Gå til innhold

Molde, trafikk om morgenen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nylig flyttet til Kleive og skal studere i Molde. Har første dagen min i morgen og skal kjøre selv, hvordan er trafikken og når er det verst? Hvor mye ekstra tid bør jeg regne med? Er utrolig redd for å bli for sen. Skal være i byen 10:30. 

Anonymkode: d4ac8...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingen som forbyr deg å være tidlig ute.

Anonymkode: bc437...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som forbyr deg å være tidlig ute.

Anonymkode: bc437...c9d

Nei men tenker hvor tidlig. Har regnet at jeg bør dra en halvtime tidligere, men kan det være for lite? Jeg vil jo ikke dra så tidlig at jeg blir sittende i byen i 2 timer å vente på en måte. :/ Er ikke vandt til bytrafikk.. 

Anonymkode: d4ac8...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei men tenker hvor tidlig. Har regnet at jeg bør dra en halvtime tidligere, men kan det være for lite? Jeg vil jo ikke dra så tidlig at jeg blir sittende i byen i 2 timer å vente på en måte. :/ Er ikke vandt til bytrafikk.. 

Anonymkode: d4ac8...ec3

Molde er ingen by.

Anonymkode: 6cb77...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Molde er ingen by.

Anonymkode: 6cb77...517

Molde er en by.

 

En halvtime tidligere holder sikkert. Har ikke kjørt den strekningen på det tidspunktet, men rushtrafikken er jo over da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, venus_ skrev:

Molde er en by.

 

En halvtime tidligere holder sikkert. Har ikke kjørt den strekningen på det tidspunktet, men rushtrafikken er jo over da.

Nei, det er det ikke.

Anonymkode: 6cb77...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, venus_ skrev:

Molde er en by.

 

En halvtime tidligere holder sikkert. Har ikke kjørt den strekningen på det tidspunktet, men rushtrafikken er jo over da.

Tusen takk for svar. Kan hende jeg drar tre kvarter tidligere for å være HELT sikker.. Er vell verre tidligere om morgenene. Vet du når det er verst? Høres ut som du er kjent i Molde kanskje? :) 

Anonymkode: d4ac8...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du være der halv 11 ville jeg nok kanskje kjørt 09.50-55 ish iallefall =) så er du sikker. :) Den værste køen er jo ved halv 7-7 tiden og på ettermiddagen som jeg har opplevd 

Anonymkode: 650a8...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar. Kan hende jeg drar tre kvarter tidligere for å være HELT sikker.. Er vell verre tidligere om morgenene. Vet du når det er verst? Høres ut som du er kjent i Molde kanskje? :) 

Anonymkode: d4ac8...ec3

Har ikke bodd her så lenge, men vet det er en del trafikk fra Årø-Kviltorp i halv 8-8 tiden. Hvor lang tid brukte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2017 den 23.31, AnonymBruker skrev:

Nei, det er det ikke.

Anonymkode: 6cb77...517

Molde har bystatus, så jo molde er en by ;) Men du har kan hende kanskje ikke vært der? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Byjenta! skrev:

Molde har bystatus, så jo molde er en by ;) Men du har kan hende kanskje ikke vært der? ;)

Jo, det er akkurat det jeg har vettu. 

Anonymkode: 6cb77...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil anbefale deg å ta opp på Kviltorp, ta Frænavegen innover, opp Nåsbakken, ta av til Glomstuvegen og følge den helt inn til øvre parkeringsplass bak Høgskolen. Evt ta ned til venstre til Bjørsetalleen på Cecilienfryd (Sagvegen f.eks, fortsetter du bare nedover der så kommer du til innfartsveien) og komme ned på innfartsveien i vest.

99% av bilistene insisterer på å kjøre gjennom sentrum, så i øvre er det oftest så å si tomt.

Den verste morgentrafikken er i 8-9 tida på østsida. Du bør beregne 15 min. ekstra tenker jeg. Trafikken står aldri som den gjør i innfarten til større byer, men det går saktere. (Svært mange av lærerne og elevene ved Kviltorp bor på Årø, og skolen begynner 8.30 - ellers glir det relativt jevnt.)

Men som sagt, finn ruta på småveiene, om morgenen kan det være mer effektivt enn å følge trafikken gjennom sentrum. 

Anonymkode: 4335b...603

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2017 den 23.09, AnonymBruker skrev:

Nylig flyttet til Kleive og skal studere i Molde. Har første dagen min i morgen og skal kjøre selv, hvordan er trafikken og når er det verst? Hvor mye ekstra tid bør jeg regne med? Er utrolig redd for å bli for sen. Skal være i byen 10:30. 

Anonymkode: d4ac8...ec3

Å være avhengig av bil må jo være sosialt selvmord som student :skaal:

Anonymkode: 4e63a...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...