Gå til innhold

Ukelønn til 15-åring

Fremhevede innlegg

Skrevet
8 timer siden, Sunstone skrev:

4000 og 2000 i mnd til en 15 åring? 🤔 jeg jobbet som ekstrahjelp i butikk og som barnepike når jeg var 15 jeg. Sånn tjente jeg penger 😂

Da var du av de heldige.  Her er det ikke jobber å oppdrive for ungdom under 18 år.

Som sagt fikk våre ungdommer 2000 kr mnd da de gikk fra ungdomsskolen til vgs.
Vi regnet ut hvor mye de behøvde til transport (300 kr mnd), telefon (150 kr mnd), utgifter til fritidsaktivitet (ca 300 kr mnd), ett kinobesøk (ca 150 kr).  Dette beløp seg til ca 1000 kr mnd.
I tillegg regnet vi på hvor mye de behøvde å spare hver mnd til ekstra klær/sko, ny mobiltelefon og ny datamaskin hvert 3. - 4. år, veiavgift og forsikring på mopedene, teori og kjøretimer når den tid kom, og diverse andre ting de selv betalte.
I tillegg måtte de spare til en "buffer" hvis uforutsette utgifter skulle dukke opp (eks reparasjon på moped) osv.
Til sammen ble det også 1000 kr mnd.

Vi så på dette som en god mulighet til å lære dem økonomisk styring. 

Anonymkode: 6fb98...25a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk 1000kr i mnd den gangen jeg bodde hjemme. Ryddet enten kjøkkenet eller stua vær dag strøken. Det gikk kun til brus å dritt, klær og diverse fikk jeg dekt =] kan legge til at det var de 1000kr morrami egentlig skulle betalt i barnetrygd 😛

Anonymkode: a9cc7...437

Skrevet

Hvertfall en 1000 lapp, men vi dekker alle utgifter. ( Tlf, klær, trening, buss, tog osv )

Anonymkode: c8122...1de

Skrevet (endret)
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvertfall en 1000 lapp, men vi dekker alle utgifter. ( Tlf, klær, trening, buss, tog osv )

Anonymkode: c8122...1de

Mener du at dere gir 4000,-kr i måneden merket til  "tull og fjas"? FØRTIÅTTE TUSEN i året til kaffelatte, kantinemat, mascara og neglelakk.  :haar:

Bli ikke forundert om dere får se avkommet deres på "Luksusfellen" i 2020. 

:popcorn:

Endret av Perle
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...