Gå til innhold

Kan dere diagnosere meg...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er høygravid og er derfor hos legen annen hver uke,  gidder derfor ikke bestille enda en time... Er uansett ikke noe kritisk.. 

Så da tenkte jeg å få dere til å komme med forslag til diagnoser og alternative behandlingsløsninger :)

Jeg hoster og hoster og hoster..  Natt og dag, tørrhoste, det kommer ikke noe slim. Jeg klør på en måte i lungene og klarer ikke la være å hoste..

Allmenntilstanden er ellers ganske god,  jeg jobber som vanlig og trener rolig. 

Jeg er ganske allergisk, vet ikke om det har noe med saken å gjøre... Men har ikke hostet før

Hva feiler det meg? :P

Anonymkode: 2e001...28b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan utvikle en form for svangerskapsastma. Det kan være allergi. En forkjølelse som ikke slipper fordi lungene dine ikke har samme plassen som før. 

Anonymkode: 6a35d...b19

Skrevet

Kan være plasmabakterie, men det må legen ta test av. Jeg hadde en gang en hoste som aldri gikk vekk. Jeg var ikke syk og hadde god allmentilstand, men hosten ga seg aldri. Det var en sterk hoste altså. Det var plasmabakterie jeg hadde. Viss det er det, så er det kun medisiner som tar knekken på det, tror jeg. Men det må en fagperson vurdere. 

Kanskje du skal bestille en ekstra time viss det går utover hverdagen? Du skal jo snart føde og ta vare på et lite barn, så du må jo samle krefter.

Skrevet

Dette er ikke symptomer du skal få vurdert av anonyme mennesker på et nettforum. Hvorfor i all verden vil du ikke snakke med legen din om dette?

Anonymkode: 1552e...943

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk kikhoste i et av mine svangerskap. Jeg var vaksinert, men det var mange år siden, så vaksinen hadde ikke effekt lenger. Pga at kikhoste er veldig farlig for spebarn og jeg var i 3. trimester, fikk jeg antibiotika for dette og ble kvitt hosten innen få dager. Jeg ville sjekket med legen om jeg var deg. Om det er kikhoste må behandlingen komme i gang ganske kjapt, da sykdommen går over i en "annen fase" eller noe etter hvert og da virker visst ikke antibiotika og hosten kan fortsette i månedsvis.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke symptomer du skal få vurdert av anonyme mennesker på et nettforum. Hvorfor i all verden vil du ikke snakke med legen din om dette?

Anonymkode: 1552e...943

Fordi det ikke er noe alvorlig som kan ramme barnet. Og fordi jeg var hos legen på mandag og skal dit om 1 uke igjen...  Orker ikke løpe til legen annenhver dag. 

Folk her kan jo ha en teori om hva som feiler meg. Jeg hadde ikke gjort dette om det var noe galt med barnet mitt

Ts

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Sera D skrev:

Jeg fikk kikhoste i et av mine svangerskap. Jeg var vaksinert, men det var mange år siden, så vaksinen hadde ikke effekt lenger. Pga at kikhoste er veldig farlig for spebarn og jeg var i 3. trimester, fikk jeg antibiotika for dette og ble kvitt hosten innen få dager. Jeg ville sjekket med legen om jeg var deg. Om det er kikhoste må behandlingen komme i gang ganske kjapt, da sykdommen går over i en "annen fase" eller noe etter hvert og da virker visst ikke antibiotika og hosten kan fortsette i månedsvis.

Åh..æsj, hvordan utarter kikhoste seg da? Og hvordan diagnoseres det? Jeg har så utrolig lite lyst til å ta antibiotika.  Jeg driver å bygger opp tarmbakteriene mine til å bli best mulig akkurat nå før baby kommer. 

Men jeg kommer jo selvfølgelig til å ts det om det ikke er noen annen løsning

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Gå å prat med legen din, han/hun er den som kan gi deg en diagnose.

Skrevet
42 minutter siden, Mass skrev:

Kan være plasmabakterie, men det må legen ta test av. Jeg hadde en gang en hoste som aldri gikk vekk. Jeg var ikke syk og hadde god allmentilstand, men hosten ga seg aldri. Det var en sterk hoste altså. Det var plasmabakterie jeg hadde. Viss det er det, så er det kun medisiner som tar knekken på det, tror jeg. Men det må en fagperson vurdere. 

Kanskje du skal bestille en ekstra time viss det går utover hverdagen? Du skal jo snart føde og ta vare på et lite barn, så du må jo samle krefter.

Takk for svar, er bare en uke til neste legetime, så får prøve å holde ut frem til det. Vil gjerne være kvitt hosten før fødsel ja, men er noen uker igjen.

Hvordan foregikk testen du måtte ta? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, er bare en uke til neste legetime, så får prøve å holde ut frem til det. Vil gjerne være kvitt hosten før fødsel ja, men er noen uker igjen.

Hvordan foregikk testen du måtte ta? 

Jeg tror det var en blodprøve som ble sendt inn til analyse. Er så mange år siden. Jeg fikk medisiner med en gang siden han var ganske sikker, men jeg var jo ikke gravid.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Åh..æsj, hvordan utarter kikhoste seg da? Og hvordan diagnoseres det? Jeg har så utrolig lite lyst til å ta antibiotika.  Jeg driver å bygger opp tarmbakteriene mine til å bli best mulig akkurat nå før baby kommer. 

Men jeg kommer jo selvfølgelig til å ts det om det ikke er noen annen løsning

Nå er dette noen år siden, så husker ikke helt, men husker jeg hostet og hostet hele tiden, natt og dag. Var hos jordmor på en vanlig kontroll og da hun så hvordan jeg hostet, ble hun litt bekymret for at de voldsomme hosteanfallene skulle sette i gang fødselen for tidlig (jeg hadde født et barn prematurt noen år før, så hun var litt ekstra på vakt). Da jeg i tillegg fortalte at svigermor hadde testet positivt på kikhoste noe uker før, sendte meg inn til legen for en sjekk med det samme. Legen trodde ikke det var noe farlig, men tok en blodprøve og sendte meg hjem. Neste dag fikk jeg tlf fra legen. Prøven var positiv og jeg måtte komme inn for å få antibiotika for å unngå potensielle smitte av babyen etter fødsel.

Skrevet

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen

sofie777, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...