AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #1 Skrevet 22. august 2017 Hei medmennesker! Jeg er en jente som er veldig misfornøyd med utseende og kroppen min. Jeg hater alt med kroppen min, alt fra ankler til lårene; alt er så stort. Føler at lille sjelen min er fanget inn i en alt for stor kropp. Jeg har hatt problemer med kropp/utseende i rundt 6 år. I starten veide jeg meg ofte og trente mye på tvang. I fjor dro jeg inn alt dette med mat. Jeg hopper over måltider, teller kalorier og er opptatt av å trene disse kaloriene vekt. Jeg har et vanskelig forhold til å veie meg, tørr nesten ikke gå på vekten (gjør det hver morgen). Jeg sulter meg hverdag. Jeg spiser frokost klokken 07.00 (95-175 kalorier), lunsj rundt 15 (175 kalorier), er jeg sent hjemme hopper jeg over lunsjen og. Så spiser jeg middag 17:00 (500-700 kalorier). tillegg til dette trener jeg ca 5 ganger i uka, minner om at denne treninga gjør jeg bare for å forbrenne.Vil ikke snakke med foreldrene mine om det. Læreren min på ugs visste om at jeg hadde problemer med mat, men sa det aldri til foreldrene mine (HELDIGVIS). Men vurderer etterhvert å snakke om problemene mine til en av kontaktlærerne mine. Jeg har begynt å tenke på om jeg evt har en spiseforstyrrelse. Har skjønt jeg ikke passer inn i anoreksi, men hva er det jeg evt har? Anonymkode: 2f9f5...311
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #2 Skrevet 22. august 2017 Dette er det som kalles anoreksi. Anonymkode: 5c2e4...fb0 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #3 Skrevet 22. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette er det som kalles anoreksi. Anonymkode: 5c2e4...fb0 Er ikke undervektig da. Anonymkode: 2f9f5...311
Gjest Blondie65 Skrevet 22. august 2017 #4 Skrevet 22. august 2017 Snakk med foreldrene dine? Snakk med helsesøster? Du spiser alt for lite. Få hjelp til et sunt forhold til mat.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #5 Skrevet 22. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke undervektig da. Anonymkode: 2f9f5...311 Man trenger ikke være undervektig for å ha en spiseforstyrrelse. Majoriteten av de med anoreksia er slanke, men ikke undervektige. Anonymkode: 5c2e4...fb0 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #6 Skrevet 22. august 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke undervektig da. Anonymkode: 2f9f5...311 Er du sikker på det? Anonymkode: 7e9c4...4e6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #7 Skrevet 22. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er du sikker på det? Anonymkode: 7e9c4...4e6 Ja. 69,7 kg Anonymkode: 2f9f5...311
Gjest Forumassistent Skrevet 23. august 2017 #9 Skrevet 23. august 2017 Kjære trådstarter, jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Du kan ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Det er fullt mulig å ha en spiseforstyrrelse uten å være undervektig, og dette er tanker du bør få hjelp fra noen med kompetanse til å takle. Hilsen Hanne Mari, forumansvarlig
Fremhevede innlegg