Gå til innhold

Kan det være overgangsalderen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mensen har de siste 5 mnd gått fra å være 5-7 dager til å vare 2-3 dager. Den er regelmessig, noe som egentlig er rart siden jeg har PCOS. Jeg går ikke på noen hormonprevensjon. Jeg er 35 år. 

Jeg vet at moren min kom relativt sent i overgangsalderen. Mener også å ha lest at det er arvelig når man kommer i overgangsalderen. Men det er vel ingen regel? 

Kan jeg virkelig komme i overgangsalderen nå? Jeg har ingen andre symptomer. Blir fort varm, men ikke så ille som man hører om. Har hatt den varmen i et par år tenker jeg. Så regner egentlig med at det ikke er et overgangsalder symptom.

Anonymkode: 40b39...8ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syklusen skifter gjennom et liv, tror ikke du har kommet i overgangsalder.

Anonymkode: 0a07f...99e

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mensen har de siste 5 mnd gått fra å være 5-7 dager til å vare 2-3 dager. Den er regelmessig, noe som egentlig er rart siden jeg har PCOS. Jeg går ikke på noen hormonprevensjon. Jeg er 35 år. 

Jeg vet at moren min kom relativt sent i overgangsalderen. Mener også å ha lest at det er arvelig når man kommer i overgangsalderen. Men det er vel ingen regel? 

Kan jeg virkelig komme i overgangsalderen nå? Jeg har ingen andre symptomer. Blir fort varm, men ikke så ille som man hører om. Har hatt den varmen i et par år tenker jeg. Så regner egentlig med at det ikke er et overgangsalder symptom.

Anonymkode: 40b39...8ae

Du kan få legen til og ta blodprøve der finner de ut hormonnivået ditt. Det er ingen regel at man følger sin mor ang overgangsalderen Min mor var 46 og jeg er passert 50 og enda ingen overgangsalder.  Men syklusen endrer seg og når man blir eldre så du kan være i starten. De sier jo at man starter prosessen ca 10 år før man kommer i den. 

Anonymkode: 912fa...f4e

Skrevet

Moren min hadde ingen symptomer på overgangsalder overhodet. Hun har noen av dem nå derimot, men hun er 72. 

Anonymkode: 4338d...a5e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...