Gå til innhold

Hva kan man bruke til champignon?


Sitri

Anbefalte innlegg

Jeg har 3 bokser stående i skapet og vet ikke hva jeg skal lage til det.

Jeg liker pasta, kylling, svinekjøtt, kjøttdeig, salat.......vet ikke om dette egner seg til champignon jeg.......

Noen tisp tas i mot med åpne armer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm.....

Til pasta kan du jo lage en fløtesaus med skinke feks. og ha soppen i sausen...

Til svinekjøtt pleier jeg å hakke litt løk og brune sammen med sopp, og så har jeg deilig rødvinsaus til.....

Har du kjøttdeig kan du lage en gryterett, som du også kan ha soppen i....

Og en frisk salat med kald pasta,skinke ost, asparges og chamignon er smaskens.....

Fikk med alle der tror jeg.

Kos deg :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en "oppskift" på fylt paprika som vi syns er utrolig god! Jeg tar det litt på slump, men du trenger sånn omtrent:

8 store paprika

400 g kjøttdeig

ca 150 g bacon (ikke nødvendig, men gir en god spiss på retten)

1 boks champignon

1/2-1 løk

1 boks lettrømme

2-3 ss tomatpure

2-3 ss soyaolje

150-200 g ost

Paprikaene deles på langs og renskes. Legges i en papirkledd langpanne. For å unngå ar paprikene brenner seg fast, pleier jeg å ha et par små smørklumper i bunnen av formen, men det er sikkert ikke nødvendig..

Soppen legges på et håndklepapir for å renne av seg.

Stek kjøttdeig, løk, bacon og sopp (en stor jerngryte er veldig greit til dette formålet). Kjøttdeigblandingen fordeles i de halve paprikaene.

Lettrømme, tomatpure, soyasaus og ost blandes i en bolle og fordeles over kjøttdeigblandingen. Dette stekes i ovnen på 200 grader i ca 20 min. til osten har fått en fin gyllen skorpe.

Serveres med god ris og gjerne litt loff. Sikkert kjempegodt med nystekte baguetter med hvitløkssmør..

Dette er skikkelig lørdagsgodt! Blir nesten helt sulten selv. Hm.. Kanskje jeg skal lage dette i morgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Champignon er NYDELIG, men ferske ikke på box!!! Stek dem i litt smør/olje på panna og server dem til koteletter o.l. NAM! Jeg bruker og frese champ og løk i lag, for det syns jeg er snadder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...