Gå til innhold

"Jeg hater FRP!"


Lanista1984

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Lanista1984 skrev:

Det har du nok rett i å mene. Sier en som våknet av en jævla diger edderkopp på brystet.

Sannheten er vel at velgerne til hadde neppe hoppet over til AP eller SV om FrP ble oppløst. Da er det nyttesløst å angripe et såpass moderat parti som FrP faktisk er i internasjonal målestokk, å kapre disse velgerne. 

Jeg er ikke spesielt glad i partier som Rødt eller MdG jeg heller, men jeg erkjenner at det finnes kommunister og miljøskrullinger i dette landet, som partiene profitterer på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg misliker så enormt den populismen og retorikken som Frp bruker, og liker heller ikke holdningene og verdiene partiet står for.

Men det virker alltid så nytteløst å prøve å snakke med Frp-ere om dette, særlig på nett. 

Hilsen sosialist.

(Det frustrerer meg også at begrepene sosialisme/sosialister plutselig ble PK som skjellsord i Høyre/Frp-kretser for noen år siden, apropos kjip bruk av retorikk) 

Anonymkode: b335a...340

Sosialisme har vært en skjellsord i mange, mange år, bare ikke like stor grad i Norge. Mye av det har sammenheng med deres enda rødere søstre lenger til venstre på skalaen og deres historikk med død og fordervelse rundt om i verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Example skrev:

Sannheten er vel at velgerne til hadde neppe hoppet over til AP eller SV om FrP ble oppløst. Da er det nyttesløst å angripe et såpass moderat parti som FrP faktisk er i internasjonal målestokk, å kapre disse velgerne. 

Jeg er ikke spesielt glad i partier som Rødt eller MdG jeg heller, men jeg erkjenner at det finnes kommunister og miljøskrullinger i dette landet, som partiene profitterer på. 

Jeg sier jo at de er nokså moderate og spiselige. Det er den gruppen som tenderer til å gå enda lenger til høyre, jeg har et problem med. Det finnes en del av de her på KG. Uten FRP, kan det hende noen av disse uviktige partiene enda lenger til høyre, ble viktigere.

Folk må mene det de vil, men de mister min respekt hvis de poengterer rase i en enhver sammenheng. Folk er folk. Jeg er ikke imponert over Islam. Men bak den lite utviklende religionen, finnes det mange verdifulle mennesker.

Nevnte jeg edderkoppen? Den var så svær at jeg sverger på at den rapte en gang. Kanskje den prumpa også men da var den allerede i veggen på andre siden av rommet. Jeg liker ikke edderkopper eller skolopendere.

Endret av Lanista1984
feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel det å bruke ordet, hater noe vi bruker for mye. Og det er ett sterkt ord vi ikke burde bruke.

Men det må vel være helt greit å mislike Frp, sånn som noen misliker MDG, SV, rødt og AP.

Jeg stemmer SV, og har fått høre mye dritt fordi jeg stemmer det, som at jeg er tilbakestående, og alle vi som stemmer SV, MDG osv, burde bare utryddes, at jeg er det dummeste som finnes, osv. Dette direkte til meg. Av de som stemmer Frp. Jeg har aldri sagt ett nedsettende ord, til noen som stemmer annerledes enn meg. For jeg respekterer andre mennesker, selv om de ikke mener det samme som meg.

Jeg går ikke rundt og hater Frp av den grunn, men jeg liker de ikke.

Anonymkode: 0176b...067

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega ble en gang stukket eller bitt av en sinnsvakt aggressiv skolopender. Det er en av få ganger jeg har sett en voksen mann gråte. Han ville sette på en kjele for å koke vann. Han ville putte hånden oppi kjelen for å døyve smerten. Da fikk jeg respekt for den smerten det lille ekle dyret hadde forårsaket.

Men nok om det!

Visste du at de egentlig heter hundrebein på andre språk, ikke skolopender?

Nok, sa jeg. Ferdig snakka. Møkkadyr, både de og edderkopper. De er ikke en gang insekter. De har en egen rase.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er vel det å bruke ordet, hater noe vi bruker for mye. Og det er ett sterkt ord vi ikke burde bruke.

Men det må vel være helt greit å mislike Frp, sånn som noen misliker MDG, SV, rødt og AP.

Jeg stemmer SV, og har fått høre mye dritt fordi jeg stemmer det, som at jeg er tilbakestående, og alle vi som stemmer SV, MDG osv, burde bare utryddes, at jeg er det dummeste som finnes, osv. Dette direkte til meg. Av de som stemmer Frp. Jeg har aldri sagt ett nedsettende ord, til noen som stemmer annerledes enn meg. For jeg respekterer andre mennesker, selv om de ikke mener det samme som meg.

Jeg går ikke rundt og hater Frp av den grunn, men jeg liker de ikke.

Anonymkode: 0176b...067

Da er du en av de jeg kan respektere. Det jeg ikke liker er de som "hater" FRP for å få "kred." Fordi de da virker så gjennomtenkte.

De som av saklige grunner misliker dem, er noe helt annet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var så langt innlegg at jeg gadd ikke å lese. Men JEG SKAL STEMME FRP!

Anonymkode: 230a6...514

Oppsummerer mye med få ord. 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lanista1984 skrev:

Da er du en av de jeg kan respektere. Det jeg ikke liker er de som "hater" FRP for å få "kred." Fordi de da virker så gjennomtenkte.

De som av saklige grunner misliker dem, er noe helt annet:)

Nå er det jo ikke gjennomtenkt å hate noen. Må da være mye bedre for folk, å lese partiprogrammet, til partiet de ikke liker. Så kan de komme med saklige grunner, til hva det er de ikke liker med partiet. De som gjør det virker jo mye smartere.

Hvis jeg som stemmer SV, diskuterer med en fra Frp, så kommer han bare med at han hater SV, alle som stemmer SV er idioter. Så ser ikke jeg på den personen som spesielt smart. Men kommer personen med saker Sv står for, som personen er uenig i, og hvorfor. Så ser jeg på den personen som mer smart og oppegående. Selv om personen ikke mener det samme som meg.

Anonymkode: 0176b...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FRP passer bedre i opposisjon enn der de sitter nå. Høyre kan reise hjem igjen til Bergen og ikke vise seg i Oslo mer. AP er altfor arrogante for meg og jeg liker de egentlig ikke i regjering, og alle småpartiene kan skrike så høyt de bare vil men de blir dessverre ikke hørt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Nå er det jo ikke gjennomtenkt å hate noen. Må da være mye bedre for folk, å lese partiprogrammet, til partiet de ikke liker. Så kan de komme med saklige grunner, til hva det er de ikke liker med partiet. De som gjør det virker jo mye smartere.

Hvis jeg som stemmer SV, diskuterer med en fra Frp, så kommer han bare med at han hater SV, alle som stemmer SV er idioter. Så ser ikke jeg på den personen som spesielt smart. Men kommer personen med saker Sv står for, som personen er uenig i, og hvorfor. Så ser jeg på den personen som mer smart og oppegående. Selv om personen ikke mener det samme som meg.

Anonymkode: 0176b...067

Naturligvis. Og det er selve kjernen i mitt budskap. Men gjennom årene har mange sluppet unna med å "hate FRP." Utrolig nok har det gitt mange kredibilitet. Personlig er jeg enig med deg når det kommer til å bruke utrykket "hate." Jeg kan hate islamister fordi jeg jobber et sted hvor de finnnes og ser hva de kan utrette. De er ikke redd døden og det skremmer meg. Andre vil igjen kanskje "hate" meg fordi jeg er her. Og alt som er forbundet med amerikanske soldater. Men selv krever kunnskap før man kan uttale seg. Og litt historie. Jeg er ingen hjernevasket marinemann som gjør alt for å finne de verste islamistene. Jeg trenger intel og kunnskap. Alt krever egentlig kunnskap før man kremter og skal si noe;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Jeg hater FrP!' = hiiihiii, jeg er mottakelig for hjernevask! Jeg er smart!

Best å holde seg unna slike folk. De er jo rabiate. 

Anonymkode: f7339...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På 22.8.2017 den 17.31, Lanista1984 skrev:

Et utrykk mange i Norge anser som et daglidags utrykk. Fordi det betyr ingenting. Ingen får refs for å si det. Ingen står i noen risiko ved å si det. Og ingen taper ansikt ved å si det.

Det må være et av de feigeste ting man kan si, da det ikke gir noen konsekvenser.

Hvorfor gjør det ikke det? Fordi de er så upolitisk korrekte som man kan få det. Det har vært slik i 10? 20 år?

Jeg er ikke så redd for politikken deres, personlig. Den er ganske stueren. Det er de som flørter med høyresiden deres og enda forbi det, som bekymrer meg.

De som ligger så langt til høyre at vi kan kalle de småbrune. Noe de selvfølgelig vil ta avstand til da de som regel er veldig hvite.

Men nok om det.

"Jeg hater FRP," imponerer meg aldri. Det er feige folk som tror kanskje de sier noe viktig i den politiske debatten, som roper dette. De sier ingenting. De satser ikke en gang. Det er tomprat.

