Gå til innhold

Henvist til ØHN. Kirurgi?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

L

Endret av Sunstone
Videoannonse
Annonse
Gjest Ingenting2
Skrevet

Tenker du på at du får en utvendig operasjon fordi du syns nesa er skjev? Jeg har blitt operert to ganger på statens regning (nesa). Men de fikset bare i de innvendige problemene. Korreksjon av neseskillevegg endrer ikke utseendet utvendig. Ikke for meg i alle fall. For meg var det viktigere å få pustet normalt. Entuelle ytre "problemer" må man ta selv med plastisk kirurg.

Skrevet
1 minutt siden, canacas skrev:

Tenker du på at du får en utvendig operasjon fordi du syns nesa er skjev? Jeg har blitt operert to ganger på statens regning (nesa). Men de fikset bare i de innvendige problemene. Korreksjon av neseskillevegg endrer ikke utseendet utvendig. Ikke for meg i alle fall. For meg var det viktigere å få pustet normalt. Entuelle ytre "problemer" må man ta selv med plastisk kirurg.

Jeg vet ikke hva man kan få. Men om man retter på neseskilleveggen blir ikke hele nesen mer rett da? Jeg har ikke noe behov for å gjøre en såkalt "nosejob" og endre på nesen. Men jeg har to forskjellige størrelser på nesebor og den er tydelig skjev sånn at den plager meg både psykisk og fysisk. 

Gjest Ingenting2
Skrevet
Akkurat nå, FrkOline skrev:

Jeg vet ikke hva man kan få. Men om man retter på neseskilleveggen blir ikke hele nesen mer rett da? Jeg har ikke noe behov for å gjøre en såkalt "nosejob" og endre på nesen. Men jeg har to forskjellige størrelser på nesebor og den er tydelig skjev sånn at den plager meg både psykisk og fysisk. 

Nå er ikke min nese spesielt skjev, mine problemer var luftveiene og det er gjerne det man får dekket. Den har ikke endret utseende etter to operasjoner. Men jeg kan puste. Det var viktigst for meg.

En ØNH vil vel neppe henvise til kirurgi for psykiske problemer med utseendet, og det har jeg liten tro på at det offentlige dekker operasjon til. Jeg gikk på ulike behandlinger i over to år før jeg fikk operasjon, og jeg kunne ikke puste med nesa. Tanken på at noen skal få fikset en skjev nese på statens regning så enkelt .. det gjør meg litt opprørt for å være ærlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...