Gå til innhold

Er fargelegging barnslig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fargelegging for voksne har jo blitt populært de siste årene, og jeg ser det er delte meninger om dette.
Mange synes det er barnslig av en voksen å fargelegge, men hva er det som gjør at det blir sett på som barnslig egentlig? Er det barnslig å lage egne tegninger og fargelegge disse også, eller er det fordi man fargelegger tegninger som andre har laget? Dersom det også er barnslig å lage egne tegninger, er det da også barnslig å male? 

Anonymkode: 8d1a1...989

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser på det som like kjedelig som håndarbeid o.l, men jeg skjønner at folk er forskjellige og liker ulike ting.

Anonymkode: 49699...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lov å være litt barnslig daaaaaaa.... menne jeg syns kanskje det er litt kjedelig hvis jeg ikke har tegnet selv.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnslig må være lov ja.:laugh: 
Selv fargelegger jeg ikke annet enn de tegningene jeg lager selv, men jeg lurer på nøyaktig hva som gjør at fargelegging i fargeleggingsbøker for voksne er barnslig, og hvorfor det skal være mer barnslig enn å strikke eller male. Ligger det i at man ikke har laget det selv? 
 

Anonymkode: 8d1a1...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Barnslig må være lov ja.:laugh: 
Selv fargelegger jeg ikke annet enn de tegningene jeg lager selv, men jeg lurer på nøyaktig hva som gjør at fargelegging i fargeleggingsbøker for voksne er barnslig, og hvorfor det skal være mer barnslig enn å strikke eller male. Ligger det i at man ikke har laget det selv? 
 

Anonymkode: 8d1a1...989

Altså, hvis du setter deg ned med noen fargestifter å doodler morsomme figurer er du kanskje hakket barnsligere, jeg gjør det hele tiden...  men strikking er jo veldig krevende da... det er jo kanskje litt modent lissåm... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er ikke voksen før man kan innrømme at man er barnslig 😊

 

Jeg skjønner heller ikke hvorfor folk synes det er barnslig, da 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, O-M skrev:

Altså, hvis du setter deg ned med noen fargestifter å doodler morsomme figurer er du kanskje hakket barnsligere, jeg gjør det hele tiden...  men strikking er jo veldig krevende da... det er jo kanskje litt modent lissåm... 

Haha ja, det hender seg at jeg gjør det ja. Men bruker ca 40 timer på de "skikkelige" tegningene da. Vet ikke om jeg synes strikking er mer krevende enn å beherske fargeblyanter skikkelig. Kanskje strikking blir sett på som mer modent ja. 

Anonymkode: 8d1a1...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du fargelegger bøker for barn, ja. 

Hvis du fargelegger bøker for voksne, nei. 

Det er et nitidig arbeid og ofte veldig pirkete. Bittesmå detaljer som skal se pene ut med passende farge. Bra for å trene finmotorikken. Avslappende for dem som liker sånt. :) 

Anonymkode: f8704...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Blod skrev:

Man er ikke voksen før man kan innrømme at man er barnslig 😊

 

Jeg skjønner heller ikke hvorfor folk synes det er barnslig, da 

Sant:laugh: 
Nei, synes ingen hobbyer er barnslige egentlig, men mange er veldig opptatte av å få fram at fargelegging er barnslig av en eller annen grunn. 

Anonymkode: 8d1a1...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Haha ja, det hender seg at jeg gjør det ja. Men bruker ca 40 timer på de "skikkelige" tegningene da. Vet ikke om jeg synes strikking er mer krevende enn å beherske fargeblyanter skikkelig. Kanskje strikking blir sett på som mer modent ja. 

Anonymkode: 8d1a1...989

Leonardo da vinci doodlet mye å tegnet masse både barnslige og groteske figurer... selv drikker jeg av turtles kopp og gjør som deg opp til ja, kanskje ikke førti, tror rekorden er 24 timer i strekk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du fargelegger bøker for barn, ja. 

Hvis du fargelegger bøker for voksne, nei. 

Det er et nitidig arbeid og ofte veldig pirkete. Bittesmå detaljer som skal se pene ut med passende farge. Bra for å trene finmotorikken. Avslappende for dem som liker sånt. :) 

Anonymkode: f8704...37f

Ja, det skal visst være både avslappende og gøy å holde på med -slik hobbyer ofte er. Derfor forstår jeg ikke helt hvorfor noen ser på dette som en barnslig hobby når andre hobbyer ikke blir sett på på samme måte. 

Anonymkode: 8d1a1...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke barnslig. Har sett så mange bilder som er fargelagt der det er brukt skyggelegging på en fantastisk måte

Anonymkode: fb9a5...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fargelegging for voksne har jo blitt populært de siste årene, og jeg ser det er delte meninger om dette.
Mange synes det er barnslig av en voksen å fargelegge, men hva er det som gjør at det blir sett på som barnslig egentlig? Er det barnslig å lage egne tegninger og fargelegge disse også, eller er det fordi man fargelegger tegninger som andre har laget? Dersom det også er barnslig å lage egne tegninger, er det da også barnslig å male? 

Anonymkode: 8d1a1...989

Ikke barnslig nei. Jeg tegner selv, både frihånd og etter fargebok. :) Kjempegøy! Det kommer ann på øyet som ser, hvilke interesser man har osv.. men aldri barnslig å tegne/fargelegge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minlillesky skrev:

Ikke barnslig nei. Jeg tegner selv, både frihånd og etter fargebok. :) Kjempegøy! Det kommer ann på øyet som ser, hvilke interesser man har osv.. men aldri barnslig å tegne/fargelegge. 

Ikke så veslevoksen a, det er barnslig sier jeg.

Anonymkode: 765c7...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er barnslig å fargelegge... Den ser jeg ikke, syntes ikke det er barnslig i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så fint å høre 😊 Har sett i andre tråder at dette blir oppfattet som så barnslig, men glad flesteparten virker å ikke dele den meningen.

Anonymkode: 8d1a1...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått med meg at noen syntes det er barnslig men det bryr jeg meg fint lite om, for jeg syntes det er så gøy!

Interessen min har vokst seg ganske stor de siste årene så halve stua består nå av ting jeg bruker til fargeleggingen, tusjer, mange bokser med diverse fargeblyanter, maaange fargebøker fra hele verden og så videre...
Det er mange som har spurt meg om jeg ikke heller vil tegne selv men jeg liker mye bedre å påvirke andres motiver med min egen kreativitet og gjøre bildet til mitt eget. Jeg kan tegne men jeg syntes det er kjedelig... jeg ville aldri bygget et hus men jeg kunne gjerne ha innredet det, for å si det på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...