Gå til innhold

Frekk stedatter!

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stedatteren min er så frekk.. Hun kritiserer meg for alt.. For vekten, utseende, arr jeg har... Alt.. Hun er 13 år, og er ganske kontrollerende.. hun har problemer med å få tilsnakk fra faren og hun tar ikke ett nei for ett nei.. Og hun får alltid viljen sin..

Jeg vet at det er foreldrenes feil at hun er sånn.. men oppførselen hennes gjør jo at jeg ikke får til å like henne noe særlig... Moren hennes er av samme type, og på dette lille stedet vi bor på, så er det få som liker henne også.

Jeg er redd hun skal bli som hun og jeg misstrives skikkelig i hennes nærvær.. føler at jeg må stå på tå hele tiden i mitt eget hjem..

Jeg har jo prøvd å sette henne på plass.. forklart henne at hun ikke skal snakke slik til meg, men det er fort glemt.. Jeg har snakket med faren om dette også, at han må strenge seg opp litt og ikke la henne sjefe rundt, men til ingen nytte..

nå vurderer jeg å kaste ut samboer og datteren.. For min egen skyld..  Jeg orker ikke å føle det sånn i mitt eget hjem!!

Anonymkode: 945f8...10b

Nå snakker du med far og ber han sette henne på plass. Han skal ikke akseptere st hun er slem mot deg eller andre.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, Tanuki skrev:

men det er vel vanskelig å vite hvordan forholdet til stebarn blir uten å bo sammen? 

Ja, men jo mer tid man har brukt med disse barna før innflytting, desto bedre kjenner man dem. Jeg tror egentlig man kan merke hard sjalusi ganske fort.

Skrevet
2 timer siden, Try2 skrev:

Hallo! Er det ingen som har vært i puberteten her???

Moren til stedatteren er i puberteten fortsatt da, siden hun viser samme oppførsel.

• Liker 2
Skrevet

Forstår godt om du går videre i livet, TS! Det er ikke lett alltid med stebarn og alt det der. :(

Anonymkode: 4f722...980

Skrevet
6 timer siden, I Grosny skrev:

Ja, men jo mer tid man har brukt med disse barna før innflytting, desto bedre kjenner man dem. Jeg tror egentlig man kan merke hard sjalusi ganske fort.

Ja mulig det. Har ikke stebarn selv, men ville tro at det likevel er mye man ikke oppdager om hverandre før en bor sammen.

• Liker 1
Skrevet

Alle:

Hva er det med dere stemødre som skal alltid sette stebarna i dårlig lys? Det er alltid ett eller annet galt med stebarn. Kan dere ikke i det minste prøve å ha et godt forhold sammen? 

TS:

Nå skal det jo sies at du nesten bør takke deg selv for det her. Når du inngikk et forhold med mannen din var du jo klar over at han hadde barn fra før av. Du burde ha tenkt på hvilke utfordringer det kan by på for deg og dere i videre framtid. Det å gå i fra mannen sin pga en stedatter er jo i grunn en veldig dårlig idé. Du bør heller begynne å jobbe med dine egne tanker og se om det er noe du gjør eller sier som utgjør hennes oppførsel. Du kan faktisk i verstefall være en trigger for henne. Du må lære deg å forstå henne. Det å ha foreldre som er skilte, og som får en ny partner kan være vanskelig å takle for enkelte ungdommer (spesielt i puberteten), og da velger de da å la oppførselen gå utover steforeldrene. Det skal jo selvsagt ikke være slik. Men nøkkelen til bedre oppførsel er jo kommunikasjon!!

Har du forresten sett NRK serien "Bonusfamilien"? Anbefales!!

Anonymkode: 029fc...054

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle:

Hva er det med dere stemødre som skal alltid sette stebarna i dårlig lys? Det er alltid ett eller annet galt med stebarn. Kan dere ikke i det minste prøve å ha et godt forhold sammen? 

TS:

Nå skal det jo sies at du nesten bør takke deg selv for det her. Når du inngikk et forhold med mannen din var du jo klar over at han hadde barn fra før av. Du burde ha tenkt på hvilke utfordringer det kan by på for deg og dere i videre framtid. Det å gå i fra mannen sin pga en stedatter er jo i grunn en veldig dårlig idé. Du bør heller begynne å jobbe med dine egne tanker og se om det er noe du gjør eller sier som utgjør hennes oppførsel. Du kan faktisk i verstefall være en trigger for henne. Du må lære deg å forstå henne. Det å ha foreldre som er skilte, og som får en ny partner kan være vanskelig å takle for enkelte ungdommer (spesielt i puberteten), og da velger de da å la oppførselen gå utover steforeldrene. Det skal jo selvsagt ikke være slik. Men nøkkelen til bedre oppførsel er jo kommunikasjon!!

Har du forresten sett NRK serien "Bonusfamilien"? Anbefales!!

Anonymkode: 029fc...054

Å gå fra mannen sin fordi det ikke funker med barna hans kan være veldig klokt. Når han i tillegg koster mye penger å fore og ikke spiller skikkelig på laget så er det enda smartere.

• Liker 3
Skrevet

Typisk 13 åringer. Og 7 åringer også. 😎Typisk. 

Anonymkode: 60e19...b64

Skrevet

Har ganske lik situasjon med min stedatter. Jeg har gjort alt jeg kan for å støtte henne, men også sette normale grenser i hjemmet. Kom inn i livet hennes når hun var 2år, dårlig oppførsel startet i 5 års alderen. Men nå er hun voksen og jeg har bare måttet innse at hun er blitt en kopi av sin mor(som høres lik ut som moren i dette innlegget). Noen ganger faller eplet ikke langt fra treet...

Anonymkode: 5ac84...fb2

Skrevet
På 17.8.2017 den 12.26, Sugemerke skrev:

Og når det er sagt, mine barn er ofte frekke, men siden jeg er moren deres må de faktisk bare høre etter når jeg snakker til dem. Stebarn kommer ofte i par med en tafatt far som på grunn av dårlig samvittighet velger å la slike kamper gå. 

This!

Anonymkode: 41d70...772

Skrevet

Her er det bare å bruke omvendt psykologi og sette deg i respekt TS.

Herregud, hun er en drittunge på 13 år og du har deg herse med..... er du en sånn som lar seg overkjøre av alle eller???

• Liker 1
Skrevet

Når jeg ikke liker folk, så tvinger jeg meg selv til å like folk for å bevare freden. Og det gjorde jeg med stefaren min også. Vi hadde et ganske anstrengt forhold i flere år helt til jeg bare bestemte meg for at jeg skulle være superhyggelig og late som jeg likte han. Det som skjedde var at han ble mye mykere mot meg, og begynte å ta intiativ til hyggelige samtaler, og plutselig kjøpe med noe godt fra butikken osv. Det endte jo med at vi likte hverandre til slutt. Kjempeglad i min kjære bobuspappa =) 

Så det kan jo være et tips. Behandle henne som du ville behandlet din beste venn, og kanskje dere kan ende opp med å like hverandre på ordentlig. 

Jeg tror ikke at "å sette seg i respekt" er greia altså. Fra mitt ståsted så var grunnen til at jeg og stefar ikkke kom overens en kombinasjon av hormoner, ytre faktorer, at han var ganske umoden og det at han var alt for streng. Mest det siste. Hvis noen må være streng, så synes jeg at det bør være biologisk forelder. 

Men hvis ingen ting funker, da ville jeg vare flyttet ut... Du skal jo ikke ha det sånn hjemme. 

Anonymkode: 7570e...fe1

Skrevet
På 17.8.2017 den 12.22, Blair Waldorf skrev:

Hvorfor er det alltid stebarna som er frekke? Aldri egne barn? Er det på grunn av lavere toleranse ovenfor stebarn?

I innlegget over skriver jo personen at "i den alderen er det jo nesten vanskelig å like sine egne" .. hvordan tolker du det????

Anonymkode: ba3e4...44b

• Liker 1
Skrevet

Hvis jenta er tro kopi av mora er det lite som tyder på at dette er tenåringsutfordringer...selvfølgelig kan personligheten endres når hun flytter hjemmefra, men jeg tror huun er for dårlig formet til at du noengang kommer til å like dette menneske.

Om du er der at det egentlig godt kan dumpe faren så ville jeg gjort det... beholder du han vil trollungen / kopien av mora alltid være et irritasjonsmoment ..

det finnes gutter uten barn- og gutter med små engler, livet er for kort til å kaste bort tiden på mennesker som stjeler energi..

Anonymkode: ba3e4...44b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...