AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #1 Skrevet 17. august 2017 Noen som jobber på callsenter for et mobilabonoment..? Hvordan er det? Hva er arbeidsoppgavene..? Føler du deg ivaretatt? Lønnen? Føler du at du får gode muligheter å jobbe seg oppover..? Jeg har vært på et intervju for et selskap. Kundeservice. Sitter igjen med en litt bitter/sweet følelse. Føler de hauser det opp, samtidig som det kanskje er en ganske "dårlig" jobb. Men alt er vel bedre enn nav. What to do... Anonymkode: 8b6c7...f84
Kragebein Skrevet 17. august 2017 #2 Skrevet 17. august 2017 Jeg har jobbet med de for to forskjellige mobiloperatører, det er ikke noe jeg vil gjøre igjen. Noen trives kjempegodt med det og kan jobbe med det i åresvis, jeg er ikke en av de. Når det er sagt, hvis alternativet hadde vært å gå arbeidsledig og få penger fra NAV ville jeg tatt en slik jobb igjen på sekundet. På første linje er det alltid telefonen som er første prioritet. Er det kø på telefon, så er det telefonsamtaler du skal ta. Er det rolig og ingen kø skal du som regel ta innkommende eposter/kontaktskjema. Vanligvis er det ikke så mange andre arbeidsoppgaver for første linje, men enkelte konsulenter får andre oppgaver og ansvarsområder etter tid. I den første kundeservicejobben min visste jeg fra starten at det ikke var noen mulighet for å jobbe meg oppover. Der hadde de noen faste som jobbet på 2. linje, og sånn hadde det vært i årevis. I den andre jobben min, derimot, tok det to måneder fra jeg fikk utvidet ansvarsområde, og etter fire måneder ble jeg overført til en annen avdeling hvor jeg ikke hadde noe med kundebehandling eller telefon å gjøre. Lønnen varierer også veldig, jeg har vært borti stillinger fra 150 til 210kr/t som startlønn, i tillegg til at det ofte har vært store individuelle forskjeller innad i bedriften.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #3 Skrevet 17. august 2017 3 minutter siden, Kragebein skrev: Jeg har jobbet med de for to forskjellige mobiloperatører, det er ikke noe jeg vil gjøre igjen. Noen trives kjempegodt med det og kan jobbe med det i åresvis, jeg er ikke en av de. Når det er sagt, hvis alternativet hadde vært å gå arbeidsledig og få penger fra NAV ville jeg tatt en slik jobb igjen på sekundet. På første linje er det alltid telefonen som er første prioritet. Er det kø på telefon, så er det telefonsamtaler du skal ta. Er det rolig og ingen kø skal du som regel ta innkommende eposter/kontaktskjema. Vanligvis er det ikke så mange andre arbeidsoppgaver for første linje, men enkelte konsulenter får andre oppgaver og ansvarsområder etter tid. I den første kundeservicejobben min visste jeg fra starten at det ikke var noen mulighet for å jobbe meg oppover. Der hadde de noen faste som jobbet på 2. linje, og sånn hadde det vært i årevis. I den andre jobben min, derimot, tok det to måneder fra jeg fikk utvidet ansvarsområde, og etter fire måneder ble jeg overført til en annen avdeling hvor jeg ikke hadde noe med kundebehandling eller telefon å gjøre. Lønnen varierer også veldig, jeg har vært borti stillinger fra 150 til 210kr/t som startlønn, i tillegg til at det ofte har vært store individuelle forskjeller innad i bedriften. Ja det er vel det som er alternativtet 🙊 Tenker også det er en erfaring som er kjekk å ha på sin CV, men vil ikke kaste bort tiden min. Er i slutten av 20 årene 🙄 Men takk for bra svar! Virker som en "enkel" jobb. Anonymkode: 8b6c7...f84
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #4 Skrevet 17. august 2017 Fordelen er vel at det er helt ok lønn og grei arbeidstid om selskapet er seriøst, men kundeservice til eksterne kan være en utakknemlig jobb om man ikke har en "sterk mage". Særlig innen tekniske stillinger. Man må regne med å få mye kjeft og man snakker ofte med personer som ikke greier å holde seg saklige. Det er gjerne ofte også veldig "rinse and repeat". Selv om noen av spørsmålene vil være nye, så vil man over tid gjøre og svare på de samme spørsmålene om og om igjen, gjerne til folk som ikke har evne til å lese akkurat den samme informasjonen på en nettside man sender dem lenken til. Så ja, rent teknisk og i forhold til arbeidsoppgavenes kompleksitet kan det være en "enkel" jobb, men utfordringen består i å holde hodet kaldt og forholde seg rolig når det er 300+ kunder i telefonkø og opptil tusen e-post om dagen som skal besvares. Anonymkode: b3ef3...c05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå