AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #1 Skrevet 19. august 2017 Hvordan? Er det svimmelhet? Klarer man å stå på beina? Anonymkode: 2cc33...50b
dillyduzit Skrevet 19. august 2017 #2 Skrevet 19. august 2017 Det er når hjertet hopper over et slag. Det kan være ubehagelig, men særlig svimmel og dårlig blir du ikke. Du klarer fint å stå på beina.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #3 Skrevet 19. august 2017 1 minutt siden, dillyduzit skrev: Det er når hjertet hopper over et slag. Det kan være ubehagelig, men særlig svimmel og dårlig blir du ikke. Du klarer fint å stå på beina. Hva mener du? Palpitations har vel ikke noe med hjertefølelsen å gjøre, er vel mer som svimmelhet? Anonymkode: 2cc33...50b
dillyduzit Skrevet 19. august 2017 #4 Skrevet 19. august 2017 (endret) Palpitations, også kalt heart palpitations er når hjertet hopper over et slag. Dette kan bli utløst av blant annet for lite søvn, koffein, stress, angst og vil dermed få tilleggsymptomer som svimmelhet, i sær ved angst. Sitat Palpitations are the perceived abnormality of the heartbeat characterized by awareness of cardiac muscle contractions in the chest: hard, fast and/or irregular beats. It is both a symptom reported by the patient and a medical diagnosis. Palpitation can be associated with anxiety and does not necessarily indicate a structural or functional abnormality of the heart, but it can be a symptom arising from an objectively rapid or irregular heartbeat. Palpitation can be intermittent and of variable frequency and duration, or continuous. Associated symptoms include dizziness, shortness of breath, sweating, headaches, and chest pain. Endret 19. august 2017 av dillyduzit 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #5 Skrevet 19. august 2017 1 minutt siden, dillyduzit skrev: Palpitations, også kalt heart palpitations er når hjertet hopper over et slag. Dette kan bli utløst av blant annet for lite søvn, koffein, stress, angst og vil dermed få tilleggsymptomer som svimmelhet, i sær ved angst. Hva er da lightheadness? Anonymkode: 2cc33...50b
dillyduzit Skrevet 19. august 2017 #6 Skrevet 19. august 2017 For lite blod til hjernen, type dersom du har tatt en blodprøve. Du får en følelse av at du kan besvime, kan komme av at du reiser deg opp for fort evnt tatt en blodprøve som nevnt. Et godt faglig utrykk; Blodtrykksfall. Lightheadedness heter det på engelsk. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #7 Skrevet 19. august 2017 21 minutter siden, dillyduzit skrev: For lite blod til hjernen, type dersom du har tatt en blodprøve. Du får en følelse av at du kan besvime, kan komme av at du reiser deg opp for fort evnt tatt en blodprøve som nevnt. Et godt faglig utrykk; Blodtrykksfall. Lightheadedness heter det på engelsk. Bør man oppsøke lege om man får det innimellom, fra liggende til stående? Anonymkode: 2cc33...50b
dillyduzit Skrevet 19. august 2017 #8 Skrevet 19. august 2017 Det kan være greit å få sjekket opp i det ja, kan blant annet være vitaminmangel. Det skjer med alle innimellom, men skjer det oftere og oftere, og du merker svimmelheten kommer sigende er det bare å få en time hos legen, ja.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #9 Skrevet 19. august 2017 7 minutter siden, dillyduzit skrev: Det kan være greit å få sjekket opp i det ja, kan blant annet være vitaminmangel. Det skjer med alle innimellom, men skjer det oftere og oftere, og du merker svimmelheten kommer sigende er det bare å få en time hos legen, ja. Nei ikke svimmelhet og slik. Har du det slik noenganger? Hvor ofte ca? Anonymkode: 2cc33...50b
dillyduzit Skrevet 19. august 2017 #10 Skrevet 19. august 2017 Jeg har det innimellom. Det kom ca hver gang jeg reiste meg opp, dro til legen og fant ut hvorfor (vitaminmangel). Nå får jeg det en sjelden gang.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #11 Skrevet 19. august 2017 3 minutter siden, dillyduzit skrev: Jeg har det innimellom. Det kom ca hver gang jeg reiste meg opp, dro til legen og fant ut hvorfor (vitaminmangel). Nå får jeg det en sjelden gang. Først sier du at du har det innimellom, også sier du at du har det sjeldent? Anonymkode: 2cc33...50b
dillyduzit Skrevet 19. august 2017 #12 Skrevet 19. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Først sier du at du har det innimellom, også sier du at du har det sjeldent? Anonymkode: 2cc33...50b La meg korrigere; jeg får det ca i gjennomsnitt 1 gang i uken/hver andre uke. Derav innimellom og sjeldent kontra hver dag, ved hver eneste oppreising.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #13 Skrevet 19. august 2017 24 minutter siden, dillyduzit skrev: La meg korrigere; jeg får det ca i gjennomsnitt 1 gang i uken/hver andre uke. Derav innimellom og sjeldent kontra hver dag, ved hver eneste oppreising. Jeg får det sånn som du også. Er dette noe alle mennesker opplever? Anonymkode: 2cc33...50b
dillyduzit Skrevet 19. august 2017 #14 Skrevet 19. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg får det sånn som du også. Er dette noe alle mennesker opplever? Anonymkode: 2cc33...50b Ja.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #15 Skrevet 19. august 2017 8 minutter siden, dillyduzit skrev: Ja. Er du sikker på det? Fordi jeg leser svært sjeldent om folk som lager tråder om dette, eller har bekymringer rundt dette. Tror nok at endel opplever det, men alle? Er vel litt å ta i Anonymkode: 2cc33...50b
applestories Skrevet 19. august 2017 #16 Skrevet 19. august 2017 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du sikker på det? Fordi jeg leser svært sjeldent om folk som lager tråder om dette, eller har bekymringer rundt dette. Tror nok at endel opplever det, men alle? Er vel litt å ta i Anonymkode: 2cc33...50b Det er sikkert fordi de fleste er så vant til det at man tenker ikke over det. Jeg får av og til hjertebank (det hodet mitt oversetter palpitations som), og lightheadedness har jeg fått noen ganger de siste dagene. Dette da på grunn av fysiske anstrengelser som jeg ikke er så veldig vant til. Hadde det begynt å skje hver dag hadde jeg nok, og det ville nok de fleste, begynt å ane ugler i mosen. Endret 19. august 2017 av applestories 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #17 Skrevet 19. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er du sikker på det? Fordi jeg leser svært sjeldent om folk som lager tråder om dette, eller har bekymringer rundt dette. Tror nok at endel opplever det, men alle? Er vel litt å ta i Anonymkode: 2cc33...50b At absolutt alle mennesker en eller annen gang mellom vugge og grav over kortere eller lengre tid opplever fenomenet? Meget trolig. Spør folk rundt deg. Det er like normalt som å være tett i nesa av og til. Alle opplever det også. Anonymkode: 5b074...85c 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #18 Skrevet 20. august 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Er du sikker på det? Fordi jeg leser svært sjeldent om folk som lager tråder om dette, eller har bekymringer rundt dette. Tror nok at endel opplever det, men alle? Er vel litt å ta i Anonymkode: 2cc33...50b Fordi folk ikke gidder å lage tråder om helt alminnelige kroppslige fenomener, langt mindre bekymre seg om det. At folk ikke lager tråder om det betyr ikke at folk flest ikke har det, det betyr at folk ikke tenker over det fordi det er så vanlig. Hvorfor du gidder å spekulere over det er heller interessant, har du helseangst? Du opprettet jo nettopp en egen tråd om det. Er du den samme med alle trådene om hjertestans for en stund siden? Skrivestilen er svært lik. Skaff hjelp. Psykolog. Anonymkode: fd798...958 2
sofie777 Skrevet 20. august 2017 #19 Skrevet 20. august 2017 Tråden er ryddet for spekulasjoner sofie777, mod
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #20 Skrevet 20. august 2017 Når man opplever lightheadness. Når bør man kontakte legen? Når de kommer hver dag eller uventet? Når hadde dere gjort det? Anonymkode: 2cc33...50b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå