AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #1 Skrevet 24. august 2017 Noen som har hatt noen gode erfaringer, altså i den grad at det har vært overkommelig å gjennomgå på tross av ubehag? Var dere redde første gang, eller hvordan følte dere dere? Har angst for det selv, og kommer meg nok ikke gjennom det uten beroligende. Har heller ikke tenkt å gjøre en slik undersøkelse på veeeeldig lang tid. Likevel lurer jeg på om noen har noen "gode" erfaringer å trøste seg med? Anonymkode: 25004...be1
Gjest wada Skrevet 24. august 2017 #2 Skrevet 24. august 2017 Har gjort det en gang, men var etter en voldtekt da. De sa at det var nesten helt likt som hos en gynekolog. Var livredd, men det gikk faktisk veldig bra. Så den gangen jeg skal til gynekolog, vet jeg at jeg ikke trenger å bekymre meg. Gjorde ikke vondt heller.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #3 Skrevet 24. august 2017 Kleint, men fort over. Det positive er at evt celleforandringer og forløp til kreft avdekkes, noe som er verd de 2 minuttene det tar. Anonymkode: 51c68...1e1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #4 Skrevet 24. august 2017 Ja enig det er kleint. Jeg pleier å kikke opp i taket og svare på alt det legen snakker om (som regel tørrprat om været eller lignende). Har vel hatt 5-6 undersøkelser. Anonymkode: 09d37...0d9
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #5 Skrevet 24. august 2017 Går fint. Ved vanlige GU/celleprøve etc er er de fleste gynekologer og leger flinke til å instruere og roe folk ned, det er mer på sykehus de kan være litt brutal.. Anonymkode: b7662...bf5
Blod Skrevet 25. august 2017 #6 Skrevet 25. august 2017 Jeg synes det gikk helt greit. Grudde meg jo litt, fordi det er ukomfortabelt at en fremmed skal se oppi der mens jeg skrever. Vil jo knapt at partner skal se meg i en sånn stilling, for da ser man jo virkelig alt Men de som jobber med dette har sett så utrolig mange, i alle aldre og alle varianter. Du har ingenting å skamme deg over, og mest sannsynlig blir du og hvordan du ser ut nedentil glemt så fort du går ut døra. Er jo noe som må gjøres, er jo bra å få sjekket at alt er som det skal være 1
Solivagant Skrevet 25. august 2017 #7 Skrevet 25. august 2017 Synes det gikk helt fint. Det var ikke det gøyeste eller mest behagelige jeg har gjort, men det var veldig fort unnagjort. Litt kleint blir det nok alltid.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #8 Skrevet 25. august 2017 Litt kleint, men det var ikke så ille. Jeg gjorde min første og foreløpig eneste undersøkelse hos min mannlige fastlege. Det var litt ubehaglig, men det verste var at det var kleint. Men det gikk jo over på noen minutter. Anonymkode: ef756...5ab
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #9 Skrevet 25. august 2017 Dette går helt fint! Jeg tenker at de har sett mange underliv før og at dette er jobben deres, så jeg synes ikke det er kleint eller pinlig. Anonymkode: 0425c...219
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå