AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #1 Skrevet 23. august 2017 På min arbeidsplass pleier vi å bake til hverandre når noen har bursdag, og nå er det dessverre min tur! Jeg får skikkelig prestasjonsangst, og er redd kaken min ikke blir bra nok.. Vet ikke hva jeg skal bake, de fleste har bakt pavlova, ostekake eller oreokake. Ingen av disse føler jeg meg trygg på.. Pavlova blir alltid seig når jeg baker, og oreo eller ostekake har jeg aldri bakt!! Tenkte kanskje det finnes en god skuffekake? Ikke vanlig sjokoladekake, men kanskje noe annet godt å spennende Kan ikke inneholde nøtter, da en av de ansatte er hyperallergisk for det... Hjelp meg med en god kakeoppskrift som rekke til mange, så blir jeg glad🤗 Anonymkode: 8554b...a3d
Zoey Skrevet 23. august 2017 #2 Skrevet 23. august 2017 Den langpannekaken jeg lager som forsvinner fort er en god gulrotkake. Fersk gulrotkake forsvinner svært fort på min arbeidsplass og er mer sjelden enn sjokoladekakene. Lykke til, du fikser dette. 4
Gjest Catalina Culès Skrevet 23. august 2017 #3 Skrevet 23. august 2017 Krydderkake eller gulrotkake.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #4 Skrevet 23. august 2017 Jeg liker pavlova best når den er seig Kjør på med pavlova, du! Anonymkode: 45fda...759
Pikeliten Skrevet 24. august 2017 #5 Skrevet 24. august 2017 Ikke spesielt vanskelig, men veldig imponerende http://trinesmatblogg.no/2013/10/25/brownie-med-oreokrem/
Antoinette Skrevet 24. august 2017 #6 Skrevet 24. august 2017 Hva har skjedd med dagens kvinner når selv en kake vekker prestasjonsangsten??? 2
Pizzabakeren Skrevet 24. august 2017 #7 Skrevet 24. august 2017 6 minutes ago, Antoinette said: Hva har skjedd med dagens kvinner når selv en kake vekker prestasjonsangsten??? TS kjenner sine begrensninger og ønsker å gjøre noe med dem. Synes det bare er positivt. 1
Zoey Skrevet 24. august 2017 #8 Skrevet 24. august 2017 11 minutter siden, Antoinette skrev: Hva har skjedd med dagens kvinner når selv en kake vekker prestasjonsangsten??? Vel, jeg tipper de ikke er så vant med kjøkkentjeneste. Og er det hårreisende...? 3
Antoinette Skrevet 24. august 2017 #9 Skrevet 24. august 2017 3 minutter siden, Zoey skrev: Vel, jeg tipper de ikke er så vant med kjøkkentjeneste. Og er det hårreisende...? Det er litt trist bare, handler ikke om at man skal tilbake til 50-tallet men å kunne bake en enkel kake burde man ha lært seg i voksen alder. 2
Timsy Skrevet 24. august 2017 #10 Skrevet 24. august 2017 1 minutt siden, Antoinette skrev: Det er litt trist bare, handler ikke om at man skal tilbake til 50-tallet men å kunne bake en enkel kake burde man ha lært seg i voksen alder. Det burde man strengt tatt ha lært på skolekjøkkenet i 6.klasse spør du meg. 1
Zoey Skrevet 24. august 2017 #11 Skrevet 24. august 2017 Akkurat nå, Antoinette skrev: Det er litt trist bare, handler ikke om at man skal tilbake til 50-tallet men å kunne bake en enkel kake burde man ha lært seg i voksen alder. Det kommer jo fullstendig an på interesse og situasjon. Jeg bakte knapt noe før jeg var ferdig med studier når jeg var 26, fordi trange kjøkken man delte med andre og få anledninger (og manglende interesse) gjorde det unødvendig. Altså, man kan være nostalgisk og so at det er fælt at dagens kvinner ikke kan bake kake. Men det er vel like fælt at dagens menn ikke kan bake kaker. Og like fælt at dagens fedre ikke baker god, grov hjemmebakst. Men mye er tilgjengelig ferdig nå. Så da går mye gamle kunster i glemmeboken, helt til noen får interessen. For behovet får man sjelden. Jeg lærte meg å safte nylig. Litt nostalgi, jeg fikk lyst. Jeg hadde spart på å jobbe noen timer overtid og kjøpt ferdig saft. Men man kan jo støtte noen som ønsker å prøve i stedet for å himle med øynene. Synes jeg, da. 4
kissi Skrevet 24. august 2017 #12 Skrevet 24. august 2017 Denne er alltid en vinner når jeg baker langpannekaker! 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #13 Skrevet 24. august 2017 7 minutter siden, Antoinette skrev: Det er litt trist bare, handler ikke om at man skal tilbake til 50-tallet men å kunne bake en enkel kake burde man ha lært seg i voksen alder. Altså, problemet mitt er at det aldri er anledning til å bake kake. Om man aldri får øvd seg, så er det ikke så rart at man blir nervøs. Jeg har absolutt ingen anledninger å bake til, og jeg kan ikke akkurat bake og så sitte der og ete en svær kake helt aleine heller... Jeg var langt flinkere til å bake da jeg gikk på skolen og vi bakte på skolekjøkkenet støtt og stadig. Nå i voksen alder, når jeg ikke har verken mann eller barns bursdager å bake til, min egen bursdag sammenfaller med min mor sin og hun alltid insisterer på at hun skal bake, og jeg ikke har noen venninner som ville satt pris på å bli servert kake (sukkerhysteriet lenge lege), så har jeg da aldri noen å bake til. Anonymkode: d8932...d4d 1
Antoinette Skrevet 24. august 2017 #14 Skrevet 24. august 2017 Bak og ta med på jobben selv om det ikke er en anledning. Da får du øvd deg litt, du kan nemlig ikke lese deg til å bli god på kjøkkenet, du må bare øve. Og ikke as deg opp slik som du gjør nå med å skive innlegg og stresse deg opp - som Nigella Lawson sier, stresset forplanter seg i maten.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #15 Skrevet 24. august 2017 1 minutt siden, Antoinette skrev: Bak og ta med på jobben selv om det ikke er en anledning. Da får du øvd deg litt, du kan nemlig ikke lese deg til å bli god på kjøkkenet, du må bare øve. Og ikke as deg opp slik som du gjør nå med å skive innlegg og stresse deg opp - som Nigella Lawson sier, stresset forplanter seg i maten. Øh.. hvordan er det å skrive et innlegg her å ase meg opp og stresse meg opp....? Du har skrevet flere innlegg her inne enn meg, så jeg skjønner ikke helt hvorfor det er galt at jeg skriver ett enkelt lite innlegg hvor jeg forklarer hvorfor det kan stå dårlig til med bakeselvtilliten. Og forøvrig er det sukkerhysterikere på jobb også og generell negativitet til sukkerpress på jobb. Så det går nok ikke. Ikke alle som jobber med kakeglade mannfolk i pensjonistalder. Anonymkode: d8932...d4d 3
Gjest Peanut Skrevet 24. august 2017 #16 Skrevet 24. august 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: og jeg kan ikke akkurat bake og så sitte der og ete en svær kake helt aleine heller... Anonymkode: d8932...d4d Det kan jeg finne på å gjøre KAKE sier noen og jeg bare KAKE! Må lage! Denne her er YUMS den: http://www.godt.no/#!/oppskrift/965/sjokoladekake-i-langpanne
Maleficenta Skrevet 24. august 2017 #17 Skrevet 24. august 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: På min arbeidsplass pleier vi å bake til hverandre når noen har bursdag, og nå er det dessverre min tur! Jeg får skikkelig prestasjonsangst, og er redd kaken min ikke blir bra nok.. Vet ikke hva jeg skal bake, de fleste har bakt pavlova, ostekake eller oreokake. Ingen av disse føler jeg meg trygg på.. Pavlova blir alltid seig når jeg baker, og oreo eller ostekake har jeg aldri bakt!! Tenkte kanskje det finnes en god skuffekake? Ikke vanlig sjokoladekake, men kanskje noe annet godt å spennende Kan ikke inneholde nøtter, da en av de ansatte er hyperallergisk for det... Hjelp meg med en god kakeoppskrift som rekke til mange, så blir jeg glad🤗 Anonymkode: 8554b...a3d Skuffkake er alltid en vinner. Kjør på. Om det er likt på din arbeidsplass som på min, så går alle kaker ned på høykant uansett hvordan de ser ut. Alle kaker blir mottatt med stor glede. Selv brownies fra toro 1
Antoinette Skrevet 24. august 2017 #18 Skrevet 24. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Øh.. hvordan er det å skrive et innlegg her å ase meg opp og stresse meg opp....? Anonymkode: d8932...d4d Du skriver i hovedinnlegget at du har "skikkelig prestasjonsangst" og "redd den ikke blir bra nok" Da stresser du deg selv opp. Du blir redd.... for en KAKE. Og anti-sukker folk er det overalt. Det kan du ikke bry deg om, det er frivillig og spise. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #19 Skrevet 24. august 2017 2 minutter siden, Antoinette skrev: Du skriver i hovedinnlegget at du har "skikkelig prestasjonsangst" og "redd den ikke blir bra nok" Da stresser du deg selv opp. Du blir redd.... for en KAKE. Og anti-sukker folk er det overalt. Det kan du ikke bry deg om, det er frivillig og spise. Les anonymkodene... Jeg er ikke ts. Jeg skrev at det er ikke rart at noen får prestasjonsangst.. Anonymkode: d8932...d4d
happiest Skrevet 24. august 2017 #20 Skrevet 24. august 2017 Må det være kake? Hva med boller (kanelboller, skoleboller) eller muffins? Eller hva med en god fruktsalat (f.eks med litt bær, rosiner ++), krem/vaniljesaus og hjemmebakte kjeks til? Muffins er jo ok da du kan lage flere og ta en og en ut av ovnen for å se om de er ferdig stekt (og lett å smake på en for å være sikker på at de er god). Eller porsjonsglass med noe godt i? Panna cotta, mousse/fromage, tilslørte bondepiker?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå