AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #1 Skrevet 23. august 2017 Jeg sliter med at jeg overspiser. Jeg kan spise frokost eller middag og føle meg så stappa at jeg kaster opp etterpå. Ikke fordi jeg ønsker å kvitte meg med maten men pga at jeg blir uvel. Venninna mi som har studert psykolog lurer på om jeg sliter med bulimi. Hun har også sett hvordan jeg spiser, og at jeg flyr på do og spyr etterpå. Det er ganske flaut dette her, ikke morsomt å være den som går på do og spyr etter måltider, spesielt når en er sammen med andre. Er litt redd for at de på jobben også tror at jeg har bulimi. Litt vanskelig å skjule det når jeg går fra toalettet. Jeg kan godt forstå at noen tenker at en som jevnlig flyr på do for å spy etter maten har spiseforstyrrelser, men sf handler vel mest om følelser og at en ønsker å rense seg etter å ha spist for mye? For meg handler det ikke om følelser men at jeg blir kvalm etter å ha spist for mye og for fort. Jeg tror vel at jeg ikke helt klarer å regulere når jeg er sulten og når jeg er mett. Går dette under overspisingslidelse eller bare spisevansker? Anonymkode: fa331...52a
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #2 Skrevet 23. august 2017 Men du må komme deg til lege, for det må jo være noe galt, blir du så kvalm at du må kaste opp. Hvor lenge har dette vart? Og er det sånn etter alle måltider, eller bare noen? Anonymkode: 95f21...a64 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #3 Skrevet 23. august 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men du må komme deg til lege, for det må jo være noe galt, blir du så kvalm at du må kaste opp. Hvor lenge har dette vart? Og er det sånn etter alle måltider, eller bare noen? Anonymkode: 95f21...a64 Dette problemet har jeg hatt noen år. Men det er ikke slik at jeg har det slik daglig. I perioder har jeg det mer. Kanskje det er noe stressrelatert med dette? Har opplevd å spy så mye at jeg holdt på miste en buss en gang. Anonymkode: fa331...52a
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #4 Skrevet 23. august 2017 Kan nok være refluks om det er somatisk. Snakk med legen. Du bør utredes av en gastrolege. Anonymkode: b38bd...40e 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #5 Skrevet 23. august 2017 Er brenningene fremprovoserte, eller kommer de av seg selv? Jeg har bulimi, og det hender at jeg kaster opp bare fordi jeg syns det er ubehagelig med stappfull mage. Anonymkode: 07d7d...b90
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #6 Skrevet 23. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er brenningene fremprovoserte, eller kommer de av seg selv? Jeg har bulimi, og det hender at jeg kaster opp bare fordi jeg syns det er ubehagelig med stappfull mage. Anonymkode: 07d7d...b90 Brekningene skal det stå Anonymkode: 07d7d...b90
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #7 Skrevet 23. august 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er brenningene fremprovoserte, eller kommer de av seg selv? Jeg har bulimi, og det hender at jeg kaster opp bare fordi jeg syns det er ubehagelig med stappfull mage. Anonymkode: 07d7d...b90 Jeg føler jo at jeg er i ferd med å spy og må fremkalle brekninger, rett og slett fordi det er ubehagelig å kjenne på kvalmen. Da er det bedre å få det ut. Anonymkode: fa331...52a
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #8 Skrevet 23. august 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan nok være refluks om det er somatisk. Snakk med legen. Du bør utredes av en gastrolege. Anonymkode: b38bd...40e Takk for tipset. Det kan godt være refluks ja. Anonymkode: fa331...52a
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #9 Skrevet 23. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler jo at jeg er i ferd med å spy og må fremkalle brekninger, rett og slett fordi det er ubehagelig å kjenne på kvalmen. Da er det bedre å få det ut. Anonymkode: fa331...52a Men ofte så kommer brekningene uten at jeg har fremkalt det også Anonymkode: fa331...52a
Kragebein Skrevet 23. august 2017 #10 Skrevet 23. august 2017 Kjære trådstarter, jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå. Lykke til, Kragebein, mod
Fremhevede innlegg