Ronaldo85 Skrevet 17. august 2017 #1 Skrevet 17. august 2017 (endret) . Endret 12. september 2017 av Steffieboy
BeautyBox Skrevet 17. august 2017 #2 Skrevet 17. august 2017 (endret) 10 minutter siden, Steffieboy skrev: Føler det er noe galt med meg, siden jeg reagerer sterkt på ting. Enkelte forandringer i livet får meg til å grine. Og spesielt handler det om tap av mennesker i livet mitt (utenom dødsfall). Det trenger ikke være veldig triste ting, men jeg er VELDIG nostalgisk og savner fort ting og tider som har vært. Jeg syns det er kjipt at ting forandrer seg, og at mennesker, spesielt barn, fases sakte ut av livet ditt. Jeg vet ikke hvorfor jeg er slik. Det er ikke veldig mandig. Men hvordan kan jeg få faenskapen til å forsvinne? Jeg skulle ønske jeg var kaldere og mer kynisk. Kan jeg trene det opp selv? Jeg er helt lik som deg, og har tenkt akkurat det samme som deg tidligere: Hvorfor er jeg så sensitiv og sårbar? Hvordan slutte å være det? Osv. Det eneste som (endelig) har gjort meg godt er at jeg har akseptert hvem jeg er. Jeg ER sensitiv, jeg ER emosjonell. Jeg reagerer sterkt på ting og sånn er det bare. Etter at jeg begynte å akseptere meg selv, har jeg også gitt mer faen i hva andre mener om meg og jeg aksepterer også følelsene mine når de kommer - da forsvinner de også fortere enn når jeg hadde vanskelig for å takle dem. For jeg vet at for meg er det nødvendig å bruke tid på å bearbeide følelser! Så mitt råd er - lik deg selv bedre, vær mer glad i deg selv for at du har et så sensitivt indre. Til slutt vil du elske deg selv for det og se på det som en kvalitet! Det er som oftest vi som kan lese andres uttrykk og følelser best, selv om det kan være utfordrende å ta innover seg alle mulige inntrykk og følelser hele tiden. Vi må bare bearbeide dem før vi kan gå videre med alt annet Endret 17. august 2017 av BeautyBox 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #3 Skrevet 17. august 2017 Det å være følsom kan være en stor styrke i det å jobbe med mennesker fordi du har den emosjonelle og empatiske kompetansen boende i deg. Så er det nok flere enn du tror som er følsomme men en del utvikler et hardt skall eller attityde slik at det kanskje ikke oppfattes like lett av andre. Det viktigste er å plukke seg selv opp etter en stund om du føler nederlag eller er trist av noe og ikke grave deg ned i tristheten eller følelsene. For en ting ved det å være følsom er at det er veldig lett å synes synd på seg selv og stoppe opp. Anonymkode: df872...cf6 1
Ronaldo85 Skrevet 20. august 2017 Forfatter #4 Skrevet 20. august 2017 (endret) På 17.8.2017 den 22.02, AnonymBruker skrev: På 17.8.2017 den 21.52, BeautyBox skrev: Endret 12. september 2017 av Steffieboy
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #5 Skrevet 20. august 2017 1 minutt siden, Steffieboy skrev: Det kan være en styrke, men ikke når følelsene kan ta overhånd. Når jeg tenker over det, har jeg jo et hardt skall selv. Jeg viser følelser i form av glede og medfølelse osv, men aldri de innerste tankene jeg føler er for vanskelige. Det viktigste er nok hva du gjør med livet ditt i forhold til dine kvaliteter og styrker. Anonymkode: df872...cf6
Gjest noe tilfeldig Skrevet 20. august 2017 #6 Skrevet 20. august 2017 På 17.8.2017 den 21.43, Steffieboy skrev: Føler det er noe galt med meg, siden jeg reagerer sterkt på ting. Enkelte forandringer i livet får meg til å grine. Og spesielt handler det om tap av mennesker i livet mitt (utenom dødsfall). Det trenger ikke være veldig triste ting, men jeg er VELDIG nostalgisk og savner fort ting og tider som har vært. Jeg syns det er kjipt at ting forandrer seg, og at mennesker, spesielt barn, fases sakte ut av livet ditt. Jeg vet ikke hvorfor jeg er slik. Det er ikke veldig mandig. Men hvordan kan jeg få faenskapen til å forsvinne? Jeg skulle ønske jeg var kaldere og mer kynisk. Kan jeg trene det opp selv? Herregud for en nydelig egenskap! Elsk degselv for det, finnes mer enn nok av avstumpede "basic bitches"
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #7 Skrevet 20. august 2017 3 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Herregud for en nydelig egenskap! Elsk degselv for det, finnes mer enn nok av avstumpede "basic bitches" Det skal være sikkert og visst (!) Anonymkode: df872...cf6
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #8 Skrevet 20. august 2017 Du høres ut som et fint menneske Jeg tenker at det å være følsom for forandringer når det gjelder mellommenneskelige relasjoner er en veldig fin ting. Det viser at du setter pris på det du har! Men at det kan bli et problem dersom du til stadighet "henger igjen" i fortiden i stedet for å sette pris på det som er her og nå, og det som kommer. Forandringer trenger ikke alltid være noe negativt, og av og til er de nødvendig. Mange forandringer er også forventet, som at barn blir ungdom og videre voksen. Min samboer er også veldig nostalgisk og savner tider som har vært. Det er ofte veldig fint å høre på, men til tider litt sårt for meg. For jeg er jo her NÅ, og vi har fremtiden sammen - ikke hele fortiden. Livet forandrer seg hele tiden, og det må vi bare akseptere. Og er det noen du gjerne vil ha videre i livet ditt, kanskje du får det til? Anonymkode: 1d9d9...095
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #9 Skrevet 21. august 2017 Du virker som en veldig fin mann. Hadde det ikke vært for at jeg er så høy og lite pen, hadde jeg sikkert prøvd å ta kontakt. Vi høres ut som vi er veldig like. <3 Anonymkode: 0b76f...418
Ronaldo85 Skrevet 22. august 2017 Forfatter #10 Skrevet 22. august 2017 (endret) På 21.8.2017 den 14.36, AnonymBruker skrev: Endret 12. september 2017 av Steffieboy
Ronaldo85 Skrevet 22. august 2017 Forfatter #11 Skrevet 22. august 2017 (endret) På 20.8.2017 den 22.42, Raven.WritingDesk skrev: På 20.8.2017 den 22.52, AnonymBruker skrev: Endret 12. september 2017 av Steffieboy
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå