Gjest Blondie65 Skrevet 21. august 2017 #61 Skrevet 21. august 2017 Jeg ser at du og kjæresten har et fullstendig kolliderende syn på alkohol. Typen din drikker ikke selv og liker ikke at du drikker. Du sier at du skal "prøve å skjerpe deg", men sannheten er at du ikke er istand til å drikke litt - du blir full hver gang. Det kan godt være at sammenlignet med venner og andre så er du ikke spesielt full i disse situasjonene, men kjæresten din er uenig, han liker deg ikke full. Og kjæresten din har valgt en utrolig umoden metode for å få deg til å falle i kne - the silent treatment. Nå har du nok en gang lovet gull og grønne skoger - som du mest sannsynlig er helt ute av stand til å holde - og nåde deg hvis kjæresten ser deg for full igjen, da har du nok en uke i "silent treatment" helvete. Nå, TS, synes du dette høres ut som et sunt og balansert forhold å basere fremtiden på? Liker du å bli kontrollert i senk?
Bakepulver Skrevet 21. august 2017 #62 Skrevet 21. august 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Han har jo brukt ordene sine før til å forklare hva han mener og føler om drikkingen hennes. Hun har sagt hun skal skjerpe seg, men fortsetter. Det er hun som holder han på pinebenken ved å gi håp om endring når hun ikke følger det opp. Han har vist tolmodighet siden dette med drikkingen har vært et tema og et problem de har snakket om før. Men ja, dette forholdet er nok ikke liv laga når de har så ulikt syn på det å respektere og ta hensyn til hverandre, og såpass ulikt syn på alkoholforbruk. Anonymkode: 198c1...56c Du vet da ikke om han er en tolmodig eller en kontrollerende mann! Han fremstår mer som en belærende far enn kjæreste i mine øyne!
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #63 Skrevet 21. august 2017 8 minutter siden, Bakepulver skrev: Du vet da ikke om han er en tolmodig eller en kontrollerende mann! Han fremstår mer som en belærende far enn kjæreste i mine øyne! Kan ikke du bare la være å være sammen med han da? Anonymkode: 5533e...fb0
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #64 Skrevet 21. august 2017 22 minutter siden, Blondie65 skrev: Nå, TS, synes du dette høres ut som et sunt og balansert forhold å basere fremtiden på? Liker du å bli kontrollert i senk? Kontrollert i senk. Ignorert i senk. De er jo tydeligvis ikke fornøyd, noen av de to. Blir for dumt at de som liker drikkingen bedre enn stillheten tror de har retten på sin side. Anonymkode: 5533e...fb0
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #65 Skrevet 21. august 2017 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! TS her. Jeg vil bare komme med en liten oppdatering på dette, da jeg faktisk endelig har fått svar fra kjæresten! Som de fleste her inne har sagt, så har faktisk det største problemet vært alkoholen. Men ikke fordi jeg drikker hele tiden, men fordi jeg har de siste blitt ganske full. Dette er selfølgelig noe jeg angrer på, og som jeg kommer til å gjøre noe med. Det har gått langt over streken, og det har såret kjæresten min. Han ville ikke snakke med meg, fordi han ville jeg skulle skjønne alvoret. Han blir bekymret for meg når jeg er ute hver helg, når jeg er full og han er i ett annet land. Han kan ikke komme og hjelpe meg om det skal skje noe. Han kan ikke dytte unna gutter om de skulle prøve seg, eller følge meg hjem. Så han har rett og slett vært bekymret for meg, og for at jeg skulle skjønne dette, valgte han å ignorere. Om jeg syntes dette er riktig ? Nei, det gjør jeg ikke. Jeg syntes det er feil av meg å gå ut å drikke og bli så full når jeg har kjæreste, men jeg syntes ikke det er riktig at han skal ignorere meg på den måten han har gjort for at jeg skal skjønne det. Jeg hadde skjønt dette om han også hadde kjeftet på meg, og sagt klart ifra hva han mener. Jeg syntes det blir feil å skulle kontrollere noen i ett forhold. Jeg har verken spist eller sovet hele uken fordi jeg ikke har fått tak i han, så litt pyskisk terror er det nok, spesielt når han vet hvor bekymret jeg blir. Han kunne taklet det på en annen måte, og jeg sa klart ifra til han hva jeg mente om det. Han har lovet å aldri gjøre det igjen, så lenge jeg lover å passe på alkohol-intaket, noe jeg kommer til å holde. Så da har vi vertfall fått enn oppklaring på hva som faktisk var problemet! Og vi har funnet en løsning på det. Det blir tur på meg, og forhåpentligvis blir dette en fin tur:) Anonymkode: b1c7e...16c Du vil heller at han skal kjefte enn å ignorere deg? Kjefting er jo terror! Han synes sikkert også at du skulle oppført deg annerledes. Anonymkode: 5533e...fb0
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #66 Skrevet 21. august 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Begge skjønn driver med psykisk terror. Men siden menn er sterkere og kan bruke vold som virkemiddel btuker kvinner psykisk terror i større skala da de er svake iforhold til menn. Så jo jeg har forsatt rett Anonymkode: e4309...edc Begge kjønn kan gjøre begge deler. Herlighet. Og btw så er det ikke ok noen av delene uansett kjønn. At menn er sterkere fysisk er en annen historie. Jeezes Anonymkode: d239c...aba 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #67 Skrevet 21. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! TS her. Jeg vil bare komme med en liten oppdatering på dette, da jeg faktisk endelig har fått svar fra kjæresten! Som de fleste her inne har sagt, så har faktisk det største problemet vært alkoholen. Men ikke fordi jeg drikker hele tiden, men fordi jeg har de siste blitt ganske full. Dette er selfølgelig noe jeg angrer på, og som jeg kommer til å gjøre noe med. Det har gått langt over streken, og det har såret kjæresten min. Han ville ikke snakke med meg, fordi han ville jeg skulle skjønne alvoret. Han blir bekymret for meg når jeg er ute hver helg, når jeg er full og han er i ett annet land. Han kan ikke komme og hjelpe meg om det skal skje noe. Han kan ikke dytte unna gutter om de skulle prøve seg, eller følge meg hjem. Så han har rett og slett vært bekymret for meg, og for at jeg skulle skjønne dette, valgte han å ignorere. Om jeg syntes dette er riktig ? Nei, det gjør jeg ikke. Jeg syntes det er feil av meg å gå ut å drikke og bli så full når jeg har kjæreste, men jeg syntes ikke det er riktig at han skal ignorere meg på den måten han har gjort for at jeg skal skjønne det. Jeg hadde skjønt dette om han også hadde kjeftet på meg, og sagt klart ifra hva han mener. Jeg syntes det blir feil å skulle kontrollere noen i ett forhold. Jeg har verken spist eller sovet hele uken fordi jeg ikke har fått tak i han, så litt pyskisk terror er det nok, spesielt når han vet hvor bekymret jeg blir. Han kunne taklet det på en annen måte, og jeg sa klart ifra til han hva jeg mente om det. Han har lovet å aldri gjøre det igjen, så lenge jeg lover å passe på alkohol-intaket, noe jeg kommer til å holde. Så da har vi vertfall fått enn oppklaring på hva som faktisk var problemet! Og vi har funnet en løsning på det. Det blir tur på meg, og forhåpentligvis blir dette en fin tur:) Anonymkode: b1c7e...16c Han kan ikke bestemme over deg ts. At han skal ha frem et poeng så kan ha heller si sin mening og ytre sin bekymring og sjalusi istedenfor å drive med psykisk terror som han gjorde kun for å plage, holde deg nede og ha makt og kontroll over deg. Hvis han ikke kan stole på at du selv dytter unna gutter som prøver seg på deg så er det jo fordi han ikke har tillit til deg. Han må lære seg å stole på deg. Og han må lære seg at han ikke kan bestemme over deg. Han kan kun ytre sin egen bekymring for ditt alkoholinntak og frykt for at det kan skje deg noe, men det er noe helt annet. Dette handler om sjalusi og kontroll. Aldri la noen bestemme over deg. Folk kan ytre sin bekymring /mening osv, man kan inngå avtaler med hverandre, og da ser man selv om det er liv laga. Anonymkode: d239c...aba 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #68 Skrevet 21. august 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! TS her. Jeg vil bare komme med en liten oppdatering på dette, da jeg faktisk endelig har fått svar fra kjæresten! Som de fleste her inne har sagt, så har faktisk det største problemet vært alkoholen. Men ikke fordi jeg drikker hele tiden, men fordi jeg har de siste blitt ganske full. Dette er selfølgelig noe jeg angrer på, og som jeg kommer til å gjøre noe med. Det har gått langt over streken, og det har såret kjæresten min. Han ville ikke snakke med meg, fordi han ville jeg skulle skjønne alvoret. Netopp! Han blir bekymret for meg når jeg er ute hver helg, når jeg er full og han er i ett annet land. Han kan ikke komme og hjelpe meg om det skal skje noe. Han kan ikke dytte unna gutter om de skulle prøve seg, eller følge meg hjem. Så han har rett og slett vært bekymret for meg, og for at jeg skulle skjønne dette, valgte han å ignorere. Om jeg syntes dette er riktig ? Nei, det gjør jeg ikke. Jeg syntes det er feil av meg å gå ut å drikke og bli så full når jeg har kjæreste, Netopp! men jeg syntes ikke det er riktig at han skal ignorere meg på den måten han har gjort for at jeg skal skjønne det. Jeg hadde skjønt dette om han også hadde kjeftet på meg, og sagt klart ifra hva han mener. Det har han jo gjort !!!! Jeg syntes det blir feil å skulle kontrollere noen i ett forhold. Jeg har verken spist eller sovet hele uken fordi jeg ikke har fått tak i han, så litt pyskisk terror er det nok, spesielt når han vet hvor bekymret jeg blir. Ta deg sammen! Tror du ikke han er våken hele natten hver gang du drikker og sliter med å spise og ha det bra? Det er jo han som har grunn til å bli bekymret ikke du! Han kunne taklet det på en annen måte, og jeg sa klart ifra til han hva jeg mente om det. Han har lovet å aldri gjøre det igjen, så lenge jeg lover å passe på alkohol-intaket, noe jeg kommer til å holde. Får håpe du holder det denne gangen da, du har jo sagt det samme til han før...! Så da har vi vertfall fått enn oppklaring på hva som faktisk var problemet! Og vi har funnet en løsning på det. Det blir tur på meg, og forhåpentligvis blir dette en fin tur:) Anonymkode: b1c7e...16c Helt utrolig at du ikke har skjønt dette før, det er jo helt åpenbart, og at du drikker deg så full har vært tema mellom dere før! Bra du endelig fikk det inn! LÆR. God tur Du er heldig for at han tilga deg og holder ut med deg, vis respekt og kjærlighet tilbake ved å faktisk holde deg unna å bli så full i fremtiden Anonymkode: 198c1...56c 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #69 Skrevet 15. oktober 2017 På 18.8.2017 den 16.01, Bakepulver skrev: Mens du slenger med leppa og generaliserer? Det er jo sant. Anonymkode: 1b171...064
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå