Gjest Gjesta Skrevet 3. mars 2005 #581 Del Skrevet 3. mars 2005 Liliths Generalisering om bussruter: Uansett når og hvor du ser, er det en universell regel at bussen går akkurat i det du ser i rutetabellen, slik at du må vente til neste. Denne generaliseringen er universell og ufravikelig :-? . Nå sitter jeg her, av ovennevnte grunn, og venter på bussen. Skal faktisk ta meg en tur på trening, endelig føler jeg at hode og kropp tillater meg det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 3. mars 2005 #582 Del Skrevet 3. mars 2005 Liliths Generalisering om bussruter: Uansett når og hvor du ser, er det en universell regel at bussen går akkurat i det du ser i rutetabellen, slik at du må vente til neste. Denne generaliseringen er universell og ufravikelig :-? . Jupp, akkurat sånn er det. Unntaket er derosm man har et lite stykke å gå til bussholdeplassen. Da går bussen om så kort tid at man akkurat ikke rekker å komme seg til holdeplassen. Denne er forresten ganske kjekk, selv om regelen selvfølgelig gjelder like mye. (Trykk på "Ruteopplysning på internett"). Kos deg på trening Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 3. mars 2005 #583 Del Skrevet 3. mars 2005 Dessverre gjelder regelen også interaktive rutetabeller. Og hvis jeg sjekker FØR jeg begynner å gjøre meg klar, har jeg garantert blingset... Dessuten, hvis du løper for å rekke bussen, og når fram, er den garantert forsinket (generalisering nummer 2). Ting kommer lett til meg i dag, kanskje jeg skal ta det som et hint? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 3. mars 2005 #584 Del Skrevet 3. mars 2005 Hellu vennen! Det du sier om bussruter stemmer ja. Å ta buss til jobb ol. blir bare stress for meg, får det ikke til å funke Her i krsand er det fantastisk påskevær, og jeg skal ut på tur! Nest siste uka mi her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2005 #585 Del Skrevet 3. mars 2005 Dessverre gjelder regelen også interaktive rutetabeller. Og hvis jeg sjekker FØR jeg begynner å gjøre meg klar, har jeg garantert blingset... Dessuten, hvis du løper for å rekke bussen, og når fram, er den garantert forsinket (generalisering nummer 2). Helt sant... Skjer meg ofte!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 3. mars 2005 #586 Del Skrevet 3. mars 2005 Trening HJALP! i hvertfall på humøret forhåpentligvis også på energinivået, slik at jeg kommer meg tilbake i gamle, gode rutiner. Ellers har jeg konstatert at ting som er fine inni hodet, ikke alltid er det IRL (nå snakker jeg om klær). Tilbake til tegnebordet. Forresten kjøpte jeg solbriller. Prøvde ca 250 par hos optikeren, før jeg fant de mer eller mindre perfekte. Jeg var skikkelig skeptisk, for det var et no name-merke til 300 kroner, og dama bak disken så rart på meg da jeg uttrykte skepsisen. Normalt sett er visst folk GLADE hvis de finner noe bra som de liker. Jeg er redd for at jeg kommer til å kjøpe noen dyrere briller I TILLEGG :oops: Jeanstesten: Fornarina Lula---tja, vet ikke helt om jeg liker at den er så smal i leggene. Kjip wash, ikke verdt 1100,- De andre jeansene utgikk pga. prøveromskø på Bik Bok, tror det blir bootcut fra Denimbirds hvis jeg finner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 3. mars 2005 #587 Del Skrevet 3. mars 2005 Eksistensiell krise, jeg har glemt lypsylen min på SATS Ingen annen lypsyl i sikte, kun den fargede lipbalmen fra Clarins. I morgen first thing blir det innkjøp av Weleda Everon, verdens beste lypsyl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 4. mars 2005 #588 Del Skrevet 4. mars 2005 Oi :o Det var kjempekoselig i går, men jeg merker at jeg la meg kl 0300, for å si det sånn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 4. mars 2005 #589 Del Skrevet 4. mars 2005 I dag har jeg lært, tror jeg, at man ikke skal la seg lure av litt strålende sol til å tro at det er vår, når termometeret viser akkurat det motsatte. :-? Vil ha vår nå! *roper* *roper i kor* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 4. mars 2005 #590 Del Skrevet 4. mars 2005 Ach, mein Kopf Und es scheint, ich lerne nie.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2005 #591 Del Skrevet 4. mars 2005 Ach' date=' mein Kopf Und es scheint, ich lerne nie....[/quote'] Menschen, die fast einzigartig sind, wenn sie die Fähigkeit haben, von der Erfahrung von anderen zu erlernen, sind auch bemerkenswert, damit ihre offensichtliche Abneigung so tut [D. Adams - visiting Germany ] Vi har det slik, alle sammen Lilith Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 4. mars 2005 #592 Del Skrevet 4. mars 2005 Ach' date=' mein Kopf Und es scheint, ich lerne nie....[/quote'] :trøste: Fredag i dag da, så du har hele helga på deg å bedre formen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 4. mars 2005 #593 Del Skrevet 4. mars 2005 Men jeg har rotet bort en jobbdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 4. mars 2005 #594 Del Skrevet 4. mars 2005 Har funnet alternative titler til avhandlingen, men jeg feiger nok ut. (1) It walks like an X it talks like an X, but it isn't....the deceptive nature of X. (2) When what you see is not what you get. Hvorfor virker det som om ALLE unntatt meg selv tror at jeg vil få en skikkelig bra jobb når jeg er ferdig? *bekymret* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 4. mars 2005 #595 Del Skrevet 4. mars 2005 Jeg synes tittel nr 2 var skikkelig bra jeg...men nå vet jo ikke jeg hva du egentlig skriver om. Men du skriver på engelsk? Ha en fortryllende helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 4. mars 2005 #596 Del Skrevet 4. mars 2005 Jeg synes tittel nr 2 var skikkelig bra jeg...men nå vet jo ikke jeg hva du egentlig skriver om. Men du skriver på engelsk? Ha en fortryllende helg!! Takk for det:) Ønskes i retur! Jeg skriver på engelsk, ja. Hadde nok ikke hatt ordforråd nok til å skrive på norsk, selv om jeg øver meg på å snakke fag på norsk uten å ty til alle de engelske begrepene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
apple Skrevet 4. mars 2005 #597 Del Skrevet 4. mars 2005 Den første tittelen var jo bare genial! Men eg veit jo heller ikkje kva du skriv om, og eg må jo innrømma at det ikkje akkurat høyrtest ut som tittelen på ei doktorgradsavhandling, så eg forstår dersom du feigar ut... Men eg hadde likt det! Tittel nr. 2 var forresten ganske god den òg. Kjenner til det med dårleg fagleg ordforråd når det gjeld norsk; eg har i tillegg teke bachelor-graden min i Canada, så eg har rett og slett endå mindre peiling på norske faguttrykk enn det som er vanleg. Men det er jo fint å skriva på engelsk, for då er det lettare for fagfolk i andre land å lesa det ein har skrive. Og det akademiske miljøet i Noreg er jo ikkje det største i verda, i alle fall ikkje i mitt felt. Ha ei fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2005 #598 Del Skrevet 4. mars 2005 Hei! Hva er dette for noe? (1) It walks like an X it talks like an X, but it isn't....the deceptive nature of X. (2) When what you see is not what you get. Skal det være tittlen på en doktorgradsavhandling? I hva da :-) Jeg forstår de begge som at du skal ta for deg noe av en mer eller mindre 'bedragersk' natur - men hva da :-) Uansett hvor missvisende X skulle vise seg å være, så er det sikkert beroende av andre faktorer også - hvorvidt du velger 1 eller 2. Avhandlingen din kunne kansje hete: 'Mirrors and Mirages' ? - og videre hatt et bilde som viste et eple (med henvisning til dali - surrealismen) fremfor et speil som reflekterte en apelsin (plato) Alt beroende av temaet det tar for seg. Ikke vet jeg :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 4. mars 2005 #599 Del Skrevet 4. mars 2005 Gode forslag, Kafka, men akkurat nå er jeg inne i analysen av den bedragerske enheten, og det gjenstår å se om jeg får rett i mine antagelser, og om jeg faktisk finner saklige bevis for at det jeg antar holder vann (og da kan du sikkert gjette deg til at jeg ikke holder på med litteraturvitenskap eller de fleste av samfunnsvitenskapene). Jeg kommer nok tilslutt (juni? august? eller november?) til å velge en saklig tittel, men uansett er det morsomt å leke med slike ideer i hodet. Ang. temaet har jeg ikke lyst til å legge ut så vanvittig mye om det her, men interesserte kan jo spørre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 4. mars 2005 #600 Del Skrevet 4. mars 2005 "og du lærer at det som er kult, ikke er bra for deg" *memo to self ang. natterangling og vin i kombinasjon med heftige diskusjoner om ymse temaer* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg