AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #1 Del Skrevet 18. august 2017 Jeg våkner så ofte i løpet av natta, og det ødelegger søvnen totalt. Jeg blir helt utslitt, og er så trøtt hel dagen. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg våkner. Jeg sovner som regel greit, men kan våkne 2-5 ganger i løpet av natta. Enten sovner jeg med en gang igjen, eller så ligger jeg våken en times tid før jeg klarer å sovne igjen. Det er ingen lyder eller lys jeg våkner av. Jeg bor alene, så vekkes ikke av andre familiemedlemmer. Det er også helt mørkt i rommet. Vet dere hva det kan komme av at man våkner sånn? Er det noe man kan gjøre for å forhindre det? Noen erfaringer? Anonymkode: 58302...9e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #2 Del Skrevet 18. august 2017 Når legger du deg? Anonymkode: 88206...c0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #3 Del Skrevet 18. august 2017 Jeg legger meg 22, og står opp 5.30. Sovner som regel ganske kjapt Anonymkode: 58302...9e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #4 Del Skrevet 18. august 2017 Når i søvnfasen våkner du? Anonymkode: 5d684...de1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #5 Del Skrevet 18. august 2017 Det varierer litt når jeg våkner, men våkner ofte mellom kl 01-04. Våkner gjerne hver time. ligger ofte våken en time mellom kl 02-03. Den andre gangene jeg våkner sovner jeg som regel fort igjen, men det er nok til at jeg er ødelagt dagen etter. Anonymkode: 58302...9e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 18. august 2017 #6 Del Skrevet 18. august 2017 Har ingen råd, men følger tråden for jeg sliter med det samme bortsett fra at jeg gjerne våkner 3:30 omtrent. Det virker som jeg sover noe bedre dersom jeg legger meg tidlig (før 23) men siden du alt legger deg ca. 22 så gjelder sikkert ikke det for deg. Har hatt det slik i mange år, men finner liksom ikke noen løsning hva jeg enn prøver. Har sjelden problemer med innsovning. Sovner gjerne før 10 minutter er gått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Springfjær Skrevet 18. august 2017 #7 Del Skrevet 18. august 2017 Sliter med det samme. Noen netter sover jeg så tungt at jeg blir helt forvirret når jeg våkner av alarmen om morran. Andre netter våkner jeg HELE tiden! Skikkelig slitsomt 😐 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #8 Del Skrevet 18. august 2017 Jeg har det også sånn. Våkner alltid en gang i timen hele natten gjennom, noen ganger er det ekstra ille og jeg våkner oftere. Har prøvd ut div. legemidler, men ingeting hjelper og fastlegen sier at jeg bare må lære meg å leve med det. Anonymkode: 94085...2cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #9 Del Skrevet 18. august 2017 Kanskje det er naturlig når man er alene, at man er mer på vakt? Anonymkode: 9d871...043 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #10 Del Skrevet 18. august 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg våkner så ofte i løpet av natta, og det ødelegger søvnen totalt. Jeg blir helt utslitt, og er så trøtt hel dagen. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg våkner. Jeg sovner som regel greit, men kan våkne 2-5 ganger i løpet av natta. Enten sovner jeg med en gang igjen, eller så ligger jeg våken en times tid før jeg klarer å sovne igjen. Det er ingen lyder eller lys jeg våkner av. Jeg bor alene, så vekkes ikke av andre familiemedlemmer. Det er også helt mørkt i rommet. Vet dere hva det kan komme av at man våkner sånn? Er det noe man kan gjøre for å forhindre det? Noen erfaringer? Anonymkode: 58302...9e7 Vel, det kan jo være alt mulig. Folk våkner oftere når de er syke eller lider av annet fysisk ubehag, de våkner oftere om de er utsatt for uvante lyder og lettere om de er utrygge, rastløse, stresset eller på annen måte ikke klarer slappe helt av. At det er mørkt og stille tenker jeg ikke har betydning - dersom du har en grei og trygg søvn så skal verken kjent lyd eller lys være i stand til å vekke deg. Men dersom du har det mørkt og stille fordi du ellers ikke får sove så tenker jeg at punktet med "utrygg, rastløs, stresset eller på annen måte ikke klarer slappe helt av" er din årsak. Anonymkode: 25591...c68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #11 Del Skrevet 18. august 2017 Kan det være at du har mye å tenke på? Mange bekymringer? Anonymkode: 2b7e4...600 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå