Gå til innhold

Menstruasjonssmerter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.
Jeg sitter her med menstruasjonssmerter og aner ikke hva jeg skal gjøre. Smertestillende
funker ikke, noe de vanligvis gjør. Pleier som regel kun å ha smerter den første dagen, som er i dag.

Noen som har tips mot smerter? Ender med at jeg sitter oppe hele natta, når jeg egentlig burde
sove. Skal tidlig opp i morgen..

Anonymkode: 5c33f...a5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varm dusj, varmeflaske (eller bruk brusflaske om du ikke har varmeflaske eller varmepute). Om det skjer flere ganger kan du få resept på Cataflam. Når du sier smertestillende antar jeg nemlig at du mener de som ikke er reseptbelagte som paracet og ibux. 

Anonymkode: db4f4...c10

Skrevet (endret)
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Varm dusj, varmeflaske (eller bruk brusflaske om du ikke har varmeflaske eller varmepute). Om det skjer flere ganger kan du få resept på Cataflam. Når du sier smertestillende antar jeg nemlig at du mener de som ikke er reseptbelagte som paracet og ibux. 

Anonymkode: db4f4...c10

Varmeflaske funker heller ikke. Ja, mener paracet og ibux, men det vil visst ikke funke i dag..

Endret av wada
Skrevet

Jeg bruker varmeflaske i korsryggen og gjør pusteøvelser når smertene står på som verst. Det hjelper litt på å komme over de verste bølgene, smertene forsvinner ikke altså men jeg takler dem litt bedre. Kan du ligge i en posisjon som lindrer smerten litt? Jeg ligger ofte på magen feks :) 

Anonymkode: 3653b...054

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei.
Jeg sitter her med menstruasjonssmerter og aner ikke hva jeg skal gjøre. Smertestillende
funker ikke, noe de vanligvis gjør. Pleier som regel kun å ha smerter den første dagen, som er i dag.

Noen som har tips mot smerter? Ender med at jeg sitter oppe hele natta, når jeg egentlig burde
sove. Skal tidlig opp i morgen..

Blir smertene verre for hver menstruasjon er det stor sansynlighet for at du har endometriose. Da må du ha behandling for sykdommen for å holde smertene i sjakk. Smertestillende må du ta før du får vondt, ved endometriose, ellers vil de ikke ha noe særlig effekt. 

Søk i trådene her inne eller bruk google. Her er mye info om endometriose. 

Anonymkode: 1a02a...785

Skrevet

Sikkert teit spørsmål, men er første gang jeg har mensen etter jeg begynte med p-piller,
begynte med de 7 siste (de hvite) pillene som er på brettet.
Kan det ha noen sammenheng eller?

TS

Skrevet
På 24.8.2017 den 23.48, AnonymBruker skrev:

Sikkert teit spørsmål, men er første gang jeg har mensen etter jeg begynte med p-piller,
begynte med de 7 siste (de hvite) pillene som er på brettet.
Kan det ha noen sammenheng eller?

TS

Jeg hadde en rimelig ufin blødning etter mitt første brett, så vil tro det ikke på noe vis er uvanlig. Det gikk seg til etter dette. 

Anonymkode: 887c8...396

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...