder seg til å bli gravide, for da slipper de å holde magen inne lengre. Kanskje er dette de samme som senker guarden når de får seg kjæreste, fordi at de føler de endelig kan være seg selv og slippe å streve mot noe som likevel føles uoppnåelig? Balansegangen mellom sunn trivsel og forfall kan for mange være vanskelig, og en ser ikke at det har gått for langt før det er for seint.

Det kan være grunner til at en f.eks ikke kan trene som før eller det kan skje ting i livet som rett og slett er viktigere enn å holde seg slank, at en ikke orker å bruke så mye energi på å holde kiloene borte. For mange er det ikke bare en kamp å gå ned i vekt, men også å holde seg stabilt. Noen ganger finnes det rett og slett viktigere ting å bruke energien sin på.

Og selv om mitt og ditt utgangspunkt og ståsted her er veldig ulikt, så er jeg akkurat like oppgitt som deg over de desperate slanke-seg-10-kg-på-to-uker og hvordan-bli-slank-mens-jeg-sitter-på-ræva-trådene. Vel å merke er jeg tjukk, men ikke i huet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Noen merker det på buksa om de går opp eller ned halvannen kilo, andre når de går ope eller ned fem. Jeg vet om jenter som hele livet har strevd febrilsk for å holde seg tynne og som bare gleder seg til å bli gravide, for da slipper de å holde magen inne lengre. Kanskje er dette de samme som senker guarden når de får seg kjæreste, fordi at de føler de endelig kan være seg selv og slippe å streve mot noe som likevel føles uoppnåelig? Balansegangen mellom sunn trivsel og forfall kan for mange være vanskelig, og en ser ikke at det har gått for langt før det er for seint.

Det kan være grunner til at en f.eks ikke kan trene som før eller det kan skje ting i livet som rett og slett er viktigere enn å holde seg slank, at en ikke orker å bruke så mye energi på å holde kiloene borte. For mange er det ikke bare en kamp å gå ned i vekt, men også å holde seg stabilt. Noen ganger finnes det rett og slett viktigere ting å bruke energien sin på.

Og selv om mitt og ditt utgangspunkt og ståsted her er veldig ulikt, så er jeg akkurat like oppgitt som deg over de desperate slanke-seg-10-kg-på-to-uker og hvordan-bli-slank-mens-jeg-sitter-på-ræva-trådene. Vel å merke er jeg tjukk, men ikke i huet.

:):ler:

Du skulle vært her i dag; jeg har laget følgende:

*krydrete kjøttboller med salsa

*tortillaruller med snøfrisk/røktlaksfyll

*couscoussalat med fetaost, kikerter og hjemmegrillet paprika

*sjampinjong fylt med pesto og toppet med cheddar

*tyrkisk tzatziki-avart med mynte

*ovnsbakte potetbåter

*aïoli

Og så har jeg kjøpt nydelig brød pluss masse vin. Vi får besøk....Jeg får sjokk av å lese lista, vi har vel mat i tre dager etterpå :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Litt bimbotanker...

Det føles rart å gå i vid linbukse (dressbuksemodell) og 10cm stiletthæler, men kjæresten påstår jeg er veldig fin slik. Hvorfor føler jeg meg helt annerledes?

Det ble forresten skjørt på meg i dag. Favorittbutikken hadde salg på nesten alt (også på linbuksa jeg kjøpte for 1300 for en uke siden :kjempesinna:, men salget kom som et sjokk på meg.

Skjørtet: finner ikke bilde på nett, men det er ganske sært. Fra Jenny Hellström.Svart tykt stoff. Lengde til kneet, noen folder foran på den ene siden og går ned i en spiss på den ene siden. Og nedsatt fra 1100 til 550 går det an :)

Nå må jeg finne ut kombinasjoner; hva slags topper og sko. Jeg tror nettingstrømper og støvletter blir bra, og en eller annen rocka t-skjorte. Jeg har lyst på en jeg har sett på Carlings, med båthals og noen knytesnorer i siden. Merkelig hvor somlete jeg er, den kostet jo bare 200.

Jeg trodde jeg hatet å shoppe, men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg hatet å shoppe, men

*kremt*

Du shopper mye mer enn de fleste jeg kjenner ihvertfall....

De klærne hørtes kule ut, og du hørtes fin ut også. Er litt vanesak det der. Jeg hadde blazerskrekk, men i og med min jobb har jeg nå anskaffet meg 6-7 stk i løpet av året. Og jammen meg har jeg ikke begynt å like å gå i det også, og ikke føle meg så stiv lenger. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du ha vært der før meg, for da jeg kom var det bare sykkeskjørt i størrelse L igjen ;)

Fant ingenting i dag jeg, men så var ikke ute etter sommerklær heller. Får finne levrt-premie et annet sted i stede. Kanskje det blir sko? Nye sykkelklær skal jeg i alle fall ha, før de jeg har blir uanstendige :rodme:

Endret av Fakse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Da må du ha vært der før meg, for da jeg kom var det bare sykkeskjørt i størrelse L igjen ;)

Fant ingenting i dag jeg, men så var ikke ute etter sommerklær heller. Får finne levrt-premie et annet sted i stede. Kanskje det blir sko? Nye sykkelklær skal jeg i alle fall ha, før de jeg har blir uanstendige :rodme:

Ikke annet enn L da jeg var der heller. Men fant et søtt svart skjørt fra samme merke i str XS :sjarmor:

Jeg har lyst på en haug med bøker, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta
*kremt*

Du shopper mye mer enn de fleste jeg kjenner ihvertfall....

Jeg snakker mer om shopping enn jeg egentlig shopper....For det meste planlegger jeg. Men i det siste har jeg kjøpt litt av hvert, faktisk. Nå har jeg det meste, unntatt sol. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie
:)  :ler:

Du skulle vært her i dag; jeg har laget følgende:

*krydrete kjøttboller med salsa

*tortillaruller med snøfrisk/røktlaksfyll

*couscoussalat med fetaost, kikerter og hjemmegrillet paprika

*sjampinjong fylt med pesto og toppet med cheddar

*tyrkisk tzatziki-avart med mynte

*ovnsbakte potetbåter

*aïoli

Og så har jeg kjøpt nydelig brød pluss masse vin. Vi får besøk....Jeg får sjokk av å lese lista, vi har vel mat i tre dager etterpå :roll:

Hørtes godt ut det der. Hvis jeg ikke husker helt feil, så er ikke kjøttbollene dine helt ulike mine, og her i huset frir kjæresten hver gang jeg lager dem :ler: Den couscoussalaten hørtes forresten veldig god ut. Oppskrift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Den couscoussalaten hørtes forresten veldig god ut. Oppskrift?

Oppskrift (cirka) finner du her.

Jeg har spist resten av salaten til frokost i dag, og føler meg blæh oppblåst, men det er svinaktig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjesta

Huff, nå ble jeg stresset ang. oppgaven selv om jeg VET at det ikke nytter. Jeg vet også at høsten skal tilbringes på kontoret, og at jeg skal på jobb i morgen. Men allikevel :(

Nå skal jeg snart ut og sykle, og håper det klarer å få bort litt dumme tanker.

I løpet av helga skal jeg ha sammenfattet det jeg har funnet ut nytt denne uka, så kanskje jeg ser klarere hva som gjenstår. Neste uke skal jeg lage disposisjon og begynne å skrive på nytt. Mye av det gamle kan jo brukes, men såpass mye skal gjøres annerledes at det er lettere å starte på nytt. Og dessuten fikk jeg masse feilmeldinger de siste gangene jeg brukte dokumentet, så det er sikkert greit med ny start.

Endret av Lilith
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg kom meg ut med sykkelen til slutt, og fikk fylt luft i dekkene i det minste. Været her er mildest talt ustabilt, og nå satte det i gang igjen, men sta som jeg er, syklet jeg halve ruta før jeg måtte gi meg. Da var jeg skikkelig gjennomvåt og så ikke pga regn. Konklusjon: å jogge i regn er greiere enn å sykle i regn.

Men det er utrolig hva en varm dusj kan gjøre, og nå er jeg blid og fornøyd igjen. Sitter med resten av vinflaska fra i går (jeg drikker ikke så mye om gangen), og venter på å legge meg med Wicked. Når den er utlest har jeg bestilt The World according to Garp. Før leste jeg nesten bare bibliotekbøker, men nå har jeg begynt å kjøpe mer bøker, til sambos fortvilelse. Vi trenger nok større leilighet snart. Og flere bokhyller. Jeg vil ha et rom der vi har bokhyller som dekker en hel vegg, og som til og med går over døra. Mitt "sanctuary". Der får ingen TV inn.

Ang. Wicked måtte jeg inn på wikipedia og lese sammendrag av The Wizard of Oz, siden boka forteller historien til the wicked witch of the west. Egentlig burde jeg som neste bok lese The Wizard of Oz....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Nå skal jeg liksom jobbe, da. I hvertfall i noen timer. Kjæresten sover etter nattevakt, sannsynligvis fram mot kl 15, så planen er klar fram til da. Har laget meg en kanne presskaffe og bevæpnet meg med en liten pose krokodiller, så da burde alt være klart.

Nå er det oppholdsvær, og jeg håper det holder seg slik så jeg kan dra ut og sykle senere. Jeg skal jo være alene fra kl 20, så det er greit å ha noe å finne på når man ikke er så sosial. Jeg har vært nok på byen i det siste, så hjemmehelg blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg skjønner gradvis mer, takket være en svensk avhandling som behandler litt av samme tema. Men noen ganger er det litt vanskelig å skjønne hva forfatteren mener, når hvert ord er viktig for sammenhengen.

Jeg tror også jeg har noen små ideer om hvordan kapitlet skal organiseres, og det blir helt annerledes enn forrige forsøk.

Kanskje det var greit av veileder å påpeke mine "shortcomings", men behagelig var det absolutt ikke. Det samme gjelder spørsmålene kjæresten stilte meg i går. Uten dem hadde jeg neppe giddet å jobbe tre-fire timer på en lørdag, for jeg hadde sikkert funnet noe morsommere å bruke tida mi på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...