Gå til innhold

1 åring fikk i seg honning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det farlig når de er 1 år også? Far hadde laget blåbærsuppe i går , så jeg gav barnet plenty i dag. Men så fikk jeg høre først nå at far hadde brukt honning i stedet for sukker i.

Anonymkode: 6aa99...914

Skrevet

Tok meg ca 2 sek å Google meg frem til svaret, som er nei, det er ikke farlig.

Anonymkode: 0fb72...546

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, Antoinette skrev:

Ro deg ned ts!!!

Tror su

Anonymkode: 4e377...2f4

Skrevet

"Lurer på om barnet mitt har spist noe farlig, men gidder ikke google det, så gidder dere?".

Anonymkode: 28ba9...dc1

• Liker 4
Skrevet

Det står at barn under tre år ikke skal ha honning. Men hvis barnet ikke reagerer, kan det umulig ha vært farlig for ungen.

Anonymkode: 92675...11a

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står at barn under tre år ikke skal ha honning. Men hvis barnet ikke reagerer, kan det umulig ha vært farlig for ungen.

Anonymkode: 92675...11a

Det handler ikke om allergi mot honning, men spedbarnsbotulisme. Det går nok helt fint Ts, dette er veldig sjeldent og det er svært få dødsfall i Norge pgr av spedbarnsbotulisme.  

Anonymkode: 30bf3...701

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tok meg ca 2 sek å Google meg frem til svaret, som er nei, det er ikke farlig.

Anonymkode: 0fb72...546

ok takk. Men jeg fant så mange forskjellige svar når jeg googlet at det ble som å velge selv hva som er riktig svar.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

"Lurer på om barnet mitt har spist noe farlig, men gidder ikke google det, så gidder dere?".

Anonymkode: 28ba9...dc1

Nei googlet, men svarene var totalt forskjellige.

Gjest Margit Spat
Skrevet

Når informasjonen spriker, så holder du deg til det som er offentlig info. Når det gjelder mat og matsikkerhet er denne informasjonen svært godt og vitenskapelig kvalitetssikret i Norge. Matportalen sier at honning ikke skal gis til barn under ett år, men at honning i bakverk er ufarlig. På bakgrunn av dette vil jeg anta at hvis honningen har vært kokt sammen med suppa, eller løst opp i kokende væske, er det neppe noen som helst risiko for levende sporer. Hvis barnet i tillegg er et år gammelt, og ikke viser tegn til sykdom, så er det ingen ting å uroe seg for.
Kilde - matportalen: http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/spedbarn/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...