AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #1 Skrevet 21. august 2017 Hvor ofte skal man helst trene, og hvor mye må man løfte? Jeg har nettopp startet å løfte og er relativt svak, fokuserer mest på glutes. Etter 3x8 hip thrust med 40 kg er jeg utkjørt. Bruker mest kabelmaskinen, gjør blant annet squats og pull throughs der. Skal undersøke mer, men å få erfaringer her inne kan være til god hjelp! Målet er egentlig bare å bygge muskler i nedre del (ben og rumpe). Mage, armer og rygg fokuserer jeg lite på. Anonymkode: a8b8a...d82
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #2 Skrevet 21. august 2017 Hvorfor vil du ikke styrke rygg? Anonymkode: 83d6b...7f1 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #3 Skrevet 21. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor vil du ikke styrke rygg? Anonymkode: 83d6b...7f1 Fokuserer lite på å bygge muskler på disse områdene, men trener alle muskelgruppene med lettere vekter og heller flere repetisjoner for å øke styrke. ts Anonymkode: a8b8a...d82
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #4 Skrevet 21. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor vil du ikke styrke rygg? Anonymkode: 83d6b...7f1 Ja, det er vel så viktig å trene mage og rygg, samt overkropp og bein. Anonymkode: 19374...e40 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #5 Skrevet 21. august 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er vel så viktig å trene mage og rygg, samt overkropp og bein. Anonymkode: 19374...e40 Som sagt, trener alle muskelgrupper for styrke, men for det meste nedre del for muskelvekst. ts Anonymkode: a8b8a...d82
Gjest Froning Skrevet 21. august 2017 #6 Skrevet 21. august 2017 (endret) 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som sagt, trener alle muskelgrupper for styrke, men for det meste nedre del for muskelvekst. ts Anonymkode: a8b8a...d82 Personlig bulker jeg aldri, men får effekten når jeg kjører relativt tung i et baseløft og legger til 3-4 støtteøvelser (3x8 på de) her med en frekvens på hver femte dag ish. Du trener få reptisjoner mange sets og tungt om du vil fokusere på styrke. Så passer du på å spise☺ Endret 21. august 2017 av Froning
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #7 Skrevet 21. august 2017 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor ofte skal man helst trene, og hvor mye må man løfte? Jeg har nettopp startet å løfte og er relativt svak, fokuserer mest på glutes. Etter 3x8 hip thrust med 40 kg er jeg utkjørt. Bruker mest kabelmaskinen, gjør blant annet squats og pull throughs der. Skal undersøke mer, men å få erfaringer her inne kan være til god hjelp! Målet er egentlig bare å bygge muskler i nedre del (ben og rumpe). Mage, armer og rygg fokuserer jeg lite på. Anonymkode: a8b8a...d82 Nøyaktig hva legger du i "bulking"? Anonymkode: 79ce2...bd9
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #8 Skrevet 21. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nøyaktig hva legger du i "bulking"? Anonymkode: 79ce2...bd9 PS: Dersom du vil ha sterk underkropp er det baseøvelser med forholdsvis tung vekt som gjelder, ikke kabelmaskin. Anonymkode: 79ce2...bd9
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #9 Skrevet 22. august 2017 Hva er greia med å bulke? Spesielt når man er nybegynner 🤔 Man kan ikke spise på seg muskler. Hvor ofte trener du nå da? Hva som er riktig for deg når det gjelder trening og restitusjon, er umulig å vite når vi ikke vet dagens form, ditt aktivitetsnivå generelt, hvordan du spiser, hvor mye du trener nå, hva målet ditt er osv osv. Kanskje trene tre dager i uka om du er fersk? Og aldri aldri skipp trening av kjærnemuskler. De er de viktigste. Anonymkode: fc4e6...ae2
debattanten Skrevet 22. august 2017 #10 Skrevet 22. august 2017 Tren knebøy, med stang. Da får du utviklet kjernemuskulaturen i tillegg til beina og rumpen. Og med mindre du vil se ut som en pudding i overkroppen tar du noen markløft og litt benkpress i tillegg. Utover dette skader det heller ikke med litt roing, i en eller annen form og litt skulderpress. 1
linsejesus Skrevet 22. august 2017 #11 Skrevet 22. august 2017 Jeg synes overtrente rumper ser dumt ut, spesielt hvis man ikke har trent resten av kroppen også. Sammenlign det med gutta som har har trent seg til kjempestor overkropp men har tynne bein. Men det er uansett viktig å trene hele kroppen rent helsemessig. Hvor ofte du kan trene må du finne ut av selv. Hvis det går mange treninger uten at du kan legge på mer vekt eller ta flere reps, og/eller hele treningen begynner å bli et ork og du får nedsatt appetitt og dårlig søvn, kan det tyde på at du trener mer enn du klarer å hente deg inn. Etter hvert klarer man gjerne å trene hardere og vil trenge mer tid mellom hver økt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå