Gå til innhold

Akutt forevrring av synet.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal til synstest neste uke da synet mitt har blitt drastisk dårligere siste mnd. Jeg har briller som jeg sjelden har brukt (stort sett kun når jeg skriver på pc og det er mørkt rundt meg) Men nå må jeg ha dem hele tiden, og dem er ikke streke nok lenger. Det er tåkete, og jeg må ha mobilen og annet jeg leser på, langt unna meg for å klare å se hva som står.

Har hatt et umenneskelig press på meg siste 5 årene, med enormt mye stress og påkjenninger, men ting er mer stabilt nå. Regner uansett ikke med at dette har innvirkning på synet.

Noen som har opplevd dette? Synes det er litt skremmende når det forandrer seg SÅ mye på kort tid. Jeg er 43 år.

Anonymkode: 176b3...dbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager feil i overskriften. Skal selvfølgelig stå forverring.

Skrevet

Kanskje ta en tur til fastlegen? Man skal jo være litt obs. 

Anonymkode: d9132...6cc

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ta en tur til fastlegen? Man skal jo være litt obs. 

Hvis hun har bestilt time til optiker, så er det sånn at optikeren kan henvise direkte til øyenlege, og faktisk har bedre undersøkelsesutstyr for å avdekke øyesykdom enn fastlegen.

Skulle derimot symptomene med svekket syn være knyttet til noe annet enn øyet, så er fastlegen riktig sted å gå. Optikeren kan nok svare på dette, og gi trådstarter en pekepinn på om øyenlege eller fastlege er riktig sted å gå. 

Anonymkode: e76bc...8d2

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hun har bestilt time til optiker, så er det sånn at optikeren kan henvise direkte til øyenlege, og faktisk har bedre undersøkelsesutstyr for å avdekke øyesykdom enn fastlegen.

Skulle derimot symptomene med svekket syn være knyttet til noe annet enn øyet, så er fastlegen riktig sted å gå. Optikeren kan nok svare på dette, og gi trådstarter en pekepinn på om øyenlege eller fastlege er riktig sted å gå. 

Tusen takk for svar. Jeg jobber som sekretær på et sted hvor vi blant annet har øyelege, og han kommer tilbake fra ferie i morgen. Tenkte å høre om han evnt kan ta en kjapp sjekk, da vi har en del utstyr her (her er det i hovedsak grå stær operasjoner) men han er så vanvittig stressa og har mange pasienter hver dag, så jeg vet ikke om han rekker det ;) Men det er lov å håpe. Bare det ikke skyldes alvorlig sykdom, så er jeg fornøyd. Blitt jo litt engstelig når det er såpass forverring på så kort tid.

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda men den timen var jo ikke før neste uke. Hvis det er alvorlig kan det haste litt.

Skrevet

Hva kan det være for noe evt. Enkelte dager føler jeg det slik. Og andre dager ikke... Kan det være kreft eller noe? Beklager! Ble bare nysgjerrig, og bittelitt engstelig! 

Anonymkode: 92a2f...3d4

Skrevet

Jeg vet ikke, og sannsynligvis ingenting farlig. Har bare hørt om at blodtrykk osv kan spille inn. Hør med legen på jobben din i dag du:)

Skrevet

Jeg synes jeg har opplevd dette hver gang jeg har vært i behov av nye briller. Det virker som om øynene klarer å kompensere inntil et visst punkt og plutselig får man følelsen av å se ekstremt dårlig. Hver gang dette har skjedd meg har det kun skyldtes meg selv som drøyer for lenge mellom hver synstest og det har kun skyldtes at jeg trenger mer styrke på linser/briller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...