Slutt å si det. Alle kan si det uten at det koster en krone. Noen få rare mennesker tror du er tøff. Resten rister på hodet. Det kan ha vært et poeng på 1970-tallet. Når de het noe annet. Og tiden var moden for hatmeldinger.

Hva jeg stemmer?

Jeg stemte i det amerikanske valget. Og har flere lag enn en lasagne når det kommer til politikk.

Dette var bare for å si slutt å si ting folk forventer at du skal si.

"If you dont want to be a sheep, you dont have to be a wolfe. You can become a sheepdog."

Det siste husker jeg veldig godt. En instruktør ved et veldig vanskelig opptak så det høyt og stolt. Hva det betyr? Det er opp til deg.

Men jeg går aldri så lavt at jeg vil si "jeg hater FRP."

For meg er det fordummende.

Eh jammm... akkurat ja. Syns ikke det de mener om seg selv henger på grep ...

Anonymkode: 5a17d...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våkn opp. Folk er redd dem! 

Anonymkode: 5a17d...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2017 den 18.43, isw skrev:

Jeg elsker FrP. Jeg stemmer ikke FrP, men jeg elsker rollen FrP har hatt i norsk politikk.

Utfordreren, nytenkeren, de som tør å sette fingeren på noe uten å ta strategiske hensyn eller pakke ting inn i bomull. På samme måte har jeg egentlig sansen for Rødt, selv om jeg synes deres arv om væpnet revolusjon egentlig ikke er noe bedre enn høyreekstremisme. 

FrP har ingenting i regjering å gjøre. Ingen gjennomslag, ingen gjennomføringsevne. Partiet passer til å sitte i opposisjon og kanskje påvirke politikken i en retning. Å sitte i regjering utsletter partiet og det tar mange år å gjenoppbygge. 

Men Norge trenger et parti som tør å snakke rett ut, som tør å komme med ideer. Mange ting som har blitt gjennomført i norsk politikk var opprinnelig forslag fra FrP. 

Det har jo litt å si hva de sier da. Nå prater du gammelt nytt. 

Anonymkode: 5a17d...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater ikke FrP. Selv om jeg er ekstremt uenig i politikken deres, gjør de en OK jobb som opposisjonsparti (men IKKE i posisjon!).

De jeg hater (og synes synd på), er FrP-velgerne. Alle som én! Ingen bidrar mer til å føre landet vårt i en negativ retning enn dem. Høyrevelgerne er ofte vellstående, og stemmer for egen vinning. Det kan jeg i hvert fall forstå. Men FrP-velgerne har blitt lurt til å stemme i mot sine egne interesser, fordi de hater muslimer. Høyre- og venstresiden i norsk politikk er så og si identiske i alle innvandringsspørsmål, så det er ingen grunn til å stemme FrP dersom det er din fanesak. Det eneste de bidrar med er å gjøre forskjellene i Norge større. De (som selv ofte er fattige) gjør de fattige fattigere, og de rike rikere.

Anonymkode: c9187...d7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det eneste jeg liker med Frp er den strenge innvandringspolitikken deres, resten av politikken (med få unntak) synes jeg er helt blåst. Men jeg "hater" ikke FrP, eller noe annet stortingsparti. 

Endret av HalldirV2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hater ikke FrP. Selv om jeg er ekstremt uenig i politikken deres, gjør de en OK jobb som opposisjonsparti (men IKKE i posisjon!).

De jeg hater (og synes synd på), er FrP-velgerne. Alle som én! Ingen bidrar mer til å føre landet vårt i en negativ retning enn dem. Høyrevelgerne er ofte vellstående, og stemmer for egen vinning. Det kan jeg i hvert fall forstå. Men FrP-velgerne har blitt lurt til å stemme i mot sine egne interesser, fordi de hater muslimer. Høyre- og venstresiden i norsk politikk er så og si identiske i alle innvandringsspørsmål, så det er ingen grunn til å stemme FrP dersom det er din fanesak. Det eneste de bidrar med er å gjøre forskjellene i Norge større. De (som selv ofte er fattige) gjør de fattige fattigere, og de rike rikere.

Anonymkode: c9187...d7b

Du er passe rasist når du sier at alle FrP'ere hater muslimer. De hater Islam. Islam er ikke et folkeslag, men et system. Dette systemet er ikke forenelig med norske verdier.

Anonymkode: ef6f2...49f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Selvfølgelig langt mer bekvemmelig å hate FrP.

Sier noen at de "hater Arbeiderpartiet" eller noe, så blir man sannsynligvis anklaget for "rasisme" umiddelbart...

Anonymkode: 40dfe...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...