Vera Vinge Skrevet 25. august 2017 #21 Skrevet 25. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Mitt barn er to år, og han elsker å bade. Synes det er få ting som er koseligere enn å leke med han når han bader. Det hender jeg tar meg en kopp kaffe samtidig også, og bare ser på at han plasker og koser seg. Barne-TV er i hvert fall fritidsproblemer, hvis vi skal diskutere det liksom... Anonymkode: 17b99...b27 Jeg regner med hun mente at det å dusje eller bade et barn er noe som tar tid, når man selv kunne tenke seg å gjøre noe annet. Og helt ærlig er det det jeg også har tenkt når nybakte foreldre innfører bading av baby som fast kveldsrutine. Jeg er kanskje litt lat mor, men hvertfall når man har flere barn gidder jeg ikke å legge opp til flere rutiner enn nødvendig (men jeg svarte over at jeg dusjer barna hver kveld om sommeren, da, men det er aller mest for å skylle av pollen og har dermed et veldig tydelig formål). Hver gjør som de ønsker, da, det er jo veldig greit. Men en av venninnene mine klager over at det er så mye pes og stress med kveldsstell, men det er mer da jeg ikke skjønner helt at man ikke ser at det i stor grad er en selv som legger opp rutinene.
Hedda-78 Skrevet 25. august 2017 #22 Skrevet 25. august 2017 De er 7 og 8, og dusjer 2-3 ganger i uka. De dusjer selv, og eldste vil for alt i verden ikke ha mamma inn på badet mens han dusjer. Så det er ikke noe tidkrevende for oss voksne lenger, det er bare å si "du må huske å dusje".
Arkana Skrevet 25. august 2017 #23 Skrevet 25. august 2017 2 timer siden, Vera Vinge skrev: Og helt ærlig er det det jeg også har tenkt når nybakte foreldre innfører bading av baby som fast kveldsrutine. Jeg er kanskje litt lat mor, men hvertfall når man har flere barn gidder jeg ikke å legge opp til flere rutiner enn nødvendig Helt enig. Livet er for kort og det er uendelig mange langt mer interessante ting man kan bruke kveldene på enn totalt unødvendig bading av småbarn.
Minlillelykke Skrevet 25. august 2017 #24 Skrevet 25. august 2017 Vår toåring bader hver onsdag, llrdag og søndag. Lørdagen bader han mens jeg dusjer. Bader han oftere om behovet er der.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #25 Skrevet 25. august 2017 5 år og og dusj 3 ganger i uka. Han på 7 mnd blir det ofte 5 ganger i uka pga matsøl og gulping, men skulle ønske at det var langt sjeldnere på ham. Anonymkode: d128d...7e7
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #26 Skrevet 25. august 2017 Hun er 3 år, og dusjer ca annen hver dag. Hadde det vært opp til henne så hadde det vært hver dag. Men det er skjelden vi bruker såpe, og håret vaskes ca 1 gang i uka. Men er det bare meg som har barn som dusjer når vi står opp? Hun pleier å være med meg i dusjen, også får hun leke litt når jeg er ferdig. Da steller jeg meg og kler på meg mens hun dusjer videre. Syns det er en enkel løsning. Anonymkode: 69f0b...d3f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå