Piglet Skrevet 14. januar 2005 #101 Skrevet 14. januar 2005 vil du vil skal ta hver eneste person, å snakke om hver asylsøker? da er vi sikkert ferdig å diskutere nærmere år 2050! blir for dumt. Nei, jeg ville bare forsøke og åpne opp for en diskusjon om at det er andre ting enn nasjonalitet og religion som påvirker hvordan mennesker er, men tror nok ikke jeg har nådd igjenom. Og akkurat det er vel et eks. på hvor forskjellig normenns kultur er? Piglet
Gjest Valhalla Skrevet 14. januar 2005 #102 Skrevet 14. januar 2005 Jeg prøver meg bare med et siste spørsmål, jeg. Hvis jeg var født av norske foreldre, men hadde levd hele mitt liv til nå i Somalia, hadde konvertert til islam og giftet med med en muslim, hadde det da vært ok at jeg kom til Norge med (den ukompatible) kulturen min? Nei det hadde ikke vært greit. At grenser nedbrytes må bekjempes, det er viktig at vi skaper bevissthet om vår identitet som nordmenn og tar vare på vår nasjon. Vi bør ta vare på mangfoldet i verden, ved å bryte ned grenser ødelegger vi dette mangfoldet.
Gjest Valhalla Skrevet 14. januar 2005 #103 Skrevet 14. januar 2005 Hvordan liker du denne sammenligningen fra naturens verden. Kongekrabben ble introdusert utenfor norskekysten, nå bryter ned og erstatter den de dyre og plantearter som eksisterte der. Det er viktig motvirke kongekrabbens negative effekt på havbunnen :-)
Gjest manic Skrevet 14. januar 2005 #104 Skrevet 14. januar 2005 Fy faen, det du preiker er jo rene skjære rasebiologien... Og det trodde jeg vi hadde gått vekk fra for en del tiår siden... :o
Gjest Valhalla Skrevet 14. januar 2005 #105 Skrevet 14. januar 2005 Har ikke sett noen ta ordet rase i sin munn. Kongekrabben representerer hennes nedbrytning av grenser tankegang, bedre med et mangfold av kulturer i verden enn at en skal dominere de andre eller at man får et slags sammensurium som ikke har noenting felles og samlende. F.eks. er en adoptert til Norge oppvokst hos norske foreldre norsk, hvis du lurer.
Gjest Valhalla Skrevet 14. januar 2005 #106 Skrevet 14. januar 2005 Her er en eldre sak hvor volden ble filmet. Jeg fikk helt vondt etter jeg så videoen, videoen er der ikke lenger ser det ut som , men man får inntrykk av hva som skjedde ved å se bildene. Har en annen video fra Sverige med deres egen skrytevideo hvor de ga hverandre poeng for hvordan de banket opp folk, men jeg vegrer meg for å poste den. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=7688073
Gjest Daniella_ Skrevet 14. januar 2005 #107 Skrevet 14. januar 2005 En annen interesant ting. Jeg vet mange pakistanere som er imot den type innvandring vi har nå. Der jeg kommer fra er det vanlig at pakistanerne bruker asylsøker som skjellsord mot hverandre fordi deres foreldre kom hit på en helt annen måte. Sant det. Min kjære er også i fra pak. Han og vennene hans erter hverandre ofte med det ordet :-? Han er heller ikke for den type innvandring vi har nå. Og han kommer ikke overens med somaliere.
Gjest Valhalla Skrevet 14. januar 2005 #108 Skrevet 14. januar 2005 Takker Dagbladet for en godt timet artikkel i forhold til diskusjonen. http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/01/14/420284.html Tallene viser klart at innvandrere fra ikke-vestlige land ble oftere straffet enn nordmenn. De viser også at Somalia ligger i toppen av statistikken. 5,1 prosent av alle somaliere i Norge ble straffedømt i 2002. For nordmenn er tallet 1,35 prosent. Bare gambiere slår somaliere på kriminalstatistikken. Hele sju prosent av gambierne i Norge ble straffedømt, men de er en langt mindre gruppe. Personer i Norge med bakgrunn fra Irak var også like ofte kriminelle. ....... I tillegg kommer en del somaliere som ikke er registrert bosatt i norge har også gjort alvorlige forbrytelser. De er ikke med som en del av somaliske befolkningen i Norge i den offisielle statistikken.
Gjest Anonymous Skrevet 14. januar 2005 #109 Skrevet 14. januar 2005 Jeg tror at de kommer fra et brutalt samfunn med stor aksept for aggressiv atferd og hvor et menneskeliv ikke er så mye verdt som her. Slike holdninger er det veldig vanskelig for det norske samfunnet å avlære dem.
Gjest Lady76 ikke innl. Skrevet 14. januar 2005 #110 Skrevet 14. januar 2005 Nyhetene ikveld taler for seg selv ja .... :o
Gjest Litjmæ Skrevet 15. januar 2005 #111 Skrevet 15. januar 2005 Tallene viser klart at innvandrere fra ikke-vestlige land ble oftere straffet enn nordmenn. De viser også at Somalia ligger i toppen av statistikken. 5,1 prosent av alle somaliere i Norge ble straffedømt i 2002. For nordmenn er tallet 1,35 prosent. Bare gambiere slår somaliere på kriminalstatistikken. Hele sju prosent av gambierne i Norge ble straffedømt, men de er en langt mindre gruppe. Personer i Norge med bakgrunn fra Irak var også like ofte kriminelle. Det som er skremmende er at du og en del andre ikke er interessert i å finne ut årsaken til at denne statistikken ser ut som den gjør og forsøke å forebygge dette. Dømmer du alltid andre mennesker ved første øyekast?
Gjest Valhalla Skrevet 15. januar 2005 #112 Skrevet 15. januar 2005 Du har tallenes klare tale. Hva er det du snakker om dømming for da, det er jo et faktum.
Gjest Litjmæ Skrevet 15. januar 2005 #113 Skrevet 15. januar 2005 Det er tallenes klare tale at menn i hovedsak begår kriminelle handlinger. Mener du da at alle menn burde sendes ut av Norge?
Gjest Litjmæ Skrevet 15. januar 2005 #115 Skrevet 15. januar 2005 Det er akkurat samme ting som at alle somaliere bør sendes ut av landet fordi fem prosent ble straffedømt 2002! HALLO! Det betyr at 95% IKKE ble straffedømt! Jeg er redd at det er flere enn 5% menn som er straffedømt for å si det sånn...
Gjest Seleena Skrevet 15. januar 2005 #116 Skrevet 15. januar 2005 Jeg tror det har litt med integreringspolitikken til Norge å gjøre. jeg synes det er tryggere for den norske befolkning å ta inn i små kvoter som blir integrert skikkelig og kan komme seg ut i arbeidslive for å ta del i det norske samfunn. På den måten tror jeg også at fremmedfrykten vil bli minsket endel. Heilt klart! I stadenfor å ta i mot alle ; "å stakkars alle sammen, la dem komme til Norge så får dei det så fint så fint for vi er eit land med masse ressursar til å ta i mot krigsramma menneske". Dette er berre tull og det er jo desverre sånn innvandringspolitikken er! Kva med å ta inn først 100 stk prøve å integrere dei best muleg, gje dei norskopplering,psykolog, arbeid, skule, råd og vegledning osv........... sjå korleis det går. Eg klarar berre ikkje å fatte kvifor vi skal vere så høge på pæra å tru at dei får det kjempeflott berre dei får reise frå sitt heimland og til Norge. Blir litt sint når eg les om innvandrarar som går gatelangs og sel narkotika eller kva dei måtte gjere.... Men på ein anna side, så er det jo ingen unnskylding til å begå mord. Det kan ikkje unnskyldast!
Gjest Anonymous Skrevet 16. januar 2005 #117 Skrevet 16. januar 2005 Litt enig i at vi må "vare på de som kommer". Men samtidig....det hjelper ikke særlig at folk har slik totalt uvitende kunnskap om folk fra andre land som det viser seg på dette forumet...jeg er sjokkert...! "Vi er ikke rasister, men synes jo at det er litt påfallende at så mange somalierer skal voldta og drepe..." Slik skjult rasisme blant folk flest er titusenvis ganger mere ødeleggende enn om 20 hardbanka nynasister drar igang en liten lokal fest og roper "gass dem i hjel" og stikker ned Muhammed fra Nigeria...it's peanuts i forhold! Folk flest er de virkelige rasistene!
Gjest Valhalla Skrevet 16. januar 2005 #118 Skrevet 16. januar 2005 Det er akkurat samme ting som at alle somaliere bør sendes ut av landet fordi fem prosent ble straffedømt 2002! HALLO! Det betyr at 95% IKKE ble straffedømt! Jeg er redd at det er flere enn 5% menn som er straffedømt for å si det sånn... Stråmann. Jeg har ikke snakket om repatriering, jeg har snakket om stopp i innvandring.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå