Ania Skrevet 13. januar 2005 #1 Skrevet 13. januar 2005 Jeg skal ta TOEFL eksam i mai. Gruer meg litt til det.:-? Lurer på om noen fra dette forumet tok den eksamen?
Gjest gjesta Skrevet 13. januar 2005 #2 Skrevet 13. januar 2005 Jeg skal ta TOEFL eksam i mai. Gruer meg litt til det.:-? Lurer på om noen fra dette forumet tok den eksamen? Jeg gjorde det Det går nok bra, ganske lett! Og jeg er ikke supergod i engelsk!
Gjest Litjmæ Skrevet 13. januar 2005 #4 Skrevet 13. januar 2005 Jeg har også tatt den, jeg synes den var veldig grei, det gikk kjempebra :-D Lykke til!
Ania Skrevet 13. januar 2005 Forfatter #5 Skrevet 13. januar 2005 Takk takk.. Hva slags bøker brukte du til å forberede deg? Har du gått på noe kurs?
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2005 #6 Skrevet 13. januar 2005 Folk som har gått norks grunnskule og lært engelsk der skulle ikkje ha behov for å gå på kurs eller bruka spesiell TOEFL-førebuings-litteratur for å klara seg heilt fint på den testen. Han er ikkje spesielt vanskeleg, og du må ikkje vera spesielt flink i engelsk (etter norsk standard) for å få ein god poengsum. Dersom du skal førebu deg i det heile så ville eg ha satsa på å lesa litteratur på engelsk. Eg brukte litt tid til å setja meg inn i korleis testen er oppbygd, men det var alt. Og eg hadde ikkje hatt engelskundervisning på nokre år då eg tok han. Så eg trur du kan slappa av, det går nok bra. Og det er ikkje nødvendig å bruka pengar på å gå på kurs eller kjøpa TOEFL studiebøker. Det er bortkasting av pengar. Testen er dyr nok i seg sjølv. Lukke til! Eg er sikker på at det kjem til å gå bra.
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2005 #7 Skrevet 13. januar 2005 Kan noen fortelle hilke test dette er?
Ania Skrevet 13. januar 2005 Forfatter #8 Skrevet 13. januar 2005 Du kan lese om det på www.ets.org/toefl
Gjest Litjmæ Skrevet 14. januar 2005 #9 Skrevet 14. januar 2005 Jeg tok den for mange år siden da jeg gikk på videregående, forberedte meg ikke noe spesielt. Enig med at hvis du har klart deg på engelskundervisninga på skolen så klarer du deg på TOEFL også! Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå