Gå til innhold

Sette inn spiral under abort?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal sette inn spiral om 14 dager, når jeg får menstruasjon(har vært uforsiktig med kondombruken, så for å kunne utelukke graviditet måtte vi vente litt med innsettingen). Hvis det nå skulle ha seg slik at jeg ble gravid etter denne dumheten vi har drevet med, er det mulig å sette inn spiralen samtidig som man utfører aborten dersom man utfører kirurgisk abort? Bare noe jeg satt og tenkte litt på. Håper selvfølgelig at jeg slipper det da.

Anonymkode: 69c25...9ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du kan få satt inn spiral under en abort, for å svare deg på det, men det er ikke noe hinder for å sette inn en spiral selv om man mistenker graviditet. Det er en gammel og mye brukt metode for å hindre graviditet etter ubeskyttet sex.

Anonymkode: d06c7...354

• Liker 1
Skrevet

Glemtw nevne det, har selv fått satt inn spiral under kirurgisk abort. Jeg fikk spørsmål om jeg ville det, er usikker på om det er rutine overalt. Min abort var på Ullevål.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du kan få satt inn spiral under en abort, for å svare deg på det, men det er ikke noe hinder for å sette inn en spiral selv om man mistenker graviditet. Det er en gammel og mye brukt metode for å hindre graviditet etter ubeskyttet sex.

Takk for svar! Det var legen som sa vi skulle vente, ettersom det kan føre til svangerskap utenfor livmoren(vi har vært uforsiktige i et par uker allerede, så da har det muligens gått for lang tid til å kunne bruke det som "nødprevensjon"). 

TS

Anonymkode: 69c25...9ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...