Gå til innhold

Hva er "Gullrekka på NRK "`?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser av og til uttrykket " Gullrekka på NRK" i media. Hva betyr det egentlig? Hva er gullrekka? Er det tipping i fotball eller noe?

F.eks. leste jeg denne setningen i en artikkel i Dagbladet i dag:

" For mange er det taco, beina på bordet og Gullrekka på NRK som er stikkord for hvordan familier rundt om i det ganske land liker å tilbringe fredagskvelden. "

Anonymkode: fe200...2c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Gullrekka er fire underholdningsprogrammer som sendes på NRK1 fredag kveld.

Sitat fra Wikipedia: "Gullrekka er en betegnelse for fire TV-programmer som sendes på NRK1 fredag kveld fra 19.30 og utover (fra januar 2010 19.40 og utover), men NRK bruker tidvis også betegnelsen på hele deres kveldsprogram i helgene." https://no.wikipedia.org/wiki/Gullrekka

Endret av Perelandra
Lagt til sitat
Skrevet
På 25.8.2017 den 12.59, AnonymBruker skrev:

Leser av og til uttrykket " Gullrekka på NRK" i media. Hva betyr det egentlig? Hva er gullrekka? Er det tipping i fotball eller noe?

F.eks. leste jeg denne setningen i en artikkel i Dagbladet i dag:

" For mange er det taco, beina på bordet og Gullrekka på NRK som er stikkord for hvordan familier rundt om i det ganske land liker å tilbringe fredagskvelden. "

Anonymkode: fe200...2c1

Hva er "tipping i fotball"? 😳

Anonymkode: 8b93c...c3a

Skrevet

For meg er det "Beat for Beat", "Nytt på nytt" og "Skavlan".

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet
11 minutter siden, Meadow skrev:

For meg er det "Beat for Beat", "Nytt på nytt" og "Skavlan".

Det er dette som er "Gullrekka". Da NRK startet disse programmene hadde de plutselig seerne benket foran TV hver fredag. Jeg bør vel egentlig si "hadde" for det har vel tapt seg noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...