Gå til innhold

Når Johaug sitter og griner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Rainstorm skrev:

Ser du for deg så veldig mange andre kvinner som hadde kommet unna med det heller?  Hadde Erna Solberg eller Siv Jensen sittet sånn hadde det ikke blitt godtatt. Hadde PST-lederen (eller kvinnelig politietterforsker) sittet sånn hadde det ikke blitt godtatt. Ja (sett inn mange eksempler her). Jeg tenker at hadde det funnest en mannlig karakter som Johaug hadde nok han "kommet unna med det" han også, for Johaug er mer en karakter enn en representasjon av det kvinnelige kjønn. Og hei, sjekk innleggene her og i andre tråder om henne: hun kommer ikke unna med det, minst 50 prosent virker å mene at hun driter seg ut, fremstår som et sippetroll og ikke har evne til å se ting i perspektiv. 

Ser poenget ditt. Men hva gjør at hun kommer "unna med det" i opinionen og media??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest supernova_87
1 time siden, Commander skrev:

Ser poenget ditt. Men hva gjør at hun kommer "unna med det" i opinionen og media?

Blond, blåøyd bygdejente som ikke ville gjort en flue fortred er mitt forslag. 

Ellers kan man jo spørre seg om hun virkelig kommer unna med det i media. Jeg skjønner at hun gråter. Men jeg skjønner ikke at det skal være en nyhet. Men så har ikke hun valgt at det skal komme på forsiden av hver avis i landet. Man kan spørre seg om mediahusene godter seg med å klistre hennes egen private karrierefiasko med ugly cry-fjeset hennes opp på forsidene. Finnes det større problemer? Åpenbart. Virker langrennsstjernen blottet for perspektiv? Jeg synes det. Samtidig er det ikke Johaug som har valgt denne enorme fokuseringen på en idiotsak fra media. Og å gråte over spilt melk mens barna i Afrika sulter er hun ikke alene om. Det er bare at når jeg gjør det så er det ingen som rapporterer om at jeg tror navleloen min er verdens midtpunkt. Så folk slipper å irriteres over meg. 

Jeg blir også irritert når jeg ser på nyhetene at hun gråter igjen over den skikarrieren sin når jeg selv opplever at jeg sliter med ting som er verre/kjenner folk personlig som har det mye verre. Men jeg innser også at det er media jeg egentlig er irritert på og ikke henne. Det er dekningen som er provoserende. Olga Petrulsen gråt f.eks over at postmannen ikke leverte vibratoren hennes i dag heller og hun skrek til mannen om at verden er så urettferdig! Provoseres du og jeg av det? Hvorfor ikke? 

Endret av Rainstorm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt umoden synes jeg. 

Forstår reaksjonene, men hun må lære og takle følelser bedre,bare til hjelp for henne selv, ikke stygt ment.

Rolig og behersket.

Anonymkode: dff9d...b16

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Commander skrev:

Ser poenget ditt. Men hva gjør at hun kommer "unna med det" i opinionen og media??

 

 

"Kommer unna med det"? Som andre også har skrevet her så er jo minst halve befolkningen møkk lei av ugly cry-fjeset hennes. Jeg syns denne voksne dama bør få seg litt verdighet og ta sin straff som den profesjonelle, rike kvinnen hun er. Ikke som 6-åringen min den gangen jeg fersket ham i å stjele fra godteriskuffen.

Anonymkode: 049f4...320

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun vet at alle de andre doper seg, og er den eneste som blir tatt, så er det så klart litt skuffende. Særlig hvis det ikke er hun selv som har kommet på dette med dopingen.

Anonymkode: 3bf49...d33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hun vet at alle de andre doper seg, og er den eneste som blir tatt, så er det så klart litt skuffende. Særlig hvis det ikke er hun selv som har kommet på dette med dopingen.

Anonymkode: 3bf49...d33

Så fordi andre gjør ulovlige ting så må hun også få lov? Da bør hun jo heller rope varsko for å hjelpe til med å bli kvitt styggedommen. Blir som rosabloggerne som driter i etikk og reklamemerking bare fordi alle andre gjør det. Til slutt så får man gjennområtne bransjer fullstendig blottet for moral og yrkesstolthet.

Anonymkode: 049f4...320

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest JesusElskerAlle
På 22/8/2017 den 14.26, waco skrev:

Ja. Forsåvidt er det jo det en gang. Men ikke fire eller fem ganger? Jeg har sett henne gråte på tv to ganger for lenge siden og tenkte at da har man gråtet nok.

Dersom klarer å fremkalle gråt hver gang man er på tv, - ja da virker det litt egosentrisk det å grine på sine egne vegne. 

Mener jeg da.

Gråter sjeldent selv. Sist gang var for fire år siden da jeg fikk et dekk over foten min en gang jeg skiftet på bilen. Det gjorde vondt.

Men at jeg skulle ha gråtet på tv for at noe stod i veien for lykken og vinnermentaliteten og det å være verdensmester hadde aldri skjedd.

Det er fordi jeg innrømmer tap og dumme ting jeg gjør.

Jeg er selv psykisk ustabil og kan plutselig få trang til å gråte. Jeg er ikke ute etter oppmerksomhet, men noen ganger klarer jeg ikke stoppe gråten selvom det er andre tilstede. Det er ikke en ønsket situasjon og jeg får ofte dårlig samvittighet for å føle at jeg ødelegger stemningen, men det er noe som jeg særlig sliter med å kontrollere. Jeg er traumatisert. Jeg er følsom. Jeg er ustabil og jeg sliter. Da er det ikke så lett å holde tårene igjen når de bare presser på. Jeg gråter derimot aldri høylytt eller skriker når jeg er med andre. Det er bare tårer som renner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2017 den 15.17, AnonymBruker skrev:

Hadde grått og være rasende og paranoid i samme situasjon. Virker som de skal ta akkurat henne og ødelegge ALT for henne fordi hun er norsk, talentfull og har utseende med seg. Det hele virker som en maktdemonstrasjon fra gamle, sinte, bitre idrettsmenn med for mye makt. 

Anonymkode: 49af4...ffa

Det virker som om enkelte mener at regelverket ikke skal gjelde henne fordi hun er norsk, talentfull og har utseendet med seg. 

Dette er ikke mer urettferdig for henne enn for andre i samme situasjon.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er forunderlig at så stor andel av KG brukerne i denne tråden ble valgt sist når det skulle velges fotballag i gymmen på barneskolen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Bryr meg ikke. Har ikke sett mer enn overskrifter. OL er gøy det, vi har masse folk å følge med på. At Johaug ikke er med bryr meg null.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.8.2017 den 7.15, Stille leser skrev:

Har du noen gang møtt hun? Hun er en ganske kald person som kan være relativt frekk med de rundt seg så lenge du ikke er i "verdenstoppen" selv. Enkelte på elitenivå lar "vinnerinstinktet" gå ut over de sympatiske egenskaper og Johaug er en av disse. Bjørgen til motsetning balanserer dette bra. Tror du hadde følt deg veldig liten rundt Johaug å endra oppfatning veldig fort.

Ja, hun er ikke noe hyggelig menneske, med mindre hun står i sentrum.

Anonymkode: af308...599

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen drittstøvler dere er. Det er IKKE pengene som står i fokus for Johaug, men konkurransen!

Det ligger mye hardt arbeid i forkant av hver konkurranse, og sportsutøvere blir ikke yngre med årene. Johaug må nå vente i flere år nå, før hun kan få konkurrere igjen. Dette er tapte år for en karriere som ikke varer evig.

Føler med henne.

Anonymkode: 5c52e...5fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2017 den 14.08, vintage skrev:

Heldigvis har hun så mye støtte blant det norske folk generelt, at det spiller nok liten rolle hva noen innbitte grinebitere som godter seg over andres motgang her inne synes.

Bitch please! 

Johaug bedriver spill for galleriet." Bu-hu, det er bare legen sin feil"! Jeg kan ikke lese en dopingadvarsel på min egen salve! Bu hu!!! Seriøst !!!!

Anonymkode: b3c4e...1ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bitch please! 

Johaug bedriver spill for galleriet." Bu-hu, det er bare legen sin feil"! Jeg kan ikke lese en dopingadvarsel på min egen salve! Bu hu!!! Seriøst !!!!

Anonymkode: b3c4e...1ad

Du har rett:) Det var Johaug som kjøpte salven..

Anonymkode: 5c52e...5fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har rett:) Det var Johaug som kjøpte salven..

Anonymkode: 5c52e...5fd

Det tror jeg, også. Hadde legen kjøpt den, hadde han tatt vare på kvitteringen for regnskapets skyld.

Anonymkode: af308...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.8.2017 den 19.41, JuliaKepler skrev:

Det er testosteronet

Tvert imot er det vel typisk kvinnelige hormoner som gir økt risiko for den typen pigmentering. Derfor man blir anbefalt å unngå direkte sollys, og å bruke høy solfaktor, om man går på p-piller eller når man er gravid.

Og til trådens tema: hun er lei seg, skuffet, sint, flau.... jeg vet ikke, men full av følelser. Er folk så kyniske at de ikke tåler å se andre gråte?

Anonymkode: 4871f...a14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@Clostebol Nicket ditt. :hoho: 

På 23.8.2017 den 8.09, AnonymBruker skrev:

Som jeg har sagt før, hvis jeg hadde sett et symbol med strek over, ville jeg trodd at produktet ikke inneholdt dette symbolet.

Ser jeg et hveteaks med strek over, er det naturlig at produktet er hvetefritt/glutenfritt.
Ser jeg en sigarett med strek over, er det naturlig at området er røykfritt.
Og ser jeg ordet "doping" med strek over, er det like naturlig for meg at produktet er fritt for stoffer fra dopinglisten.

Hvis hjernen går på autopilot registreres slike ting så automatisk at det er ikke sikkert at jeg ville husket i etterkant om jeg så at det sto et merke på pakningen/stedet engang.

Av den grunn ser jeg det ikke som umulig at hun ubevisst har registrert merkingen, og like ubevisst tenkt at dette er et dopingfritt produkt, og brukt det.

Når det gjelder gråtingen - her har hun gått i helspenn og ventet i ukesvis, nå er spenningen utløst, og så klart vil hun få en reaksjon på det.

Anonymkode: f2500...2fb

Hvordan ser FORBUDSskilt ut? Det er ikke røykfritt, det er røykeFORBUD. Hvor mange medisiner har du tatt gjennom livet hvor det har vært merket med blokkbokstaver: "DOPING" og eventuelt et symbol med strek over? Det er ingen som skriver det på medisinen om det ikke står på dopinglisten. Og om du lever av å være "ren" så er du paranoid nok til å sjekke Paracet-pakningsvedlegget selv om du har tatt Paracet 21 ganger tidligere i livet. Du er nøye. 

Og det sa hun jo selv også, 2 uker tidligere i Østlendingen(?). Hun påstod at hun sjekket alt hun hadde i seg, en to og tre ganger. 

På 23.8.2017 den 19.30, Petra75 skrev:

Er det bare jeg som syns at hele historien skurrer? Jeg syns det virker ytterst lite troverdig at en såpass erfaren lege bommer på dette, det samme syns jeg om historien om at Therese ikke fikk med seg at denne kremen inneholdt closterbol. Det virker veldig usannsynlig. 

Det samme gjelder mengden hun hadde i kroppen - ja, mengdene var små, men det sier vel lite om hvor store mengder hun hadde i kroppen en dag eller så tidligere?

Det er for mye som ikke henger på greip for meg her. Og igjen så ser man at det norske folket mister litt gangsynet når det er snakk om en blond, søt og tilsynelatende sympatisk jente. Det spørs om støtten hadde vært like stor om det var en kulestøter som gikk gjennom det samme. 

Nei, det er ikke bare deg. Jeg er overbevist om at legen ofrer jobben for å redde hennes. Selvfølgelig kjøpte ikke han den kremen. Hallo. Folk som har jobbet med ham omtaler ham som et petimeter. Er du klar over hvor mye stress og press leger utsettes for? Skulle han som er vant til å stå i sånt plutselig glemme alt akkurat den uka? Næh, trukke det. 

Det med blond og søt og sympatisk, bare se på hun mørkhudete NORSKE vektløfteren. Hun har fått en helt annet behandling. 

 

http://www.vg.no/sport/doping/hvem-graater-for-flaggbaereren/a/24126218/ 

Jeg så nettopp denne artikkelen, sjekket VG.no mens jeg ventet på at KG ville la meg få poste innlegget. :P 

Anonymkode: bcce0...711

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkastelig å bruke utseendet mot noen på negativt vis. Johaug er på ingen måte en "søt pike". Hun er en meget dyktig og sterk sportsutøver, som har gjort det bra i skisporet. Utseendet er ikke noe hun har dyrket i det hele tatt. Hun er bare naturlig pen, og må leve med det.

 

 

Anonymkode: 5c52e...5fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

@Clostebol Nicket ditt. :hoho: 

Hvordan ser FORBUDSskilt ut? Det er ikke røykfritt, det er røykeFORBUD. Hvor mange medisiner har du tatt gjennom livet hvor det har vært merket med blokkbokstaver: "DOPING" og eventuelt et symbol med strek over? Det er ingen som skriver det på medisinen om det ikke står på dopinglisten. Og om du lever av å være "ren" så er du paranoid nok til å sjekke Paracet-pakningsvedlegget selv om du har tatt Paracet 21 ganger tidligere i livet. Du er nøye. 

Og det sa hun jo selv også, 2 uker tidligere i Østlendingen(?). Hun påstod at hun sjekket alt hun hadde i seg, en to og tre ganger. 

Nei, det er ikke bare deg. Jeg er overbevist om at legen ofrer jobben for å redde hennes. Selvfølgelig kjøpte ikke han den kremen. Hallo. Folk som har jobbet med ham omtaler ham som et petimeter. Er du klar over hvor mye stress og press leger utsettes for? Skulle han som er vant til å stå i sånt plutselig glemme alt akkurat den uka? Næh, trukke det. 

Det med blond og søt og sympatisk, bare se på hun mørkhudete NORSKE vektløfteren. Hun har fått en helt annet behandling. 

 

http://www.vg.no/sport/doping/hvem-graater-for-flaggbaereren/a/24126218/ 

Jeg så nettopp denne artikkelen, sjekket VG.no mens jeg ventet på at KG ville la meg få poste innlegget. :P 

Anonymkode: bcce0...711

Nettopp. Johaug-saken gjør meg litt uvel. Men jeg er ikke overrasket - nordmenn er enkle. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...