AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #1 Skrevet 23. august 2017 Når man trodde det ikke kunne bli verre så har Skien Kommune fått det til. De ønsker å huse rusmisbrukere i containere og et av de "vanskelige valgene" er hvorvidt disse skal ligge i kommunen. Hva med valget om man i det hele tatt bør la noen få adresse "container"? Å behandle syke mennesker på denne måten er det absolutte bunnnivå. Hvordan tror de mennesker i et helvete skal klare å komme seg ut av det når de blir sett på den måten? Rike Norge har tydeligvis blitt et kaldt samfunn uten vilje til å hjelpe de som trenger det mest. La meg minne om at Telemark Fylkeskommune brukte 6 millioner på et prosjekt (First House var ansvarlige) som skulle gi nye arbeidsplasser, men de millionene gå ikke èn eneste ny arbeidsplass. Hvorfor ikke bruke millioner på å gi mennesker et verdig liv i steden for å sløse bort penger på ingenting? http://www.varden.no/nyheter/ogsa-dem-som-ingen-vil-ha-som-naboer-ma-ha-et-sted-a-bo-na-skal-kommunen-kjope-inn-konteinere-1.2143780 Anonymkode: 7d97a...b15
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #2 Skrevet 23. august 2017 ? Dette er en GOD idé. Det er en billig måte å skaffe nok boliger og kontainer boliger kan absolutt være hyggelige! Arkitekter har da brukt containere til masse i minst 10 år allerede. Containerboliger er ikke noe nytt, ei heller negativt. Anonymkode: 540fb...e50 3
Gjest Axl Rose Skrevet 23. august 2017 #3 Skrevet 23. august 2017 Folk vil jo egentlig at rusmisbrukere forsvinner og ser på de som søppel. Det fikk jeg oppleve.
regine22 Skrevet 23. august 2017 #5 Skrevet 23. august 2017 https://www.dezeen.com/2016/09/22/big-bjarke-ingels-shipping-containers-floating-student-housing-urban-rigger-copenhagen/ En container dekker menneskelige grunnbehov. Mange mennesker i verden som har langt verre leveforhold. Foretrekker du om de ikke får hus og sover på gaten?
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #6 Skrevet 23. august 2017 Diskusjonen om beliggenhet er bare spill for galleriet. Alle vet at plasseringen kommer til å bli nærmeste havn. Kommunens plan er åpenbart å shippe de narkomane ut av landet. Det store spørsmålet er destinasjonen. Jeg kan tenke meg at kommunen har inngått en avtale med et afrikansk land som får en slant for å ta i mot vestens "avfall". Anonymkode: 071a7...cf1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #7 Skrevet 23. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 540fb...e50 Ser ut som en god ide! 👍🏻 Anonymkode: 92a1e...17a
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #8 Skrevet 23. august 2017 Serr?? Nå er ikke jeg rusmisbruker, men hadde elsket å bo i en konteiner! Anonymkode: b9549...526
ajarRun Skrevet 23. august 2017 #9 Skrevet 23. august 2017 Virker som en pragmatisk løsning. Bare sleng en madrass i en gammel shippingcontainer og voila, verdig bosted for en narkoman.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå