Gå til innhold

Hvilke kamper tar du ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha du har tydeligvis greie barn. Vi gjør også alt dette, men om jeg gir barnet valget mellom to bukser så blir det først sure miner, så tas buksen på for så å tas av igjen før hun igjen raser i sinne, henter seg en annen bukse som hun tar på og av igjen før hun raser igjen. Går lenge rundt i bleien og nekter å ha på noe. Etter en god halvtime så tar hun kanskje på seg den valgte buksen. Og som regel prøver hun alltid å spørre om en tredje bukse når hun får valget om to. Slik er det med alt, noen dager. Vi har vært konsekvente hele veien. Storesøsteren har aldri vært slik. 

Anonymkode: 8a371...252

Hehe, jeg var slik selv som barn, dessverre. To av mine barn er veldig lik slik som du beskriver. Viljestyrke og temperament på høyt nivå. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg kommer med skrikende barn og blir glodd ned. Når den eldste nådde 3 årsalderen og klarte å uttrykke seg bedre slik at vi kunne kommunisere bedre så roet h*n seg helt og har aldri hisset seg igjen på 9 år. Slik jeg forstod h*n så var det dette med å bli hørt og forstått som var det viktigste i 'kampen'. Slik var det med meg også. 

Så jobbingen mellom kampene er også viktig. For jeg tror helt ærlig at når barn går så sterkt inn for å kjempe for å få viljen sin gjennom så ligger det noe mer underliggende. Trenger ikke være noe alvorlig altså, men for barnet som kjemper er det noe viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grer du ikke gjennom med fingrene engang? Da har du enten ganske kort langt hår, eller så er du genetisk avvikende... 

Har man krøller, kan håret se bedre ut om man bare fingergrer det framfor å børste det. Har man ikke krøller, må det nesten kjemmes eller børstes for å se bra ut. 

Men for floker, så MÅ man i det minste fingergre det. Og unger får gjerne enda mer floker enn voksne, siden de leker og herjer mye mer, og jo mer bevegelse, jo mer floker. 

Jeg har hår ned til baken, og håret mitt kan se fint ut med fingergreing. Men det blir jo flokete om jeg går med det løst og det blåser, så å gre det er et must. 

Anonymkode: 9ee29...6a2

Nei, da jeg er kanskje genetisk avvikende. :fnise: Har hår til midt på ryggen, og grer ikke med fingrene heller. Hvis det ikke skal settes opp eller vaskes, gjør jeg ikke noe annet med håret om morgenen enn at det utsettes for litt damp eller litt vannsprut ved at jeg dusjer kroppen. Og håret verken er eller ser flokete ut. Mulig det er annerledes med barnehår eller veldig glatt hår med tynne hårstrå, men derfor må jeg bare spørre om det virkelig er så must med denne greingen for alle småjenter, med mindre de har store floker.

Endret av Vera Vinge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Vera Vinge skrev:

Nei, da jeg er kanskje genetisk avvikende. :fnise: Har hår til midt på ryggen, og grer ikke med fingrene heller. Hvis det ikke skal settes opp eller vaskes, gjør jeg ikke noe annet med håret om morgenen enn at det utsettes for litt damp eller litt vannsprut ved at jeg dusjer kroppen. Og håret verken er eller ser flokete ut. Mulig det er annerledes med barnehår eller veldig glatt hår med tynne hårstrå, men derfor må jeg bare spørre om det virkelig er så must med denne greingen for alle småjenter, med mindre de har store floker.

Du er ikke alene, jeg måte kjøpte hårbørste nå, for første gang på 4-5 år, fordi mitt 15 cm korte hår (klipt meg kort i det siste) ble tullette når jeg farget det, avfarget det og farget det igjen på kort tid :D

Ellers har jeg sett mange jenter med kort hår både på skolen og i barnehagen, rett og slett fordi de ikke vil gre det, og kort jår er ok for de. Må ikke ha langt hår bare fordi man er jente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en på to og et halvt år som elsker sykkelhjelmen sin og insisterer på å ha den på seg stort sett hele tiden.  Jeg gidder rett og slett ikke ta den kampen. Da får hun bare se litt gal ut :P  Hun nekter også stort sett å gre håret sitt. Jeg gidder ikke ta den kampen, vi får bare klippe det kort...

Akkurat nå "kriger" vi om grønnsaker og at hun må sitte i bilsetet sitt, det er kamper jeg gidder å ta. Jeg orker ikke at vi skal krangle om alt så sykkelhjelm og hårgreing gidder jeg ikke nå. 

Hvilke kamper gidder du ikke ta? 

 

Anonymkode: a8369...331

Hvor tenker du at sykkelhjelmen skal festes om ikke under haken? 🎅🏻

Anonymkode: 96b57...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...