Gå til innhold

Billig sminke i syden?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var i syden og glemte sminken hjemme. Tenkte først at pyttsan, hvem trenger sminke i syden? Men så skulle vi ut og de andre sminket seg, og jeg visste vi skulle møte noen flere som jeg helst ville se litt ordna ut for. 

Stresset så til butikkene like før stengetid, men alt var så dyrt .. (endte dog senere opp med å kjøpe et dyrt merke, så skjønner ikke hvorfor jeg ikke gjorde det med en gang). Fant så en billigbutikk med navn "goggi" (var på Rhodos), og fant en foundation der til sånn 3 euro.. jeg er typen som er skikkelig nøye på hva jeg bruker på huden min, så skjønner ikke hva jeg tenkte på! Foundationen var såklart skikkelig tørr og ekkel og gul, får helt noia av å tenke på hvordan jeg måtte sett ut.. huff! 

Men det jeg lurer på - flere som har erfaring med sminke fra billigere lokale merker i sydenland? Er jeg helt dum som brukte en sånn 30 kroners foundation en kveld eller er det en grei kriseløsning? Spurte kassedama om kvaliteten pga prisen var så lav, men kvaliteten var jo utmerket den, såklart... haha. 

Nå føler jeg liksom huden svir og klør og er helt ekkel, får skikkelig panikk🙈 

Anonymkode: efa85...3c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I "syden" er alt jalla, også sminken.

Skrevet

På lik linje med billigsminke her i Norge eller? Fikk litt sånn nillefølelse av den butikken, så det er vell som sminken på Nille vil jeg tro? Huff.. 

ts

Skrevet

Men FARLIG er det vell ikke? 

Annet enn at den ikke er noe fin?

ts

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

På lik linje med billigsminke her i Norge eller? Fikk litt sånn nillefølelse av den butikken, så det er vell som sminken på Nille vil jeg tro? Huff.. 

ts

Vil tro det ja, men slapp nå av. Rens huden godt og smør godt og dropp sminke i noen dager. Litt macara og lipgloss er uansett best om sommeren så huden får puste.

Skrevet
12 minutter siden, Antoinette skrev:

Vil tro det ja, men slapp nå av. Rens huden godt og smør godt og dropp sminke i noen dager. Litt macara og lipgloss er uansett best om sommeren så huden får puste.

Åh ja det er jo så sant egentlig! Skjønner ikke at jeg stressa med det engang.. 

flere som har erfaring med sminke fra syden?

ts

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Åh ja det er jo så sant egentlig! Skjønner ikke at jeg stressa med det engang.. 

flere som har erfaring med sminke fra syden?

ts

For et mas!

Det er sikkert mange som har erfaring med billig sminke fra "sydenland", men de fleste tenker sikkert "shit happens" kaster det og går videre i livet. Det er vel ikke noe å gnåle om. Du kastet bort noen få euro, men hva så?

Anonymkode: 53625...a57

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

For et mas!

Det er sikkert mange som har erfaring med billig sminke fra "sydenland", men de fleste tenker sikkert "shit happens" kaster det og går videre i livet. Det er vel ikke noe å gnåle om. Du kastet bort noen få euro, men hva så?

Anonymkode: 53625...a57

Haha! Ja egentlig burde jeg vell hatt er kurs i å gi faen 😅 Det er ikke pengene men heller hvordan jeg så ut, hvordan den var For huden min og at Jeg i hele tatt stressa sånn med sminke der nede 😂 Blir litt oppgitt av meg selv altså

Skrevet

Jeg "bor" i Marmaris (Tyrkia) juni, juli og august vært år, som ligger 1 times båttur unna Rhodos. Jeg bruker ikke sminke i syden siden jeg blir ekstremt brun, og har vippeexstensions. Men dag 2 i år måtte jeg virkelig ha foundation siden jeg rett og slett ikke taklet ansiktet mitt den dagen. Jeg er også ekstremt nøye med merker på alle produkter, men løp over til nærmeste migros og tror jeg kjøpte det samme merket som deg. 

Jeg tok litt her og der, og dagen etter våknet jeg med ett kraftig utslett i ansiktet. 3 uker etterpå gikk endelig utslettet bort, men fy søren for en fæl foundation. Fant fort ut at billig sminke er billig for en grunn!

Anonymkode: cd3de...86a

Skrevet

Du får det du betaler for, så enkelt er det. Farlig er det nok ikke, men kast det så fort som mulig. 

Anonymkode: ce6bf...ee3

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg "bor" i Marmaris (Tyrkia) juni, juli og august vært år, som ligger 1 times båttur unna Rhodos. Jeg bruker ikke sminke i syden siden jeg blir ekstremt brun, og har vippeexstensions. Men dag 2 i år måtte jeg virkelig ha foundation siden jeg rett og slett ikke taklet ansiktet mitt den dagen. Jeg er også ekstremt nøye med merker på alle produkter, men løp over til nærmeste migros og tror jeg kjøpte det samme merket som deg. 

Jeg tok litt her og der, og dagen etter våknet jeg med ett kraftig utslett i ansiktet. 3 uker etterpå gikk endelig utslettet bort, men fy søren for en fæl foundation. Fant fort ut at billig sminke er billig for en grunn!

Oi, se der ja! Tror merket mitt her "mastra" eller noe .. sånn skikkelig tykk og ekkel krem som ble gul og helt pudrete og kornete på huden.. tørr ikke tenke på hvordan jeg så ut etter noen timer på byen, skulle mye heller gått uten! 

Var det samme merke? Og hvordan var din på huden?

ts

Skrevet

Jeg enset ikke merket engang, var så stresset og varm at jeg bare røsket med meg noe i fargen min. Ja den var ordentlig gul ish når jeg tok den på. Har veldig fet hud, og det skal mye til før en foundation blir smuldrete og tørr, men på hake partiet og i pannen ble den det. Gikk på rommet etter middagen, vasket og renset den fort av. Aldri mer slikt billig tull 🕙😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...