Gå til innhold

Hvilken trening etter graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har etter en lang og stillesittende graviditet endelig kommet meg til uke 6 etter fødselen, og er klar for å begynne å trene igjen. Bekkenet er fremdeles litt kranglete, så hva kan jeg begynne med som er skånsomt? Jeg prøvde å spørre legen, men han ante ikke. Jeg vil jo nødig gå på en smell, hvor jeg begynner feil og for hardt. Jeg elsker å jogge, men det utgår vel? Jeg har  tilgang på treningssenter men ikke  med gruppetimer, så det må være noe jeg kan trene. Forslag?

Anonymkode: bae61...dea

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har etter en lang og stillesittende graviditet endelig kommet meg til uke 6 etter fødselen, og er klar for å begynne å trene igjen. Bekkenet er fremdeles litt kranglete, så hva kan jeg begynne med som er skånsomt? Jeg prøvde å spørre legen, men han ante ikke. Jeg vil jo nødig gå på en smell, hvor jeg begynner feil og for hardt. Jeg elsker å jogge, men det utgår vel? Jeg har  tilgang på treningssenter men ikke  med gruppetimer, så det må være noe jeg kan trene. Forslag?

Yoga!

Skrevet
9 minutter siden, Cyrus skrev:

Yoga!

Har ikke tilgang på det dessverre. Har jo YouTube, men bør man ikke ha litt opplæring i yoga før man trener på egenhånd?

ts

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke tilgang på det dessverre. Har jo YouTube, men bør man ikke ha litt opplæring i yoga før man trener på egenhånd?

ts

Opplæringa får du jo på youtube. Det er fantastisk god trening for kjernemuskulatur og mobilitet. Også kan det gjøres stort sett hvor som helst

Skrevet
52 minutter siden, Cyrus skrev:

Opplæringa får du jo på youtube. Det er fantastisk god trening for kjernemuskulatur og mobilitet. Også kan det gjøres stort sett hvor som helst

syntes det som regel er ganske ymse med det.. har du et godt eksempel+

ts

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

syntes det som regel er ganske ymse med det.. har du et godt eksempel+

ts

Et bedre alternativ er vel at du bare forteller at du ikke har lyst til å prøve yoga?? Så sparer vi oss begge for energi og tid 😄

Skrevet

Har du vært flink til å trene bekkebunnsmuskulaturen?

Skrevet

Trilleturer 😊

Styrketrening med baby som vekt.

yoga som blir nevnt over her. 

Skrevet
2 timer siden, Nerine_ skrev:

Har du vært flink til å trene bekkebunnsmuskulaturen?

Ja, det er det jeg har gjort siden fødsel. Har fulgt den 'knipeøvelser'-appen...

ts

Skrevet

Noen som har tips til skånsom kardio?

Ts

Skrevet
2 timer siden, Frøken_fjong1 skrev:

Trilleturer 😊

Styrketrening med baby som vekt.

yoga som blir nevnt over her. 

Har gått mye trilleturer, men merker at bekkenet blir litt sliten av det...

ts

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har gått mye trilleturer, men merker at bekkenet blir litt sliten av det...

ts

Om du sliter med bekkenet etter graviditet/fødsel , så tror jeg du har rett på gratis fysioterapi. Da kan du jo få treningsopplegg der 😊

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er det jeg har gjort siden fødsel. Har fulgt den 'knipeøvelser'-appen...

ts

Bra! Der slurver mange. Veldig viktig å få kontroll på bekkenbunnsmuskulaturen før man begynner med styrke iallefall.

Skrevet
52 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

Om du sliter med bekkenet etter graviditet/fødsel , så tror jeg du har rett på gratis fysioterapi. Da kan du jo få treningsopplegg der 😊

Ja, men fastlegen vil 'se det an', er litt irritert på det egentlig, jeg har allerede sett det an i 6 uker, men men...

ts

Skrevet
23 minutter siden, Nerine_ skrev:

Bra! Der slurver mange. Veldig viktig å få kontroll på bekkenbunnsmuskulaturen før man begynner med styrke iallefall.

Ja, merker det jo bare jeg hoster at jeg må være bevisst. Tenkte egentlig starte med kardio uansett, da jeg har et par kilo jeg vil kvitte meg med...

ts

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, merker det jo bare jeg hoster at jeg må være bevisst. Tenkte egentlig starte med kardio uansett, da jeg har et par kilo jeg vil kvitte meg med...

ts

Kanskje svømming hadde vært greit? Sånn inntil bekkenet er 100% igjen

Skrevet
26 minutter siden, Nerine_ skrev:

Kanskje svømming hadde vært greit? Sånn inntil bekkenet er 100% igjen

Ja, kanskje det. Takk for tips!

ts

Skrevet

Hva med ergometersykkel på treningssenter? Evt ellipsemaskin - steppemaskin m armer, begynne med lav motstand? Man må jo kjenne etter, men ser for meg at dette er mulig. Ville dog sjekket mulighet for fysioterapi og veiledning derfra. 

Er selv glad i cardiotrening og skjønner deg godt (yoga er jo noe helt annet synes jeg, sikkert sunt, men på en annen måte - synes selv det er veldig kjedelig, har forsøkt helhjertet). Har ikke selv hatt uttalte bekkenproblemer, men kjente jo at jeg var litt slakk i hoftene mot slutten av forrige svangerskap og ukene etter fødsel. Løping gikk dårlig mht inkontinensen de første månedene, men etterhvert gjorde jeg det tross noen lekkasjer (hadde jo bind da). Men jeg begynte m sykkel og ellipsemaskin. Samt noe vekttrening da og mye gåturer. 

Anonymkode: bca30...d30

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har tips til skånsom kardio?

Ts

Yoga kan være skånsom kardio. Gå på YouTube og finn en instruktør du liker. Det er virkelig ikke så komplisert som det virker. Det trener kjernemuskulaturen, kondis, generell styrke, kroppsbeherskelse og stabilitet. Hvis du får ubehag utover stølhet gjør du andre øvelser. 

Anonymkode: 2057b...820

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Yoga kan være skånsom kardio. Gå på YouTube og finn en instruktør du liker. Det er virkelig ikke så komplisert som det virker. Det trener kjernemuskulaturen, kondis, generell styrke, kroppsbeherskelse og stabilitet. Hvis du får ubehag utover stølhet gjør du andre øvelser. 

Anonymkode: 2057b...820

Yoga er da styrke/kjernemuskulaturen trening? Har du et tips til en bra video? Jeg har prøvd yoga på YouTube, men syntes det er vanskelig. Jeg er nybegynnner på det og får det ikke til med pusten. Mulig jeg ikke har funnet riktig video, men jeg får lite ut av det.

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...