AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #1 Skrevet 22. august 2017 Har et dumt spørsmål, men likevel litt aktuelt. Jeg er kvinne, og har sykt stygge negler. Skikkelig nedbitte, med store neglebånd, samt litt grove hender. Ellers er utseende mitt veldig jentete. Dette med hender og fine lange og velstelte negler har liksom aldri vært meg. Jeg har likevel oppgjennom årene tatt meg i å gjemme hendene mine når jeg er i sosiale lag, da jeg føler neglene er så stygge - spesielt i selskap/fest hvor vi er pyntet. Lurer på dette etter at jeg leste et eller annet sted at enkelte menn ikke datet kvinner med stygge negler. Så mitt spørsmål; Er dette noe menn ser på/legger merke til i det hele tatt? Sikkert teit spørsmål for noen, men for andre (meg selv) så er dette litt flaut. Anonymkode: 9ea18...c00
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #2 Skrevet 22. august 2017 Du trenger ikke fine lange negler for å være feminin, det holder med en klar neglelakk på for eksempel. Negler gjenspeiler helsen din, og det er nok derfor noen kan tenke negativt om det, men det er jo ikke det som betyr noe i det lengste. Anonymkode: 59f31...b3c 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #3 Skrevet 22. august 2017 Jeg har korte negler. Bruker ikke ofte neglelakk, men klipper og filer de korte. Jeg syns det er stygt og rart å ha lange negler. Æsj! Anonymkode: f7e1e...a4b 9
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #4 Skrevet 22. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har korte negler. Jeg syns det er stygt og rart å ha lange negler. Æsj! Anonymkode: f7e1e...a4b Du har prøvd? Anonymkode: 59f31...b3c 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #5 Skrevet 22. august 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har et dumt spørsmål, men likevel litt aktuelt. Jeg er kvinne, og har sykt stygge negler. Skikkelig nedbitte, med store neglebånd, samt litt grove hender. Ellers er utseende mitt veldig jentete. Dette med hender og fine lange og velstelte negler har liksom aldri vært meg. Jeg har likevel oppgjennom årene tatt meg i å gjemme hendene mine når jeg er i sosiale lag, da jeg føler neglene er så stygge - spesielt i selskap/fest hvor vi er pyntet. Lurer på dette etter at jeg leste et eller annet sted at enkelte menn ikke datet kvinner med stygge negler. Så mitt spørsmål; Er dette noe menn ser på/legger merke til i det hele tatt? Sikkert teit spørsmål for noen, men for andre (meg selv) så er dette litt flaut. Anonymkode: 9ea18...c00 Altså, min mann kunne neppe brydd seg mindre om hvordan neglene mine så ut, og personlig ville jeg nok vært skeptisk til en potensiell partner som var veldig opptatt av sånt. Men om du selv synes hendene dine er lite pene, er det jo mye som kan gjøres uten at du trenge å ha lange, lakkerte negler. Jeg har bare litt lengde på neglene (2-3 mm), og lakker dem sjelden (og jeg har også store og ikke spesielt damete hender), men jeg ser jo selv at det ser veldig mye bedre ut når jeg tar meg bryet med å fjerne neglebånd (smører på et middel som myker dem opp og gjør dem lette å skrape bort), polerer neglene med en sånn "buffer" og er flink til å bruke håndkrem. Vips, velstelte hender uten at det føles jålete og unaturlig. Anonymkode: 44bc8...32c 6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #6 Skrevet 22. august 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har prøvd? Anonymkode: 59f31...b3c Om jeg har prøvd? Jeg har negler som vokser raskt så må klippe de minst 1 gang i uken. Jeg liker ikke lange negler. Jeg syns det er stygt. Det er stygt på andre, ergo jeg vil ikke ha det. Anonymkode: f7e1e...a4b 1
Gjest Cocosa Skrevet 22. august 2017 #7 Skrevet 22. august 2017 Problemet mitt er at om jeg ikke har vokst neglene slik at de blir hvit i tuppen, ser de helt nedbitte ut! Det hvite begynner langt ned hos meg og uten dette ser det ut som om jeg ikke har gjort annet enn å bite. Sliter derfor med å få fine negler, da jeg ikke er så flink til å stelle dem. Men ja, jeg legger veldig godt merke til andres hender og negler.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #8 Skrevet 22. august 2017 1 minutt siden, Cocosa skrev: Problemet mitt er at om jeg ikke har vokst neglene slik at de blir hvit i tuppen, ser de helt nedbitte ut! Det hvite begynner langt ned hos meg og uten dette ser det ut som om jeg ikke har gjort annet enn å bite. Sliter derfor med å få fine negler, da jeg ikke er så flink til å stelle dem. Men ja, jeg legger veldig godt merke til andres hender og negler. Jeg er enig med flere her, om at jeg ikke selv synes det er så pent med lange negler. Jeg prøver å klippe de litt i fasong. Har prøvd å ha lange negler mange ganger, men klarer det bare ikke. Nå i sommer har jeg skrapt bort neglebåndene, og ikke bitt så mye. Noen av neglene ser faktisk fine ut. Hadde på blank neglelakk tidligere i sommer, og synes egentlig det var fint. Cocosa: Hvilken voks bruker du? Men ingen menn som har noen synspunkter? Anonymkode: 9ea18...c00 1
Majott Skrevet 22. august 2017 #9 Skrevet 22. august 2017 (endret) Jeg har alltid korte negler, og som regel uten lakk. Har jeg lange negler, føler jeg at de er begrensning for meg. Når det gjelder menn, så hadde jeg også korte negler da jeg ble kjent med mannen min. Han synes det er helt ok at jeg ikke er opptatt av negler. Eksen hans hadde lange, lakkerte, nydelige negler, men det betydde ikke noe for han. Jeg tror ikke menn legger så mye merke til hvordan neglene dine er. Og om de ikke vil date deg fordi du ikke har fine og lange negler, så vet du at de ser kun på negler (og utseende), og dømmer utfra det. Er det slike menn du vil ha? Har aldri tenkt på at negler kan spille inn på dating, faktisk. Og det kommer jeg ikke til å gjøre om jeg blir singel heller. Det er mindre viktig! Endret 22. august 2017 av Majott
Gjest Cocosa Skrevet 22. august 2017 #10 Skrevet 22. august 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig med flere her, om at jeg ikke selv synes det er så pent med lange negler. Jeg prøver å klippe de litt i fasong. Har prøvd å ha lange negler mange ganger, men klarer det bare ikke. Nå i sommer har jeg skrapt bort neglebåndene, og ikke bitt så mye. Noen av neglene ser faktisk fine ut. Hadde på blank neglelakk tidligere i sommer, og synes egentlig det var fint. Cocosa: Hvilken voks bruker du? Men ingen menn som har noen synspunkter? Anonymkode: 9ea18...c00 Jeg bruker ikke voks...? 🙄
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #11 Skrevet 22. august 2017 3 minutter siden, Cocosa skrev: Jeg bruker ikke voks...? 🙄 Da misforstod jeg denne setningen; Problemet mitt er at om jeg ikke har vokst neglene slik at de blir hvit i tuppen. Beklager :/ Anonymkode: 9ea18...c00 1
Gjest Cocosa Skrevet 22. august 2017 #12 Skrevet 22. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da misforstod jeg denne setningen; Problemet mitt er at om jeg ikke har vokst neglene slik at de blir hvit i tuppen. Beklager :/ Anonymkode: 9ea18...c00 Å vokse, som i å spare dem
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #13 Skrevet 22. august 2017 Jeg har tynne, lange gelnegler, og trodde ikke menn ville ense det engang. Helt ærlig. Men jeg har fått mange komplimenter og kommentarer som "så fine negler du har!" fra vanlige menn, haha. Men jeg tror dog ikke negler har like stor betydning for alle, så lenge de er litt velstelte, ikke er sprukne og har lakk på. Anonymkode: bf1ca...082 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #14 Skrevet 22. august 2017 Jeg har akkurat datet en som sa han var opptatt av velstelte negler og pene hender på kvinnene. Til gjengjeld like han IKKE fake negler med masse lakk og greier. Og det har flere kompiser av meg sagt også. Men nå er de gjerne av den sporty og friluftsinteresserte typen da, så lange lakkerte negler blir litt feil i den settingen uansett. Tror du skal prøve å slutte å bite de og tenke velstelt jeg. Litt farge er greit, men gjør det enkelt. Anonymkode: 471c9...fbd 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #15 Skrevet 22. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om jeg har prøvd? Jeg har negler som vokser raskt så må klippe de minst 1 gang i uken. Jeg liker ikke lange negler. Jeg syns det er stygt. Det er stygt på andre, ergo jeg vil ikke ha det. Anonymkode: f7e1e...a4b Vel. 😌 Mine går som det og jeg liker mine godt. De må selvfølgelig være rene og pene og det enklere å holde dette ved like når de er naturlige fremfor gelé eller akrylnegler. Dessuten er det noen negleformer som er penere enn andre. Menn som jeg kjenner og har snakket med har alltid kommentert hender og negler, for strengt tatt er det faktisk de man ser først. For øvrig hjelper det ikke å ha lange negler hvis man oppfører seg ei hodeløs høne som ikke kan gjøre en dritt pga neglene. Jeg kan fint gjøre en dritt. 😌 Anonymkode: 59f31...b3c
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #16 Skrevet 22. august 2017 Lange negler er disgusting. Når jeg har vært litt slapp med negleklippingen og lukter under neglene...lukter det dritt. Dette er et område hvor bakterier lett samler seg. Kvinner med lange negler er fulle av bakterier. Anonymkode: 3584d...096 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #17 Skrevet 22. august 2017 Nei jeg liker ikke å ha lange negler, det er rett og slett plagsomt. Jeg blir fryktelig opptatt av neglene de gangene jeg har fått satt på akrylnegler og driver å fikler med dem hele tiden. Det kan være greit en gang i blant når man skal være ekstra fin men i det daglige, nei takk! Anonymkode: f9f40...7dc
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #18 Skrevet 22. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vel. 😌 Mine går som det og jeg liker mine godt. De må selvfølgelig være rene og pene og det enklere å holde dette ved like når de er naturlige fremfor gelé eller akrylnegler. Dessuten er det noen negleformer som er penere enn andre. Menn som jeg kjenner og har snakket med har alltid kommentert hender og negler, for strengt tatt er det faktisk de man ser først. For øvrig hjelper det ikke å ha lange negler hvis man oppfører seg ei hodeløs høne som ikke kan gjøre en dritt pga neglene. Jeg kan fint gjøre en dritt. 😌 Anonymkode: 59f31...b3c Jeg steller neglene i salong, 1 gang pr. uke. Hender og føtter. De legger en type "lakk" men det er matt og gjør neglene "naturlig" og den styrker også neglene, de smører olje på neglebåndene. Fjerner død hud. Og smører og masser. Jeg har fine velstelte hender og føtter. Men jeg hater fortsatt og syns det er stygt og ekkelt med lange negler. Anonymkode: f7e1e...a4b
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #19 Skrevet 22. august 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lange negler er disgusting. Når jeg har vært litt slapp med negleklippingen og lukter under neglene...lukter det dritt. Dette er et område hvor bakterier lett samler seg. Kvinner med lange negler er fulle av bakterier. Anonymkode: 3584d...096 Så det du regelrett sier er at du ikke vasker hendene?! 😑 For en gris! Man skal jo vaske hendene med såpe uavhengig om neglene er lange eller ei! 😐 Jeg bruker antibac i tillegg til å vaske hendene med såpe. Jeg trodde folk var oppegående nok til å vite at man jo skal vaske neglene daglig - derfor man har neglebørste! Anonymkode: 59f31...b3c 5
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #20 Skrevet 22. august 2017 Jeg har kjempekorte negler og bruker ikke neglelakk grunnet studier/jobb. Dersom en mann hadde ment at jeg var mindre feminin på grunn av neglene mine hadde jeg tenkt at han var en idiot. Jeg dater ikke idioter. Jeg forstår at du har litt komplekser for neglene dine, men jeg er helt sikker på at dette er noe du tenker mest på selv. Om noe kan enkelte kvinner tenke over det, men menn? Tvilsomt. Anonymkode: ad2bf...bfa 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå