AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #1 Skrevet 22. august 2017 Hei! Jeg har et spørsmål.. mine foreldre vil ikke arve bort hytten når de går bort, istedenfor vil de selge hytten før de går bort slik at de kan ha penger før de dør. Den eneste måten vi får holde hytten i familien er om vi barna kjøper det, ellers så selger de det til noen andre. Denne hytten har vært i familien i generasjoner, og jeg synes det er veldig merkelig gjort av mine foreldre. Er det bare jeg som reagerer? Foreldrene mine sier det kun er snakk om at vi vil ha penger når vi forteller dem at vi synes det er dumt at de skal selge hytten basert på den grunnen, når det faktisk er snakk om at vi som blir etterlatt skal ha en hytte vi kan ha med familien vår på, slik som vi hadde når vi vokste opp. Hytta har mye sentimental verdi, og jeg og vi vil jo såklart beholde den i familien. Hva tenker dere? Anonymkode: 3033d...c4e
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #2 Skrevet 22. august 2017 Jeg tenker at du er grådig som tror du har krav på en hytte som dine foreldre eier. Jeg forstår at hytter kan ha sentimental verdi når den har vært i familien svært lenge, men da får du kjøpe den. Kanskje foreldrene dine trenger midler. Anonymkode: 095b2...82e 10
Gjest Magnifiq Skrevet 22. august 2017 #3 Skrevet 22. august 2017 Kanskje de vil ha litt god råd på sine siste dager? Det er da forståelig. Selvsagt synd at dere mister hytten, men den er jo foreldrene deres, og helt ærlig er det et luksusproblem.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #4 Skrevet 22. august 2017 Det står da foreldrene deres helt fritt til å gjøre hva de vil med sin eiendom. Blir ofte spetakkel av arvet hytte på deling i familier, så kan være det er lurt det de gjør. Men vil dere ha hytta, så er det bare å kjøpe den, hvis dere har råd til det. Anonymkode: a5db0...54a 6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #5 Skrevet 22. august 2017 Det er ingenting som heter å "kjøpe arv". Det er ingen arv før foreldrene dine har gått bort, og verken du eller søsknene dine har krav på noe som helst. Anonymkode: 9fbeb...00f 6
emilie123 Skrevet 22. august 2017 #6 Skrevet 22. august 2017 Skjønner godt at foreldrene dine vil selge hytta. Kanskje de ønsker å ha det litt mer romslig. Det er dessuten veldig dyrt å ha en hytte med de avgifter og vedlikeholdskostnader som er på en hytte. Synes ikke at du har noe å klage over. 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #7 Skrevet 22. august 2017 Nei, her forstår jeg faktisk TS veldig godt. Merkelig å ikke tenke på barna. Men kanskje dere barna kan kjøpe hytta sammen? Og kanskje foreldrene dine gir dere en god pris? Anonymkode: 46231...e71 10
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #8 Skrevet 22. august 2017 Arv er ikke noe man har rett på. Synes det er flott at foreldrene deres har lyst på litt penger som de kan leve på og gjøre som de vil. Det er slutt på de tider der man sparte til man døde for at neste generasjon skal få. I disse dager klarer man seg selv. Hvis hytta er så viktig så for dere kjøpe den da, dere får sikkert en grei pris. Anonymkode: 979a6...23a 2
Gjest gjest- silje Skrevet 22. august 2017 #9 Skrevet 22. august 2017 Jeg skjønner at moren din reagerer. Herlighet det er da dine foreldre sin hytte, og de kan gjøre som de vil med den. At du snakker om arv, nå, når de tydeligvis er oppegående og lever, det er rart det, og det reagerer jeg på Hvis de ønsker å ha mer penger for å leve ett litt bedre liv, gjerne reise litt mer og få gode opplevelser på sine eldre dager, så synes jeg at du skal unne dem det.
Glød Skrevet 22. august 2017 #10 Skrevet 22. august 2017 Kjøp den da, så er problemet ute av verden. 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #11 Skrevet 22. august 2017 14 minutter siden, gjest- silje skrev: Jeg skjønner at moren din reagerer. Herlighet det er da dine foreldre sin hytte, og de kan gjøre som de vil med den. At du snakker om arv, nå, når de tydeligvis er oppegående og lever, det er rart det, og det reagerer jeg på Hvis de ønsker å ha mer penger for å leve ett litt bedre liv, gjerne reise litt mer og få gode opplevelser på sine eldre dager, så synes jeg at du skal unne dem det. Det vet du faktisk ikke noe om. Vi snakker faktisk om arv nå fordi faren min er såpass gammel og syk at han må bo sykehjem, og det er såklart veldig trist. Det er da naturlig for både mine foreldre og oss barn og snakke om det da. Jeg har aldri påstått at de ikke kan gjøre hva de vil med den, men jeg uttrykket at jeg synes det er dumt at de vil selge bort en hytte som har vært i generasjoner istedenfor å gi den videre til de som kommer etter, sånn at hytten blir i familien. Anonymkode: 3033d...c4e 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #12 Skrevet 22. august 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vet du faktisk ikke noe om. Vi snakker faktisk om arv nå fordi faren min er såpass gammel og syk at han må bo sykehjem, og det er såklart veldig trist. Det er da naturlig for både mine foreldre og oss barn og snakke om det da. Jeg har aldri påstått at de ikke kan gjøre hva de vil med den, men jeg uttrykket at jeg synes det er dumt at de vil selge bort en hytte som har vært i generasjoner istedenfor å gi den videre til de som kommer etter, sånn at hytten blir i familien. Anonymkode: 3033d...c4e Men de gir jo dere førsteretten til å kjøpe den? Så jeg ser ikke helt problemet, om dere alle slår dere sammen får dere sikkert råd. Anonymkode: 33bd2...64e 5
Gjest gjest- silje Skrevet 22. august 2017 #13 Skrevet 22. august 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vet du faktisk ikke noe om. Vi snakker faktisk om arv nå fordi faren min er såpass gammel og syk at han må bo sykehjem, og det er såklart veldig trist. Det er da naturlig for både mine foreldre og oss barn og snakke om det da. Jeg har aldri påstått at de ikke kan gjøre hva de vil med den, men jeg uttrykket at jeg synes det er dumt at de vil selge bort en hytte som har vært i generasjoner istedenfor å gi den videre til de som kommer etter, sånn at hytten blir i familien. Anonymkode: 3033d...c4e Nei jeg visste ikke at faren din er syk. Men jeg vet at de lever og ønsker å selge hytten, for å ha mer penger før de dør. Og det er de i sin fulle rett å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #14 Skrevet 22. august 2017 Kanskje de trenger penge til sykehjemmen eller sykdommen - tenke litt på andre en deg selv da ts Anonymkode: b4483...b3f
Fjaselina Skrevet 22. august 2017 #15 Skrevet 22. august 2017 Ser ikkje problemet. Ser derimot ein grisk arving... Foreldra dine må sjølvsagt få selge hytta om dei vil det, og då kan du eller andre av dine søsken kjøpe den til markedspris om det er interessant. Eg ser for meg at foreldra her har hatt utgifter på ei hytte som barna GJERNE brukar gratis🤑
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #16 Skrevet 23. august 2017 Dere barna spleiser på den mor og far får pengene de trenger sårt. Anonymkode: d6c09...5de 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #17 Skrevet 23. august 2017 Kjenner til flere tilfeller hvor barna har måttet kjøpe hytten av foreldrene. Sier seg selv at en hytte ikke er noe man kan kreve, det er noe man er heldig å ha muligheten til å ha, men når eiere vil selge kan man ikke nekte de det fordi man vil ha den luksusen av en gratis hytte. Forstår godt at de ønsker å selge for å ha litt penger på sine eldre dager, pensjon er ikke mye å leve for, og kanskje de vil unne seg en jorden rundt reise før de dør. Du er ganske egostisk om du ikke forstår det. Anonymkode: ae9a1...54a 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #18 Skrevet 23. august 2017 Du har fått muligheten til å kjøpe hytten, be Happy Anonymkode: 83b28...68f
Gjest Blondie65 Skrevet 23. august 2017 #19 Skrevet 23. august 2017 Arv er noe man får når den som har arvinger dør. Alt av verdier disponerer man fritt - selge, bruke opp, la stå til forfall - så lenge man lever. Dere har fått et tilbud om å kjøpe hytten - gå sammen og gjør det. Foreldrene dine er verken egoistisk eller grisk fordi de ønsker å realisere verdiene sine når de er blitt gamle. Det er slett ikke uvanlig, og det blir da opp til dere å overta ved å kjøpe tingene.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #20 Skrevet 23. august 2017 Skjønner deg godt jeg Ts. du skriver at faren din bor på sykehjemmet , dvs at jo mere penger faren din har jo mere må han betale for plassen. veit at det er flere som flytter penger fra den syke over på den friske, Så moren din har bare sin inntekt til å betale for sitt bosted. Kan være tøft når en er vant med 2 inntekter Håper dere finner en god løsning Anonymkode: fa452...36b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå