AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #1 Skrevet 21. august 2017 Jeg er utdannet ambulansefagarbeider. Nettop tatt fagbrev. Jeg lurer på om jeg kan jobbe som helsefagarbeider med den utdannelsen jeg har eller vil jeg få vanlig vikarlønn? Må jeg evt ta nytt fagbrev? Grunnen er arbeidstidene. Den jobben jeg har nå passer min livsstil med barn og samboer svært dårlig. Mye fri men er så lenge borte i gangen og føler jeg takler det ganske dårlig til tider. Trives ikke så godt på arbeidsplassen heller. Så jeg ønsker meg egentlig en jobb med normale arbeidatider slik som vanlig folk, om dere skjønner:/ Noen som vet? Anonymkode: f49d2...e6e
happiest Skrevet 21. august 2017 #2 Skrevet 21. august 2017 Litt usikker. 1.året på vgs er jo likt, så dersom du må ta opp fag er det vel kun selve helsefagene fra 2.året du må ta opp (noen fag er vel likt? Antar kommunikasjon, yrkesutøvelse ol. er likt). Så må du gjerne ta læretid med mindre du har "tjent" opp nok timer arbeid til å slippe? Vet ikke helt reglene, men du kan jo ringe opplæringskontoret og høre? Ellers kan du sikkert lett få jobb, men kanskje ikke som helsefagarbeider.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #3 Skrevet 21. august 2017 Helsefagarbeider er en egen utdannelse, og du har ikke autorisasjon som det, på lik linje med at de ikke har autorisasjon som ambulansearbeider. Du kan enten ta fagene til helsefagarbeider og så søke ny lærlingplass, eller så kan du jobbe som ufaglært assistent som mange andre. Anonymkode: 22e18...306 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #4 Skrevet 21. august 2017 Riktig det ab 306 skriver. Du får ikke autorisasjon som helsefagarbeider, og kan heller ikke jobbe under rollen helsefagarbeider. Men du vil kanskje få lønn som det, spørs hvor interessert kommunen er og hvor stort behov de har. Anonymkode: 45f3e...61f 1