Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg er så i tvil om hva jeg skal gjøre, er sliten, slapp og veldig frustrert 😭 Skriver her for å høre om noen har noen gode råd eller bare støtte... 

Jeg er gravid i 1. trimester, og er nå på 5. dag med diaré. Diareen er helt flytende, gul, og kommer ca hver halvtime. Har i tillegg smerter øverst i magen, spesielt ved bevegelse. Får i meg minimalt med mat, og er da følgelig slapp og veldig svimmel. Prøver å drikke så mye som mulig, både vann, juice og Biola. Avføringen kommer ca hver halvtime, og kommer så plutselig at jeg såvidt rekker frem til do. På natten går det ofte galt og jeg ender opp med å måtte vaske badet og dusje meg selv før jeg kan gå til sengs igjen.

Var i kontakt med legevakt dag 2 som ba meg avvente. Var i kontakt med legekontoret dag 3 (torsdag) som sa at legen skulle i løpet av neste uke (!). Ringte legekontoret igjen på fredag og de sa at legen hadde fått beskjed om å ringe meg men hun visste ikke når.. Ringte legevakten i dag igjen og fikk snakke med sykepleier der, hun mente det var magevirus men at jeg burde komme meg til lege for kontroll. 

For å komme meg til lege må jeg ta buss/trikk/gå i ca en time, noe som er svært utfordrende i denne tilstanden. Fikk anbefalt å gå på apoteket og kjøpe tabletter som kunne lindre diareen midlertidig, men har lest pakningsvedlegget på nett og ingen av de er for gravide :(  Man må konsultere lege før man tar noen av de... 

Er det noen som har noen gode råd eller tips til meg? 

Er også alene hjemme, og må klare meg gjennom dette på egen hånd. 

Anonymkode: f10ca...4ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, stakkars deg. Bland tre spiseskjeer med potetmel i vann. Få i deg ris. 

Ønsker deg lykke til og god bedring 

Skrevet

Bland 1 ts med salt og 1 ss sukker i 1liter kokt vann.    Også litt ihjel kokt ris kokt i mye vann så du kan drikke stivelsesvannet. Kylling uten krydder og ristet loff med litt smør. God bedring!!😩

Skrevet

Her ville jeg spandert taxi til legevakten. Det er ikke bra å være så dårlig, og særlig ikke så tidlig i svangerskapet! Neste gang du har behov for akutt legetime må du kreve det! Legen kan ha glemt å ringe deg igjen, men da burde de satt deg direkte over neste gang du ringte!

Ønsker deg god bedring! 

Anonymkode: b8a8b...3c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...