Gå til innhold

Ikke kall folk rasister for ingenting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Mari Y skrev:

Jeg sier ikke at du skal mene det samme som meg, men at ikke alle meninger har samme verdi. Jeg kan ikke forvente at folk skal ha de samme meningene som meg, men jeg kan forsøke å få dem til å se ting fra en annen side. Du ville vel aldri ha hevdet at synspunktet 'jorda er flat', f eks, har samme verdi som synspunktet 'jorda er rund'? 

Dine meninger har ikke noe mer verdi enn andres. Veldig tydelig at du tror det.

Anonymkode: d3c82...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 20.8.2017 den 10.32, RoH skrev:

negroide der var ordet som kan erstatter ordet neger som begge er avledet av det latinske ordet nigger som betyr svart. Så bra det har jeg lett etter :). 

I prinsippet har vi alle fremmedfrykt, de som har minst grunn til å ha det har gjerne mest av det. 

Kan ikke se at det finnes så mange andre grunner enn at vi mennesker er 'programmert' på en slik måte. Vi som er vokst opp i Oslo, kjenner igjen fenomenet Oslo øst vs Oslo Vest, bare for å nevne et eksempel, og jeg mener at man har samme fenomenet i andre storbyer utenfor Norge.  'Gruppetekning' er nok mer eller mindre nedarvet fra naturen. Ser du dyreflokker, fungerer det på noenlunde samme måte. Dersom det kommer et dyr fra en annen flokk, så blir det fort krig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dine meninger har ikke noe mer verdi enn andres. Veldig tydelig at du tror det.

Anonymkode: d3c82...b78

Selvfølgelig tror jeg det. Skal jeg tillegge alle meninger noen verdi, bare fordi du har rett til å ytre dem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mari Y skrev:

Selvfølgelig tror jeg det. Skal jeg tillegge alle meninger noen verdi, bare fordi du har rett til å ytre dem? 

Ja, du tror det fordi du tror du er så jævla mye bedre enn alle andre. At du TROR dine meninger er bedre, gjør det ikke til fakta. 

Anonymkode: d3c82...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
1 time siden, Mari Y skrev:

Selvfølgelig tror jeg det. Skal jeg tillegge alle meninger noen verdi, bare fordi du har rett til å ytre dem? 

Hvorfor mener du at noen meninger ikke har verdi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du tror det fordi du tror du er så jævla mye bedre enn alle andre. At du TROR dine meninger er bedre, gjør det ikke til fakta. 

Anonymkode: d3c82...b78

Vel, jeg forsøker i det minste å basere mine meninger på fakta. Man vet jo at det finnes meninger der ute som er hinsides all fornuft, og ikke fakta- relatert, pga konkrete bevis. Tror du f eks at synspunktet jorda er flat er relevant, bare fordi det er lov å mene det? Selvfølgelig er det lov å mene det, men det tar ikke bort det faktum at det ikke stemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, Rosetelys skrev:

Hvorfor mener du at noen meninger ikke har verdi?

Fordi det ikke er noen hold i dem. Derfor har de heller ingen verdi. Det skal være lov å gi uttrykk for dem, men det gjør dem ikke automatisk noe mer riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mari Y skrev:

Kan ikke se at det finnes så mange andre grunner enn at vi mennesker er 'programmert' på en slik måte. Vi som er vokst opp i Oslo, kjenner igjen fenomenet Oslo øst vs Oslo Vest, bare for å nevne et eksempel, og jeg mener at man har samme fenomenet i andre storbyer utenfor Norge.  'Gruppetekning' er nok mer eller mindre nedarvet fra naturen. Ser du dyreflokker, fungerer det på noenlunde samme måte. Dersom det kommer et dyr fra en annen flokk, så blir det fort krig. 

Skal love det at det er lavere toleranse for innvandring på Lesjaskog enn det er på Grynløkka. Om denne skepsis er sunn, rasjonell, eller bortkastet kan vi sikkert diskutere til vi blir blå i ansiktet. Jeg for min del er stor tilhenger av kvinnelig innvandring, alt for lite av vakre kvinnelige innvandrere i passende aldre og fasong.   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...