AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #1 Skrevet 24. august 2017 Heisann. Dette er kanskje ett litt ekkel spørsmål, så beklager på forhånd, hehe. Jeg er forresten 22 år, med fast partner. Jeg pleier å hoppe over mensen i lengre perioder da legen min har sagt at det skal gå fint så lenge det ikke er lenger enn 6 måneder. (Er som reglen bare 2-3 jeg gjør det). Når jeg først får mensen så er det alltid mørkt (nesten svart) og veldig uregelmessig alle dagene. Kommer kanskje bare frisk blod en gang i løpet av uken min. Resten er svart/brunt som jeg har hørt er gammelt blod. Noen erfaringer? Anonymkode: 9ae10...035
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #2 Skrevet 24. august 2017 Dette er helt normalt. Når en sier "ferskt" så mener en "ikke utsatt for luft", en mener ikke at det motsatte av ferskt er daggammelt blod eller sånt noe. Vagina er på ingen måte lufttett, så blodet er som oftest oksidert i løpet av kort tid. Jeg har hatt tilsvarende så lenge det kommer moderat til lite blod siden før jeg begynte på pillene. Anonymkode: fef46...4a8
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #3 Skrevet 24. august 2017 Okei, tuuusen takk for svar! Jeg er litt hypokonder så måtte spørre her mens jeg venter pp legetime. Men er det normalt at det er svart/mørkt på tampongen? For dette har vel ikke vært utsatt for luft? Blir bare veldig stresset siden det er så lenge siden jeg har hatt Rød mens. TS Anonymkode: 9ae10...035
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #4 Skrevet 24. august 2017 Gynekologen min sier jeg kan gå kontinuerlig på p-piller. Ingen 6 mnd regel der. Kommer det blødninger, tar jeg 3 dagers fri pille pause før jeg fortsetter med pillene for å få stopp på den blødningen. Bare tull at man MÅ ha mensen så og så mange ganger i året. Det du opplever med blødninger er normalt. Lykke til videre. Anonymkode: 0e869...ed6
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #5 Skrevet 24. august 2017 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei, tuuusen takk for svar! Jeg er litt hypokonder så måtte spørre her mens jeg venter pp legetime. Men er det normalt at det er svart/mørkt på tampongen? For dette har vel ikke vært utsatt for luft? Blir bare veldig stresset siden det er så lenge siden jeg har hatt Rød mens. TS Anonymkode: 9ae10...035 Helt normalt - blod i tampong er nemlig utsatt for luft. Sånn på siden av tema: Jeg byttet til menskopp for et par måneder siden. Og vips så er blodet rødt igjen. Så det kan du jo prøve, om sort blod er til plage (pluss, menskopp er billig). Anonymkode: fef46...4a8
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #6 Skrevet 24. august 2017 Herregud dette beroliger meg. Er bare veldig redd for livmorhalskreft siden min mor har hatt det. Hun er forsåvidt sykepleier og mener dette er normalt hun også, men det er ikke lett å bare si til en som meg, hehe uff. Men får sjekke det uansett, men godt det ikke er så "unormalt" da Anonymkode: 9ae10...035
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå