Gå til innhold

Diare uten feber

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om noen har hatt barn, med løs vannlig avføring over flere dager(nå dag 2 for oss), med god alm. Tilstand, ingen feber eller kvalme? Ingen ukontrollert avføring, men litt hyppigere toalettbesøk enn ellers. 

Har hatt to dager fravær fra skolen, kan han gå i morgen? Hva er dette? Ingen av oss andre er syk..

Anonymkode: e9459...146

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vel spist noe som har uroet tarmen? 

Det kan ofte være vanskelig å finne ut av i etterkant. Yoghurt skal hjelpe litt. Det finnes også noe reseptfritt på apoteket. Idoform? 

Om han ellers er i god form og kan håndtere eventuelle dobesøk selv, så er det liten grunn til å holde ham hjemme mer. 

Skrevet

Ts igjen. Sendte på skolen, det gikk fint- ingen "uhell". Har fremdeles diare, altså helt løs mage, med påfølgende luft, og noe magevondt. Rekker toalettet. Ingen andre symp, ikke feber, ikke kvalme, ikke nedsatt matlyst... hva i all verden? Har ikke lyst å holde han hjemme, da dette tydlig ikke er vanlig omgangssyke. 

Men jeg må spørre igjen, noen som har vert borti lignende? Råd? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts igjen. Sendte på skolen, det gikk fint- ingen "uhell". Har fremdeles diare, altså helt løs mage, med påfølgende luft, og noe magevondt. Rekker toalettet. Ingen andre symp, ikke feber, ikke kvalme, ikke nedsatt matlyst... hva i all verden? Har ikke lyst å holde han hjemme, da dette tydlig ikke er vanlig omgangssyke. 

Det er på høy tid at du ringer fastlegen i morgen straks telefonen åpnes og får en akuttime til barnet. Hva dette kan være får vi alle overlate til legen å vurdere, alt annet blir speulasjoner. 

Anonymkode: 5e354...937

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke det skal være opp til oss og spekulere i hva som skyldes at sønnen din har mageproblemer. Hadde ringt til fastlege imorgen og hørt om dere kunne fått en time. 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Diare kan være smittsomt, så du sender ikke barnet på skolen med det! Dessuten, så lenge almenntilstanden ikke er som normalt, her magevondt, så holder du barnet hjemme!

Anonymkode: 64a62...6af

Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Ville holdt han hjemme. Men jeg sliter med det samme. Det har pågått siden lørdag. Natt til lørdag måtte jeg på do opptil fem ganger. Nå er hyppigheten verst på morgenen og etter et måltid.

Anonymkode: fb47a...c77

Skrevet

Takk for svar! Jeg holder han hjemme i dag og i morgen😌Så får vi se. Kontakter ikke lege for diare når alm. Tilstand ellers er fin, og akutt matvareallergi tviler jeg på.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Jeg holder han hjemme i dag og i morgen😌Så får vi se. Kontakter ikke lege for diare når alm. Tilstand ellers er fin, og akutt matvareallergi tviler jeg på.

Det er når almenntilstanden er god jeg ville gått til lege. Barnet mister tilgang på viktige næringsstoffer for hver dag som går og det er mye vanskeligere å reparere i ettertid enn å ta tak raskt.

Anonymkode: e8939...a30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...