AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #1 Skrevet 20. august 2017 Jeg går ut på byen edru av prinsipp og drikker bare vann der. Drikker ikke alkohol på generell basis heller. I det ene tilfellet begynte vann etterhvert å koste 5 kroner å ta av. Slik spontanøking av pris kan de vel ikke bare foreta seg fordi noen tar et fritt valg i det frie samfunnet vi har, og tømmer vannkanne etter vannkanne? I det andre tilfellet ble jeg spurt av vakten om alt var bra med meg, og om jeg ville være med ut og hvile litt, og om hvor mye jeg har drukket. Jeg var 100 % edru... Ble direkte provosert. Jeg gikk så rolig og ureaktivt rundt og studerte hva alle andre jeg var med drev med. Jeg kan ikke ha sett full ut i det hele tatt. Hva er greia med utesteder der de skal ''hevne'' seg på de som ikke legger igjen titalls tusen i baren? Anonymkode: 5d38c...0a6
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #2 Skrevet 20. august 2017 Folk som tar ecstasy drikker ofte mye vann. Anonymkode: ecfbe...4ed 10
Mr. Kilmister Skrevet 20. august 2017 #3 Skrevet 20. august 2017 (endret) Kjenner meg igjen. I Kristiansand for eksempel er trynefaktor greia hos dørvaktene. De fleste dørvakter har ikke peiling på hva de driver med... Har en meget ovevektig kompis som ikke kom inn fordi han så ut som han gjorde. Åpenbart. Vi var edru å ville inn å se fotballkamp over et par øl... Endret 20. august 2017 av Mr. Kilmister 2
Gjest Blondie65 Skrevet 20. august 2017 #4 Skrevet 20. august 2017 Det er selvfølgelig din soleklare rett å la være å drikke alkohol. Men utestedene driver ikke for at du skal drikke vann gratis. Jeg regner med at du ble kastet ut fordi du kranglet på prisen? Å bli spurt om alt står bra til er ikke det samme som å bli kastet ut. Jeg har selv blitt spurt på byen om alt stod bra til og da jeg spurte hvorfor de lurte var det bare en sjekk. Noen ganger ønsker de å snakke med folk for å sjekke rus.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #5 Skrevet 20. august 2017 Du blir ikke kastet ut fordi du ikke drikker, det er veldig mange dørvakter (spesielt i Oslo) som bedriver maktmisbruk og kaster ut folk bare på faen. I går var den kun en som ikke kom inn på byen av en stor gjeng, og han var den mest edru av alle sammen. Dette har jeg også observert før, og når jeg da har rolig nevnt at vedkommende ikke har drukket mer enn en øl har jeg blitt brølt til av truende dørvakter (jeg er en ung dame). Mange som får ut hat på uskyldige i den bransjen der. Anonymkode: eeb5e...645 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #6 Skrevet 20. august 2017 Noen jeg kjenner opplevde faktisk noe lignende. Fire stykker, og en skulle holde seg edru ettersom han skulle være sjåfør for restem av gjengen seinere på kvelden. De tre andre var nok ikke helt edru før de kom frem til ein nattklubb, men de kom likevel inn. Men gjett hvem av dem som var den eneste som ble stoppet av dørvaktene! Anonymkode: 2d07d...4ff 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #7 Skrevet 20. august 2017 Opplevd det flere ganger og tror det er fordi jeg ikke smiler og er like festglad som de andre. Spesielt når man skal inn på stedet og står i kø så står jeg bare å venter, og ikke fjaser og ler og , når det er min tur viser jeg legg å sier mutt hei og ikke HALLOOOOOOO i lys stemme og klemmer dørvakta osv som fulle gjør. Da spør de om jeg har drukket mye, hvorfor jeg har attitude (bare fordi jeg ikke oversmiler men er normal i ansiktsuttrykket) , og da blir jeg jo litt provosert og kanskje får en attitude, så nekter de meg inn og sier jeg er for full.... Når jeg kommer klinkende edru og er sliten og bare vil sitte å prate på baren med venner en time eller to og ikke drikke.. Anonymkode: 209d9...28e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå