ElinX0Xpoliti Skrevet 25. august 2017 #41 Skrevet 25. august 2017 On 8/24/2017 at 6:11 PM, BeautyBox said: Les bakover i tråden så finner du det. Lest alle postene dine i denne tråden, kan du sitere det?
BeautyBox Skrevet 25. august 2017 #42 Skrevet 25. august 2017 (endret) På 24.8.2017 den 0.03, BeautyBox skrev: Jeg har ikke skrevet noe sted at det er faste rammer for dette, men det er en fortolkningssak og det kan heller ikke fortolkes ut av proporsjoner, av noen. Eksempel på "hatred and disregard": han som hetset en kjent norsk TV-profil på Facebook for å ha "ligget seg til statsborgerskap". Med andre ord, "logikken" min som du snakker om har flere sider. Vær forsiktig med å fortolke at det lille du har lest av noen er alt de mener om en sak. @ElinX0Xpoliti Her nevnte jeg et eksempel på en som fortolket sin "ytringsfrihet" utenfor grenseland. Endret 25. august 2017 av BeautyBox
ElinX0Xpoliti Skrevet 26. august 2017 #43 Skrevet 26. august 2017 8 hours ago, BeautyBox said: @ElinX0Xpoliti Her nevnte jeg et eksempel på en som fortolket sin "ytringsfrihet" utenfor grenseland. Er det en "ekstrem fortolking" å si at menn ifra Gambia og kvinner fra Thailand gifter seg inn til Norge, inngifte statistikk ser ut til bekrefte dette synet. Problemet er at jeg eller du ikke er tankelesere så vi kan ikke vite intensjonen bak det han eller hun sier, det verste vi kan gjøre er å ta ifra han eller hun en plattform der hun eller han kan enten dumme seg ut eller bekrefte seg via argumentasjon. Ikke for å være ufin, sensur til å beskyte følelser til individer som kongen eller grupper som kristne, jøder og muslimer har alltid feilet og må ha drakoniske lover håndhevet av politi som undertrykker omtrent alle. Islamsk moralpoliti i Gurodalen er godt eksempel på dette i Norge, som ble oppløst av politiet etter 4 ekshalasjoner samt mindre fin samtale med Imam som var involvert. La oss si at de reglene som rasismeparagrafen blir håndhevet i norsk rettpraksis (disse reglene er ikke del av norsk rettpraksis i dag og høyeste rett har sagt grunnloven står over RP), og Nytt rasist partiet får makten. Hva tror du de vil bruke RP reglene på? Tror du at disse lovene som var myntet på dem blir brukt mot personer og grupper som er kanskje uenig med dem? Dette har bare skjedd omtrent vær enste gang slike regler blir laget, mest kjent av naziene, sist gang i Venezuela av sosialistene. Jeg spør deg igjen er det statens problem at du føler deg krenket eller trakassert, der ingen ting fysisk, der det er ingen trusel mot person eller ingen konspirasjon for egne formål av motpart? 1
BeautyBox Skrevet 26. august 2017 #44 Skrevet 26. august 2017 10 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev: Er det en "ekstrem fortolking" å si at menn ifra Gambia og kvinner fra Thailand gifter seg inn til Norge, inngifte statistikk ser ut til bekrefte dette synet. Problemet er at jeg eller du ikke er tankelesere så vi kan ikke vite intensjonen bak det han eller hun sier, det verste vi kan gjøre er å ta ifra han eller hun en plattform der hun eller han kan enten dumme seg ut eller bekrefte seg via argumentasjon. Ikke for å være ufin, sensur til å beskyte følelser til individer som kongen eller grupper som kristne, jøder og muslimer har alltid feilet og må ha drakoniske lover håndhevet av politi som undertrykker omtrent alle. Islamsk moralpoliti i Gurodalen er godt eksempel på dette i Norge, som ble oppløst av politiet etter 4 ekshalasjoner samt mindre fin samtale med Imam som var involvert. La oss si at de reglene som rasismeparagrafen blir håndhevet i norsk rettpraksis (disse reglene er ikke del av norsk rettpraksis i dag og høyeste rett har sagt grunnloven står over RP), og Nytt rasist partiet får makten. Hva tror du de vil bruke RP reglene på? Tror du at disse lovene som var myntet på dem blir brukt mot personer og grupper som er kanskje uenig med dem? Dette har bare skjedd omtrent vær enste gang slike regler blir laget, mest kjent av naziene, sist gang i Venezuela av sosialistene. Jeg spør deg igjen er det statens problem at du føler deg krenket eller trakassert, der ingen ting fysisk, der det er ingen trusel mot person eller ingen konspirasjon for egne formål av motpart? Mannen ble dømt, og den måten å behandle saken/slike saker på er riktig og rettferdig. Det er mitt tilsvar til deg.
ElinX0Xpoliti Skrevet 26. august 2017 #45 Skrevet 26. august 2017 4 hours ago, BeautyBox said: Mannen ble dømt, og den måten å behandle saken/slike saker på er riktig og rettferdig. Det er mitt tilsvar til deg. Dette blir for dumt, eller spiller du bare dum. Christian Rosland sa «Gratulerer har du klart å ligge deg til permanent oppholdstillatelse. Hvorfor kan du ikke ta med deg familien din å flytte tilbake til Afrika. Hvorfor kan du ikke vise såpas respekt, det er ikke krig der dere kommer fra. Din frekke motbydelige halvape. Kom deg ut av landet. Jævla Nigger». til Haddy N'jie Dette resulterte i ubetinget dom på noen dager. Men så har jeg spørsmål for deg ble han dømt for hat eller trussel? Ikke for å være frekk, men det du sier er for mangler cirka halvparten av argumentet som du ønsker å fremstille. Det du sier er ganske vagt og mere slagord og retorikk, ikke argumenter. Om jeg sier at "pasienter sier de mest utrolige ting", og slutter der. Ville ikke du ha lurt på hva jeg mener med det utsagnet.
BeautyBox Skrevet 26. august 2017 #46 Skrevet 26. august 2017 2 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev: Dette blir for dumt, eller spiller du bare dum. Christian Rosland sa «Gratulerer har du klart å ligge deg til permanent oppholdstillatelse. Hvorfor kan du ikke ta med deg familien din å flytte tilbake til Afrika. Hvorfor kan du ikke vise såpas respekt, det er ikke krig der dere kommer fra. Din frekke motbydelige halvape. Kom deg ut av landet. Jævla Nigger». til Haddy N'jie Dette resulterte i ubetinget dom på noen dager. Men så har jeg spørsmål for deg ble han dømt for hat eller trussel? Ikke for å være frekk, men det du sier er for mangler cirka halvparten av argumentet som du ønsker å fremstille. Det du sier er ganske vagt og mere slagord og retorikk, ikke argumenter. Om jeg sier at "pasienter sier de mest utrolige ting", og slutter der. Ville ikke du ha lurt på hva jeg mener med det utsagnet. Jeg gidder ikke diskutere med noen som må ty til hersketeknikker og nedsettende ordbruk for å prøve å sensurere mine meninger.
ElinX0Xpoliti Skrevet 27. august 2017 #47 Skrevet 27. august 2017 11 hours ago, BeautyBox said: Jeg gidder ikke diskutere med noen som må ty til hersketeknikker og nedsettende ordbruk for å prøve å sensurere mine meninger. Absolutt ikke, jeg ønsket at du utdyper hva du mener og hvis jeg ønsker å ty til de 5 hersketekniker av Berit Ås så ville jeg ha vært sjefen din eller en autoritær person i ditt lokal miljø. Om du snakker om de originale 11 hersketeknikker så er jeg dessverre ikke en propagandist eller adelig person. Jeg har ikke puttet meg selv i autoritær posisjon i forhold til noen som helst, så tar den at det jeg gjør iforhold til hersketekniker er antis og ikke tjent. Problemet er at du er enten uærlig eller ikke vet hva du snakker om, å prøve si at jeg bruker hersketeknikker er avfeiing av deg. Det du har er meninger og ingen ting du har sagt så langt gir mening siden du kan ikke bakke det opp med noe som helst.
Mari Y Skrevet 27. august 2017 Forfatter #48 Skrevet 27. august 2017 På 24.8.2017 den 11.15, Example skrev: Det blir to forskjellige problemstillinger. En ting er å ta avstand fra mobbing, noe som egentlig ikke er en politisk sak. Det er ganske tverrpolitisk enighet om at lærere skal ta tak i mobbing, og selvfølgelig ikke mobbe elevene selv. Problemet kommer når realiteten er at man ikke kan være lærer å ha visse politiske meninger. Man kan fint være lærer å sitte i kommunestyret for Senterpartiet, for eksempel, slik som min gamle lærer gjorde. Spørsmålet er om man kan gjøre det samme og sitte i kommunestyret for FrP? Eller være medlem av Pegida? Men jeg tror holdninger og mobbing ofte henger sammen. Man kan gjerne hevde å være imot mobbing, noe annet er hva man viser. Ta f eks dette: Vanligvis er man gjerne imot mobbing, men hva med hvis det dreier seg om en gruppe man helst ikke liker eller ser ned på, som psykisk utviklingshemmede? Hvordan stiller det seg da om hvorvidt man mobber eller ikke? 1
Kragebein Skrevet 27. august 2017 #49 Skrevet 27. august 2017 Tråden er ryddet for forherligelse av voldshandlinger. Kragebein, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå