Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har blitt anbefalt å prøve å ta kontakt med forlag for å høre om de kan bruke noen fotografier jeg har tatt til omslag eller lignende. Hvordan ville dere gått frem for å gjøre dette? Hvordan skal jeg spørre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har blitt anbefalt å prøve å ta kontakt med forlag for å høre om de kan bruke noen fotografier jeg har tatt til omslag eller lignende. Hvordan ville dere gått frem for å gjøre dette? Hvordan skal jeg spørre?

Send mail til blader og forlag og send en forespørsel :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Men hvordan skal jeg skrive det? Jeg er så fryktelig dårlig til å formulere meg i slike forespørseler.

Hvordan høres dette ut?:

"Jeg har tatt en del bilder og lurte på om dette var noe som kunne være av interesse for dere i form av omslag eller lignende. Dere kan om ønskelig besøke min hjemmeside for å se noen av bildene jeg har tatt."

Gjest Anonymous
Skrevet
Men hvordan skal jeg skrive det? Jeg er så fryktelig dårlig til å formulere meg i slike forespørseler.

Hvordan høres dette ut?:

"Jeg har tatt en del bilder og lurte på om dette var noe som kunne være av interesse for dere i form av omslag eller lignende. Dere kan om ønskelig besøke min hjemmeside for å se noen av bildene jeg har tatt."

Jeg synes du skal være mer selvsikker. Ikke bruke ord og vendinger som "en del bilder", "lurte på" eller "om ønskelig".

Hva med:

Hei!

Jeg ønsker med dette å gjøre dere oppmerksomme på min hjemmeside som dere kan finne på følgende adresse:

xxxxxxxxxxx

Her finnes fotografier av diverse motiver som xxx, xxx, xxx og xxx etc. (f.eks. natur, mennesker, dyr, diverse gjenstander).

Jeg vil oppfordre dere til å besøke siden for å se om dere finner fotografier som forlaget kan bruke til omslag eller illustrasjon.

Ta evt. kontakt med meg på telefon xx xx xx xx eller på e-mail: [email protected]

Med vennlig hilsen xxx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...