Gå til innhold

Rusmisbrukere i containere

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når man trodde det ikke kunne bli verre så har Skien Kommune fått det til. De ønsker å huse rusmisbrukere i containere og et av de "vanskelige valgene" er hvorvidt disse skal ligge i kommunen. Hva med valget om man i det hele tatt bør la noen få adresse "container"? Å behandle syke mennesker på denne måten er det absolutte bunnnivå. Hvordan tror de mennesker i et helvete skal klare å komme seg ut av det når de blir sett på den måten? Rike Norge har tydeligvis blitt et kaldt samfunn uten vilje til å hjelpe de som trenger det mest. La meg minne om at Telemark Fylkeskommune brukte 6 millioner på et prosjekt (First House var ansvarlige) som skulle gi nye arbeidsplasser, men de millionene gå ikke èn eneste ny arbeidsplass. Hvorfor ikke bruke millioner på å gi mennesker et verdig liv i steden for å sløse bort penger på ingenting?

http://www.varden.no/nyheter/ogsa-dem-som-ingen-vil-ha-som-naboer-ma-ha-et-sted-a-bo-na-skal-kommunen-kjope-inn-konteinere-1.2143780

Anonymkode: 7d97a...b15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

? Dette er en GOD idé. Det er en billig måte å skaffe nok boliger og kontainer boliger kan absolutt være hyggelige! Arkitekter har da brukt containere til masse i minst 10 år allerede. Containerboliger er ikke noe nytt, ei heller negativt. 

Anonymkode: 540fb...e50

• Liker 3
Gjest Axl Rose
Skrevet

Folk vil jo egentlig at rusmisbrukere forsvinner og ser på de som søppel. Det fikk jeg oppleve. 

Skrevet

Skrevet

Diskusjonen om beliggenhet er bare spill for galleriet. Alle vet at plasseringen kommer til å bli nærmeste havn. Kommunens plan er åpenbart å shippe de narkomane ut av landet. Det store spørsmålet er destinasjonen. Jeg kan tenke meg at kommunen har inngått en avtale med et afrikansk land som får en slant for å ta i mot vestens "avfall". 

Anonymkode: 071a7...cf1

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser ut som en god ide! 👍🏻

Anonymkode: 92a1e...17a

Skrevet

Serr?? Nå er ikke jeg rusmisbruker, men hadde elsket å bo i en konteiner!

Anonymkode: b9549...526

Skrevet

Virker som en pragmatisk løsning. Bare sleng en madrass i en gammel shippingcontainer og voila, verdig bosted for en narkoman. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...