AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #1 Skrevet 23. august 2017 Heihei. Da jeg var 13 år fikk jeg påvist jernmangel, som mange andre, og begynte på piller. Disse pillene smakte ikke bare vondt, men gjorde meg forstoppet til de grader. Aldri hatt så vondt, og det kom rett og slett ikke ut. Kastet de i søpla og tenkte ikke noe mer over det. Jeg får alltid, hver dag, av alle, kommentarer på at hendene mine skjelver. Merker også at grepet mitt kan svikte. Tenker aldri noe over dette, men er jo litt flaut at hvis jeg har mer enn en halv kopp kaffe tenner det over om jeg skal holde den. Noen med tips? Anonymkode: bae4b...9f5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #2 Skrevet 23. august 2017 Åhhh som kaffekoppen tenner.. Mente så klart renner :-) Anonymkode: bae4b...9f5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #4 Skrevet 23. august 2017 Det finnes jerntabletter som ikke skal føre til forstoppelse. 'Niferex', ellernoe i den duren... Anonymkode: edd90...384
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #5 Skrevet 23. august 2017 Regner med du er mer en 13 nå. Gå til legen og ta nye blodprøver og si at du skjelver mye på hendene. Man skal ikke ta jern uten at en har påvist jernmangel og legen skal kontrollere dosering da for mye jern er farlig det og. Anonymkode: def1e...ef9
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #6 Skrevet 24. august 2017 Skjelving på hendene kan komme av andre ting enn jernmangel. Gå til lege og ta nye prøver. Det finnes også jerntabletter som er snillere for magen, evt kan du ta lactuose i de periodene du bruekr jern. Anonymkode: d9550...031
Solivagant Skrevet 24. august 2017 #7 Skrevet 24. august 2017 9 hours ago, AnonymBruker said: Det finnes jerntabletter som ikke skal føre til forstoppelse. 'Niferex', ellernoe i den duren... Anonymkode: edd90...384 Jeg fikk forstoppelse av disse.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #8 Skrevet 24. august 2017 Det finnes flere ulike typer jerntabletter, du kan bestille ny time med legen og si du trenger en annen type. Å ikke ta tabletter når du har mangel kan være farlig. Vet ikke hvor gammel du er nå, men du burde muligens ta en ny blodprøve Anonymkode: 769a2...f67
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå